1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532825 inlägg · 4126 ämnen

Bäva Brynäs!

Sv: Bäva Brynäs!
poffa: Det känns som om Wilde var Brithéns värvning. Kanske Wilde i LHC nästa säsong? Hur den mannen kunde få NHL kontrakt är än idag en gåta.

65 Selander:

Nåja, du är ju faktiskt värd ett grattis du också - där sparade du lite pengar! ;)

poffa: Schhh. 3 poäng ikväll..

Wilde är en back-klippa! GO WILDE!

Uppenbarligen så tycker även Pirro det eftersom han har bänkat Milo före Wilde hitills...

Hvad var det lige der skete i HV-MIF-kampen...0-5 til 5-5....tsk tsk

MartinSedin:

Ja, jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan anse att Agu är sämre än Wilde. Jag menar, INGEN är sämre än Wilde.

Härlig seger!!

Synd att inte Timrå spöade Leksand bara.. Jaja. Man kan inte få allt :)

poffa:

Hmm, du får faktiskt skicka ett mejl till Marcus eller annan företrädare för Svenska Hockeyligan (f.d. Serieföreningen Elitishockey). Det var ett prov på visdom ur deras numera nedlagda tidning "Elit", köpt i Leksands isstadion för 14 år sedan. :-)

Man får gratulera fast det känns j-a tungt.

Sorry Knas vi får ta middagen en annan gång *ler*

BjörnVII:
Tak, jeg vil lige tjekke det ud...tak :)

MartinSedin:
Jeg kunne læse at man vist nok skulle have telia-internet, og det har jeg ikke. (ved ikke om man kan få det i DK endnu) Jeg vil heller ikke have det, bare for at kunne høre hockeylive gratis i en måned...

Aben:

Aftonbladets mål-för-mål funkar hyfsat iaf...
www.aftonbladet.se/vss/sport/malformal

MartinSedin:

Det kan du kanske ha rätt i. Fast om man skiter i ÖSK... ;)

Björn VII:

Jag har hittat ett ganska så rejält fel på din bild "Fabolous five!".

Inte ditt fel kanske men skillnaden mellan Kyösti och Pär Djoos är INTE 7 år. Det är ett år.

Björn VII:

Tydligen lite dålig uppdatering där, men SVTs Text-tv ligger också nere (internetdelen i alla fall).

Aben:

En nödlösning är att se på TV4:s text-tv...följ länken, och skriv in sidan 377.

www.tv4.se/default.asp?nav=1&innehall=/texttv/text-tv.asp

Aben: swehockey.se hade problem även under förra elitserieomgången. Varför kan du inte lyssna på hockeylive? Eftersom du har en adress i Danmark?

Björn VII: Ah, jag bugar och bockar.

Det finns ingen möjlighet att den här matchen kan visas på svt ikväll antar jag....?

Når man ikke kan tage hockeylive, så er det ret irriterende at swehockey.se ikke funker...arrrrghh

65 Selander:

På Höga kusten-hotellet har de god mat.

Wewillwintoday:

Ganska konstant press av Brynäs under första perioden, med dels några avancerade räddningar av Hirsch, dels några pinsamma retursläpp.

Allt lägre intensitet i Brynäs attacker ju längre andra perioden led och nu låter det som om de faktiskt...slutat spela helt, hallen låter väldigt tom nu också...vilket väl borde stärka den tesen.

De flesta av MODOs mål på kontringar/"snabba spelvändningar". 5-1 till MODO nu...och på stämningen man kan tro att man är på fotboll i Norrköping en kall och blåsig oktoberdag (innan Peking Fanz).

knaskamilla: Vart vill du käka någonstans, har du någon bra restaurang du vill besöka.

Björn VII: Vi gjorde mål i powerplay i starten av en period. Det tillhör ju det svåraste som finns. Nu inträder vi en ännu svårare fas; att leda med tre mål.

NuMountain:

Nu fattas det bara fem mål till min gissning.

NuMountain: Härligt att Wennerberg får näta igen..

Är det någon som hört hur matchenbilden sett ut?

Jag kan dock gissa. Brynäs har legat på och MODO spelat bra försvarsspel och kontrat in målen?+

knaskamilla: Jag anser att det är viktigare att Jensa Öhman hjälper ÖSK att klara sig kvar i Allsvenskan.

