1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531034 inlägg · 4122 ämnen

Banner

Sv: Banner
Bannern var det. Vad föreställer den?

Paddan: Jag tror faktiskt det. En kub.

Det där vattentornet är väldigt likt evenemangsarenan. Det är alltså därifrån man hämtat inspirationen?

Frisco: Hmm, Eiffeltornen?

Poffa:  -Akta dig Emma, Kajsa verkar sikta mot ditt bakhuvud!

Helt rätt Frisco. De förtjänar verkligen en plats där.

Salle: Käften.
Frisco: Nej, då får man en snittrunda i Norrtälje för en minigolfare från City BGK.

Salle: Nej. Den fick inte plats på bilden. Då får man lägga till 3.

Frisco: Är det Brynäs tabellplacering nästa säsong du lagt upp som banner eller vad?

Frisco:

Du är så deluxe, men man kan ju inte få allt man vill ha här i världen. Bara nästan.

Nalle Sjuh: Jag som är demokratisk.......... Ja det var allt.

Frisco:

Det är nog om det passar mig, bannern just nu passade mig och så spann jag vidare på den. Konstruktivism alltså.

Nalle Sjuh: Röda Hund, Gröna Lund, kalla bannern vad du vill. Du vet att allt inte kan passa alla.

Nalle Sjuh: Tycker att det ser ut som Chris Härenstam.

Frisco:

Ungefär fem nallar bättre än den förra, men om Mika hade varit grön så hade han sett ut som the Incredible Hulk of Turkku.

Ba'satt du vet.

snett framåt höger menade jag förstås...

Salle: Tja, det var väl det där fördärvandet av utsikten som tydligen omöjliggjorde en ombyggnad av sommarstugan till åretruntboende.

Paddan: Den "obehindrade" utsikten rakt fram eller den påstådda "behindrade" gluggen av Burösundet snett framåt vänster från Polisvillan?

Paddan: HAHAHA

Frisco: "Göran Westmans utsikt från sommarstugan"

Frisco:

Japp, alldeles riktigt.

Poffa: Menar du han som vunnit 2 F1-lopp irad?

Salle:

Nej, inte en chans. En starköl till middagen, men det var allt.

Poffa: Har du varit nere i hotellbaren och spenderat traktamentet eller vad.

Jag vill se förnamnet på en grogg som innehåller tranbärsjuice, red bull och sprit i bannern.

Paddan:

Jag tycker att man skulle kunna ha Snyggjanne som svävar omkring där ovanför, med änglavingar.

Frisco: Hmm, "Ser du stjärnan i det blå?"
Fast det förutsätter ju att det finns något blått också...

Frisco: MoDo Hockey värvar i Skymundan?

Nu får ni tycka till vad som ska vara där ovanför. Om det nu ska vara någonting där ovanför.

Nalle Sjuh:

Det har jag inte tagit ställning till om jag ska göra. Jag väntar med ett beslut angående det tills jag vet om jag förväntas svara eller inte.

knaskamilla:

Hmm...tänker du svara på reflektionen, om det visar sig vara en reflektion?

Jag kan i alla fall reflektera vidare, kostnadsfritt - om man började köra med: en målvakt, ett backpar samt två alternerande anfallskedjor, såsom det var tänkt, skulle man kunna slopa både namn och siffrorna. Sedan kan man smeta reklam på hela ryggen också - samtidigt som man kan skära ordentligt i lönebudgetarna för en komplett spelartrupp, och ge Morgårdshammar m.fl. klassiska klubbar en chans att göra comeback på högre nivåer.

En fri, akademisk och icke alls Öviksk reflektion. Nu tänkte jag iaf börja skriva en sido-opposition och försöka hålla mig ifrån den typen av fria reflektioner.

20 Lindgren:

Hmm. Ställde du en fråga till mig, eller var det bara en reflektion med mitt namn först och ett frågetecken en bit in?

knaskamilla: ovanför tröjnumret?

Illegal betting (dvs Svartvadet): "Det kommer att kännas som att dra på sig en NHL tröja igen."

NHL-tröja? När ska MoDo (och flera andra svenska lag) lära sig att ha spelarnamnet OVANFÖR ryggsiffrorna? Texten nedanför ryggsiffrorna hamnar ofta i byxorna och blir oläsliga. NHL (när de väl spelar ishockey) har spelarnamnet OVANFÖR ryggsiffrorna. Givetvis förstår jag sponsorn som gärna vill ha den attraktivare och mer exponerade platsen i axelhöjd.

Levererar Reebok MoDos matchställ 2005-2006?

Frisco: [Och jag bryr mig? Nope.]

Äh. Kom med något nytt, det är ju inte så att du lider av ett underskott på grönt i ditt supportande. I grund och botten finns det heller inget entydigt negativt i att MoDos kansli har en femårsplan för att få se ut som Husum gjort sedan 1919.

www.svenskidrott.se/icons/4209XXXXX.GIF

Mycket fussball idag, nu kom your Lungböhrrg in.

