Vargen: Ingen är förvånad över att Karlin är envis. Har han sett något på träning vill han också kunna få ut det på match. Kan ta typ 1/3-dels säsong innan det klickar, och då får han till sist "rätt".
Visst, ibland överger han tanken och vill lösa en sak i nuet. Men hur ofta blir det inte åt det här hållet istället?
Costanza: Tror i ärlighetens namn att vi hade presterat bättre med dig och två 18-åriga blondiner i magtröja i båset. Tror ni hade fått gubbarna att kämpa järnet.
Znark: Tror han har någon slags förändringsrädsla ja. Har varit rätt genomgående sen han blev tränare att spelare som presterat i en period inte kan bänkas efter det.
Vargen: Precis. Ungefär som när Sveningsson var given i PP fast han knappt träffade mål på 2 säsonger. Visst okej, där var Holmström också bidragande då han enligt statistik såg en uppsida i Sveningsson, en uppsida som låtit vänta på sig.
Nu håller vi på att vaska Falkenhäll som får sitta på läktaren för att våra 3 sämsta forwards skall få 11 minuters speltid och Mattson lär väl undra vart han kommit när han får sitta längst ut på bänken trots att hans underliggande är bättre än hela 4:e kedjans.
Men aja, vi ser detta som en jinx och Modo kör över Karlskoga
Framnäs: Man tycker ju att Karlin borde lära sig av sina misstag någon gång. Men han håller fast vid att vara tjurig och envis. Även när det visar sig att alla andra haft rätt hela tiden.
modomille: Då svarar jag själv då. Har väldigt ofta försvarat Karlin, däremot har jag varit skeptisk till Gradin sen han tillträdde. Ska du anklaga mig för nånting för nåt se då till att det blir rätt ; )
Domsjö: Ja det är lite för problemet kan ligga, delvis. Det har däremot varit lite försiktigare med förlängningar nu, vilket jag tolkar som att man faktiskt lärt sig något.
Framnäs: Om Karlin skulle spela Norén och Rundblad off wing så skulle skotten komma mer från mitten och snabbare vilken med säkerhet ökar chanserna att skotten sitter bättre.
Gavelo: Kan ju handla om att backarna inte alls trivs med att spela off-wing. Har du spelat på en kant hela din karriär är det absolut inte bara så enkelt att byta sida heller.
Willow: Absolut så är det såklart, men man får kanske fundera på att träna in detta. Minns Näsen och Berna, dom platsväxlade och hamnade offering rätt ofta för att kunna bomba direkt från blå, sedan växlade man tillbaka. Allt går om man har ambitioner tänker jag.
Greenwolper: Det är dock långt ifrån första gången Norén går på när han inte borde. Vet inte hur många mål vi släppt in när han gått stenhårt mot sargen istället för att säkra hemåt. Han måste vara 100% säker, men antingen är han dålig pä att bedöma det eller så spelar han med för små marginaler.
36. Ohlsson, Sebastian
15. Bjerselius, Jacob
12. Pettersson, Oscar
64. Bengtsson, Jacob
3rd Line
92. Olofsson, Jesper
90. Swetlikoff, Alexander
19. Kelleher, Tyler
34. Hallin, Hugo
37. Persson, Viktor
2nd Line
24. Topping, Kyle