NuMountain:

När är det p.k. att börja uppmuntra honom - nu t.ex?
1-4, Werner nafsar J.Bergqvist i nacken...192-193.

westerlind: Glömde att du har modoismen i blodet. Nä, man ska inte sparka dem man ligger på. Besök gärna gästboken senare i kväll om du behöver tröst och uppmuntran.

westerlind:

Psch, du verkar lite purken? Vad är det ni skall ta er till i den där sista perioden egentligen - kalla in ungdomsfemman?

:-P

knas: ...att få...

NuMountain:

Det gör du visst det, försök inte. Själv har jag den stora glädjen att får rapportera till min vilseledde far på Kanarieöarna. Han är lika finkänslig och ödmjuk i sina svar som hela er gb tillsammans.

Vänta ni - än är det en period kvar...

Wewillwintoday: Almtorp är en av fem juniorer som är namngivna av MODO och kan byta klubb mellan MODO/ÖSK/MODOJ20 precis som de vill under hela säsongen(även efter 31/1).

Övriga spelare är Johan Agu(Snälla gör en trade med Wilde), John Lind,Mikael Zajkowski samt Kristofer Persson.

Westerlind: Kan du påminna mig om hur många mål jag trodde att Modo högst kunde vinna med ikväll. Jag kommer banne mig inte ihåg. Har för mig att jag trodde att det skulle bli "snålt".

Björn VII:

Gött. Sex MoDomål till, bara, så blir det som jag tippade.

Undrar förresten hur många som får in rätt resultat på HV-MIF på Rinksite i afton...

(Frisco: göööööt!)

Björn VII: Haha! Vad skoj för oss. Nu har vi en liten chans. Vi måste komma ihåg att vi ska sarga ut pucken resten av tiden också. En uppgift som är nog så svår.

Men vad håller Timrå på med?

knaskamilla:

1-3
Fladder-Ram strikes again, Wännerbärj i protokollet.

scim:

Haha. Så lustigt. Ni kanske ska komma överens om att man modorerar sig själv? ;)

knaskamilla:

Vi var lika ivriga att rätta till misstaget, jag var dock aningen långsammare. Nu åtgärdat dock!

NuMountain:

Du får helt enkelt lära dig att behärska dig. Det funkar inte med mitt Stig-trick då? (Att trycka på stopp i webläsaren och hoppas att det man skrivit hunnit skickas iväg...)

knaskamilla: Jag svarar nu och hoppas att vi gjort några fler omotiverade mål innan inlägget framträtt i gästboken. Det går extremt segt på HS för mig i kväll. Inlägget ligger i flera minuter när jag postat det. Andra perioden brukar ju vara Modos, så verkar det vara ikväll också.

westerlind:

Vad konstigt. Varför det?

Björn VII:

Man undrar lite varför bägge hans inlägg försvann...

knaskamilla: Det gör inte jag - jag hoppas att Brynäs vinner.

NuMountain:

NuMogun - skjuter inte snabbare än sin dubbelpostande skugga?

NuMountain:

Fan vad roligt. Hoppas att MoDo vinner stort - och rejält orättvist... =)

2-1 Modo. Helt omotiverat och orättvist. TP glider ifrån alla.

Björn VII:

1-2, sordin och rullgardin i Gefle.
Tommygun.

knaskamilla:

Ett Hasse-omdöme från augusti 1988:

"Lyckas bara Jens med den mentala biten och börjar skjuta när han väl hamnar i skottsektorn kan han också bli en matxhvinnare. Vill annars gärna göra en dragning för mycket. Har dock förutsättningar att bli en stor målskytt. Styrkan nr ett för Jens Öhman är dock defensivarbetet..."

Jag hoppas hur som helst att Jonas Almtorp får en mer jämn utvecklingskurva än den ovan nämnde och snart är kapabel att konkurrera ut 33-åringar...

Björn VII:

Nejdå. Däremot tycker jag att Jensa visat en bra vilja och fart i de matcher jag sett. Det är en rolig spelare att titta på.

knaskamilla:

Äsch, du bara drömmer om svunna tider, du.

knaskamilla: Jaaa! Ett under! Jag kan se, jag kan faktiskt det.

« · 203539 · »