Funderar på hur mycket isträning det egentligen blir för laget den 31 juli. Ser att man har information på modohockey.se om att spelarna kommer att vara tillgängliga för autografskrivning från kl 16 och kl 17 blir det presentation av spelartruppen plus intervju med Harald. Iofs ser jag på istiderna att man har träningstid från 17.00-18.50 den 31/7.
Jag läser i annonsen, om ispremiären, i dagens Allehanda att de också kommer att ha allmänhetens åkning i en halvtimme efter träningen. Hmm, tycker det mer och mer låter som att det blir först på onsdagen som det blir riktig isträning för laget.
MorganaLefaey: Få se, jag tror att det är fyra dörrar (eller är det sex dörrar?)och en större ingång med skjutdörrar. Hur de har tänkt att lösa det med biljettsystem och liknande har vi inte lyckats få reda på.
Uppgång till etagen sker antingen via trappan i entrén eller de två röda utbyggnaderna, den närmast Cementabyggnaden har också hiss.
Petey21: Dessa var ganska otrevliga att gå i. Tyckte inte om konstruktionen då man såg hela vägen ner. Men skulle tro att de kommer att öppnas så som nödutgångarna öppnades i kempis efter match. Fanns väl en sådan på sidan mot vattnet också?
Petey21 & MorganaLefaey: En som var med på gårdagens träning (Paddan eller AM var det) sa att det enbart var dörrarna på framsidan som skulle användas som ordinarie utgångar efter matchen.
Paddan: Menar du att du tror dom hunnit med att fixa till övervåningen på puben innan vi ens lämnat in det som förslag...
Salle: Jepp, jag räknar med att personalens telepatiska förmåga är stark.
Fast det är väl i sådana fall mer brådska att se till att alla sittplatser är på plats i arenan och faktiskt fungerar som de ska.
Paddan:
Arenan är ju öppen under kontorstid. Kvällstid är det väl kanske öppet, om det är några där och tränar.
Ugnsbakad laxfjäril med örtagårdssås,
Stekt rimmat fläsk i löksås,
Lasagne
Det är vad som bjuds imorgon när restaurangen i Swedbank Arena öppnar för lunchservering.
Själv funderar jag på att eventuellt prova restaurangen på tisdag, kan behövas lite mat för att kunna se två isträningar samma dag.
Och nostalgisouvenirer skulle vara trevliga med, men du glömde min gamle favorit Tommy Själin i listan. Skarpskytten med nummer 10 på ryggen. Killen som gav mig en matchanvänd och signerad Titan-klubba utan att jag ens frågat om den. Sådant väcker respekt.