Dream Team: Invigningen startade kl 19.50 och showen med Robert Wells & Co höll på från ungefär 20.30 till 00.30. Man utlovade komik, men ingen Per Happs dök upp... istället blev det två portioner Lennie Norman. Att ens försöka sig på att ta sig in i sportbaren i pauserna kändes som en övermänsklig uppgift, så istället blev det att stå och svettas i övriga pausutrymmen. Oerhört varmt i Swedbank Arena ikväll, och att döma av ljudet från sportbaren som hördes ända ut till våra platser på läktaren så var det ett antal människor som var ordentligt på trycket.
Tyvärr fick vi inte höra något protesttal från Bumpaberra, bara lite småtal från bland annat Elvy, Åke Eklöf och landshövdingen.
Dream Team: Jepp, alla bookmakers stod som förstenade när de fick reda på att de tvingades betala ut oerhörda belopp för att Per Happs inte dök upp.
Tja, vissa gör det ju till lite av ett yrke att fungera som något av professionella bandklippare, eller vad man nu kallar det för när man inviger varuhus, arenor och liknande ställen.
Två fina bilder i Aftonbladet på Nanne Grönwall i MoDo-matchtröja.
Få se, vad var det Moström sade... något om att när det rockade på som mest såg Gerhard Larsson och övriga digniteter längst fram ut som "en kväll på Harrys" med väldigt många egna tolkningar av vad som kunde tänkas vara i takt till musiken.
Tyckte mig förresten se den gamle MoDo-spelaren Hans Lodin, ni vet han som 999 gånger av 1.000 misslyckades med att ta emot en passning vid sargen, när jag var på väg hem från arenan.
Dream Team: Jag tycker att det var riktigt trevligt att bevista underhållningen med Robert Wells, Nanne Grönwall, Raymond Björling, Lennie Norman, Roger Pontare och Janne Schaffer som bjöd på allt från nationalsång och opera till Rolling Stones-medley och skämt om människor över 50. Svårt att säga om alla biljetter var sålda då det var ett fasligt springande in och ut, och att döma av sorlet från sportbarerna den rödmosiga färgen i ansiktet och det högljudda och sluddriga talet så var det många som valde att förlägga stora delar, eller hela vistelsen i arenan i sportbaren.
Det jag saknade var någon form av fyrverkeri som avslutning på invigningskvällen. Annars var jag mer än nöjd, fast det är klart hade Iron Maiden stått på scenen istället hade jag inte direkt klagat.
Paddan:
Oj, har de köpt in ett rättstavningsprogram till Hasse? Inte ett enda stavfel kunde jag se när jag skummade igenom krönikan.
Foldron:
Det är ju inte bara stavfel, kommatering och annat som är fel. Det är ju ofta rena faktafel dessutom. Hasse är dessutom en fegis då det gäller att ta diskussioner, hellre då skriva en krönika och slippa ta frågor.
Paddan: Måste hålla med i det stora, men från början hade de väldigt svårt med ljudet då man inte hörde vad de sjöng och när Janne spelade så var diskanten lite väl hög. Är nöjd med det mesta och tänkte dra upp mina toppar och bottnar för kvällen. Toppen var Janne Schaffers Norrland, Nanne i modoklänning, Norman och några av Wells. Botten var Pontare, Jannes 2 första framträdanden samt Björling... och då speciellt när han förstörde en klassiker som Angie.
Sportbarerna var överfulla och endast öppna när det var paus. Vet ni om det kommer vara öppet enbart i periodpauserna när hockeyn kommer igång. Nu lär ju inte lika mycket folk vilja dricka när det är hockey som på en invigning så jag är inte orolig över att jag inte kommer få någon bira då.
Foldron:
Pratat ihop oss? Vad snackar du om? Kan man inte kräva att en text på en officiell hemsida eller i ett matchprogram ska vara någorlunda läsbart?
Mig roar det inte att söka fel, snarare är det tragiskt att behöva läsa texter där man måste läsa om raderna flera gånger för att begripa vad som menas. Det är ju inte så att man brukar behöva söka efter stavfelen heller, de är rätt uppenbara.
Om nu inte Hasse är världens bästa på att stava så kan man väl i alla fall kräva att han klickar på knappen för rättstavning och använder sig av den funktionen. Och har han ingen rättstavningsfunktion i sin PC så borde väl någon på kansliet kunna korrekturläsa texterna och rätta de mest uppenbara stavfelen?
För det är inte så att du är släkt eller god vän med Hasse och därför automatiskt tar honom i försvar? Eller är det Hasse själv som döljer sig bakom nicket Foldron?