Nalle Sjuh: [Hemsk. Våga vägra. Länge leve paintbucket-verktyget.]

Och jag bryr mig? Nope.

Bolivar: Fast den är ju i alla fall politiskt rätt.

NuMo: Och vilken sjukdom lider den av? Fläcktyfus? :-)

Nalle Sjuh: Så här skall tröjan se ut. Modo sponsrad av...

www.hockeysnack.com/user/files/386/modologgor.jpg

65selander:

Bortsett från passformen ser det där ut som en tröja för en cyklist.

knaskamilla: Äh rosa är snyggt på Hockeytröja...
[url=members.chello.se/selander65/DIV/DCP_0844.JPG]Knas favvo tröja[/url]

Nalle Sjuh:

Replica? Bahf!

Poffa:

Fy fan. Hoppas att det aldrig dyker upp någon som vill betala dyrt för att ha chockrosa på tröjorna... (Fast vem skulle det vara? Grynet?)

En sak som jag klurar på är om de kommer att låta bli att ha reklam ovanför tröjnumret den kommande säsongen. Har svårt att se hur man ska kunna klämma in sådan på de där tröjorna. Om den inte är väldigt liten, kanske.

Poffa:

Good, du har din åsikt, jag har min - de utgör i bästa fall någon procent av dagens inlägg, och så höll vi hyfsad kvalitet på ordval och meningsuppbyggnad. Alltid något.

I vilket fall som helst hade jag ändå inte köpt en replicatröja. Jag får dem gratis.

Nalle Sjuh:

Att sälja en revärfärg till en huvudsponsor har väl inte med saken att göra. För där är vi överens, skall MODO överleva måste man snart hitta en huvudsponsor som levererar stora summor varje år. Jag skulle kunna färga det svarta partiet chockrosa om det skulle ge klubben 6 miljoner/år, och jag skulle göra det utan att tvivla. Men nu är vi inte där än och då kör vi med de färger som ger snygga tröjor, vilket jag tycker man lyckats förträffligt med.

Poffa:

Okaj, du (och många med dig) tycker att det blir en ökad tuffhet med en huvudsakligen röd-vit-svart tröja istället för en huvudsakligen röd-vit-grön-tröja.

Jag antar att det hela måste bero på en avsaknad av ett behov av upplevd tuffhet hos mig, vars svar går att hitta någonstans i mina nivåer av signalsubstanser dårå. Eller något sådant.

Liks förb... är det en trend MoDo hakat på, och då förväntar jag mig att nuvarande organisation fortsätter med fart och lusta in i nästa trend, när den kommer. Men helst av allt skulle jag med glädje sälja en revärfärg för fem-sex miljoner/år. Något vi idag inte verkar kunna komma i närheten av när det gäller souvenirförsäljning i alla fall.

Nalle Sjuh:

Är gröna möbler snyggare än svarta? Snacka om att bara se det hela till färgerna oavsett sammanhang. Iraks flagga och Italiens flagg är för min del inte speciellt intressanta. Båda är helt okej, men inga flaggor som man blir till sig i byxan av. Men det är heller inte målet här.

Här handlar det om en tuff atityd och hårdhet. Där gör sig det svarta mycket bättre än det gröna, därför anser jag att det svarta är att föredra på hockeytröjor.

Poffa:

Det är inte omöjligt, det handlar bara om att inte vara rädd för färgen grön.

Den har blivit tabu efter den utveckling som New Jersey Devils inledde i början av 90-talet. Jag förstår inte varför, du får självklart tycka att tröjan är snyggt designad, vilket jag inte förnekar, jag kunde ju enkelt hälla en klick med grönt på den och skapa en ännu snyggare tröja, till exempel. Men jag tror nog att jag skulle kunna acceptera din annorlunda åsikt ännu mer om du kan ge mig ett jakande svar på frågan:

Är Iraks flagga snyggare än Italiens?

Nalle Sjuh:

Sluta vara bakåtsträvare. Att ta fram tröjor som inte skulle likna något annat lags tröjor på något sätt (utan att ta fram gräsliga hemska skapelser) är hart nog omöjligt. Därför har man använt sig av tröjor som är snygga och som då åtminstone jag kommer bära med stolthet.

Poffa:

Jepp, Nybro Vikings är tuffa och hårda. Jag håller inte på Nybro Vikings. Följande emoticon är nödvändig, eftersom jag har inte tid med någon längre diskussion idag -->:-)

De där tröjorna blir bara snyggare och snyggare för var gång man ser dem. Det svarta ger en tuff och hård känlsa. Att ha grönt där skulle väl på något sätt ha historiska vingslag, men det är inte ens nära att vara lika snyggt.

« · 570475 · »