1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532133 inlägg · 4126 ämnen

Bekanta namn

Sv: Bekanta namn
knaskamilla: Jag har nyss tillverkat en läskeblask. Svartvinbärssaft med en samarin i för att göra det lite bubbligt. NuMo ska uttalas som det låter, fast på ammerikannska.

NuMountain:

Jo, jag vet att du har haft en tävling i det. Alla kanske inte har sett den, dock...eller?

Fast iofs är den mest intressanta frågan hur NuMo och LJ ska uttalas, kom jag just på. LJ, blir det lite som hon J-Lo, fast bakvänt och uppochner?

knaskamilla: Det har vi ju redan haft en tävling i. Nä jag och LJ vi är redo för den internationella arenan.

Ääänd there goes NuMo hard on then post. Lumber Jack is close behind hem for the retur. And they tryck in then med gemensamma krafter. Goooool!

knaskamilla: Norrländska: knaaaaaaskaaaaamiiilllaaa.

Laddar för Brynäs-Modo
Linköpingssegern är bara förmatchen.

ZZZZZZ z zzZ ZZZZZZZZZZZZ Z zzZ

NuMountain och Lumber Jack:

Ni har fel bägge två. Delar av namnet är liksom tyst och ska inte uttalas (alltså uttalas det antingen "knas" eller "kamilla", det beror lite på vilken del av Sverige man kommer ifrån).

På tal om det borde det faktiskt finnas en kurs i hur NuMountain ska uttalas.

Lumber Jack: Fick för mig att det skulle vara något med knäääs.

NuMountain: knaska milla är väl inte så illa?

knaskamilla: Har faktiskt ingen aning, men om man grinar på grenen så hamnar man väl ganska rätt någon gång skulle jag tro.

knaskamilla:

Green uttalas väl: rädd för fysiskt spel alt. när Staalle är tillbaka spelar jag i ÖSK.

knaskamilla: Undrar hur man uttalar "knaskamilla"

Paddan:

Ja, och så borde folk verkligen lära sig att uttala Green som den där golftermen! Eller, hur var det nu igen?

Lumber Jack: Med Svartvadet personligen, eller med hans namn ;)

Ibland skulle det faktiskt vara trevligt med uttalslexikon för spelare i svenska lag också. Är ju inte alltid så lätt när det dyker upp så exotiska namn som Andersson, Johansson och Svensson i elitserielagen. Vore ju på så sätt betydligt enklare ifall de kunde satsa fullt ut på utländska spelare.

Paddan: Lite kul att de försöker förklara för de obildade jänkarna hur deras favoritspelares namn ska låta, något för ESPN att ta efter. De hade våldsamma problem med Svartvadet.

3 Tetrault, Daniel TAY-chroh
7 Manlow, Eric MAN-loh
8 Pettinen, Tomi PEH-tih-nehn
11 Weinhandl, Mattias Wighn-HAN-dahl
14 Chabada, Martin hah-BAH-dah
19 Kalmikov, Konstantin KAL-mih-kahv
23 Charpentier, Marco shar-PAHN-tee-ay
24 Bolibruck, Kevin BOH-lih-bruhk
28 Letang, Alan leh-TANG
32 Nasreddine, Alain NAZ-reh-deen
44 Butenschon, Sven bew-tehn-SHAHN
49 Godard, Eric GAH-derd
53 Belak, Graham BEE-lak
29 DiPietro, Rick dee-pee-EHTRO
40 Valiquette, Steve val-ih-KEHT

Lumber Jack: Vilken tur att det finns någon i USA som äntligen löst frågan om hur man uttalar Weinhandls namn. Har legat sömnlös vareviga natt och funderat och funderat. Tänk då att Bridgeports egna lag tupp, vad det nu är, hade svaret på denna fråga!

Tro om den tuppen också har svaret på hur man uttalar Tuohimaa?

Paddan:

Healy was the number one star of the game, Tellqvist was number two and Weinhandl was number three. Skulle nu någon undra hur den sista killens namn uttalas så har man förklaringen i Team Roostern på Bridgeport`s hemsida. Wighn-HAN-dahl, och inget annat.

Kärran:

Antagligen ett citerande av Providence Bruins statistiklista.

Paddan:
Tycker att det vore reko att kalla honom Karlin som han heter.
För jag antar att det inte var någon felstavning eller slarv.

MartinS: Landslags ledningen verkar ha samma förmåga att resonera likadant som fotbollslandslaget, att folk som alltid har varit med också ska fortsätta vara det. tex. Mattias Asper...
Antar att dom är ute efter falks rutin och transport av puck genom mittzon...

Paddan: Nichlas Falk blir uttagen men inte Kristoffer Ottosson... vart e logiken i det?

Paddan: Jaha, så har då Hedin blivit uttagen i truppen till Karjala Cup. Det borde väl då nästan ses som en garanti för att han kommer att hamna i en riktig formsvacka igen efter matcherna i landslaget. Tycker att så har varit fallet de gånger han kommit från landslagsuppdragen. Kunde vi inte ha skickat iväg Kanin istället, han behöver ju matchträning.

Bekanta namn
I helgens dubbelmöte i AHL mellan Bridgeport Sound Tigers och Saint John´s Maple Leafs (2-4 och 3-3) noterades Mattias Weinhandl för 1 mål och 3 assists för Bridgeport och Anders Eriksson gjorde 2 assists för sitt Maple Leafs.
Weinhandl fick för övrigt göra sitt första mål i AHL bakom en annan svenskbekant, Mikael Tellqvist.

« · 148008