En westerlind, en ångermanlänning och NuMo skulle prova en förtrollad insjö. Insjön var tom men när man hoppade från bryggan kunde man önska att den fylldes med vad som helst.
Först hoppade ångermanlänningen. I samma ögonblick som han lämnade trampolinen sa han: - Vatten! så landade han i friskt härligt vatten.
Sen var det westerlinds tur. Just som han hoppade sa han: - Öl! Han plumsade ner i skummande öl och drack i djupa klunkar.
Så skulle NuMo hoppa. Men i samma ögonblick som han hoppade såg han att han glömt att ta av sej klockan. - Piss! ropade han och gissa vad han landade i!
Här kommer det tre till:
En gång ställde sej NuMo att pinka invid en brygga. Då kom en polis och fick se honom. Han sa: - Det där är mot lagen! Då sa NuMo: - Nej, det är mot bryggan!
En gång när NuMo var ute och gick blev han nödig. Han drog ner byxorna och satte sej i en blomrabatt utanför järnvägsstationen. Då kom en stins och sa till honom: - Gå in på toaletten istället för att sitta här i rabatten! Då pekade NuMo på en reklamskylt och sa: - Det står ju där att man ska uttnyttja SJ:s rabatter!
NuMo, en tysk och en amerikan skulle simma över Atlanten. Tysken orkade en mil, sen druknade han. Amerikanen orkade två mil, sen drunknade han. NuMo simmade dag och natt i flera veckor. När han hade hundra meter kvar till Amerikas kust sa han: - Hjälp! Jag orkar inte längre! Jag vänder och simmar hem!
rupert: Bilden föreställer ju helt klart en frireligiös Modoit som efter en rad bottennapp sätter sitt hopp till han som enligt vissa kvällsdrakar är synonym med Gud....
Frisco: Jepp, den stackars Kaj hade det verkligen inte lätt den sommardagen. Iofs tror jag att hon senare fick jobb som kameraman på PPV-sändningarna, tycker mig känna igen de ologiska inzoomningarna.
Vissa påstår att NuMo var full, men inte tillräckligt full för att ramla ner ifrån bryggan som han så våghalsigt står och balanserar på kanten av. Samtidigt var han tillräckligt full för att slutligen sänka båten som man lagt i för att han skulle ha något att sikta på. I övrigt kommer jag inte ihåg att jag var så pass redbar som jag var.
"I'm a poor lonesome supporter and a long way from home"