1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 390302 inlägg · 4146 ämnen

BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2025-11-19

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2025-11-19
Tuppen: länge kvar innan det ska avgöras, mycket som hinner hända innan dess...förmodligen både positivt och negativt! Alla behöver och kommer att steppa upp när drar ihop sig! MoDo har bästa ekonomin och kommer säkert att förstärka på en nivå som övriga inte klarar...klart att MoDo får hållas som favoriter!

modomille: Nja, förstår vad du menar. Men när vi "dominerar" gör vi sällan massa mål.
Det är inte bara slump.
Att vi är duktigt på åka runt utsida i anfallszon är väl bra men görs inga mål där.
Målen som räknas.

Men ja lägstanivå är bedrövlig, men med de spelare vi har vet jag inte om högsta är något att skryta över.

3 backskott på mål idag såg jag nån som skrev.
Imponerande svagt.
Antingen använder vi inte backarna för dom är odugliga eller för stt fw vill fixa det själv?

Jag ser tyvärr inte att Hallin haft speciellt positiv inverkan senaste tiden heller. Känns inte som att det blir lika mycket konstruktivt där som i början. Tänker förstås inte hänga honom för det, han är inte en spelare som ska vara ledande, men hans offensiva bidrag från bakplanen känns tämligen begränsat just nu.

Är ju tyvärr han som sätter VB i skiten, där blir det för överkonstruktivt. Blir ju även bortgjord av Eklind på det bortdömda där han väger för lätt.

Men det är ju lite det som är problemet med backsidan, ett av få utropstecken på backsidan är en spelare som vi vet kommer pendla i prestation, dvs inget att förlita sig på.

Trilske: Jag ser bara lösning för detta.

Spela på 6 backar
Rundblad, Bengtsson, Persson

Låna ut Bella och Norén till Övik

Spela Hallin mellan A laget och j20

Värva in 2 defensiv sheriffer och 1 skottvillig offensiv back

Flytta tillbaka Gästrin mellan Larsson och Andersson
Sätt Fitz mellan Olofsson och Kelleher
Swetlikoff mellan Topping och Hermansson
Falkenhäll med Mattson och Carlsson

Se till att Karlin börjar snusa igen!

{Hägglundsmaffian Går vi inte upp så känns det jävligt tungt. Tänker främst på lovande juniorer. Jag ska inte sticka under stolen att avancemanget i sig skulle både vara glädjande och trevligt.
Men tänk om vi inte går upp…vad händer med våra junisar då?
Fhc, Luleå mfl? Hemska tanke… v

Trilske: Hallin skulle troligtvis må bra av att komma ner i J20 någon match o få tillbaka lite självförtroende m.m.

Gavelo: Vi kan väl addera Omark i februari också så vi säkrar upp målskyttet 😎

Trilske: Vet inte om det kommer gynna Hallin att spela med J20. Han spelar redan lika mycket i HA som han skulle göra i J20, så det blir ju ingen utveckling öht att spela mot ännu sämre motstånd och med en ännu sämre huvudtränare samt medspelare. Logiken går inte ihop alls. Isf är det ju bättre att låna ut till Hockeyettan.

Det roliga är ju att det är just den här “individuella skickligheten” som stjälper oss ikväll. Det går liksom inte att komma ifrån att många lag känns betydligt mer effektiva/beslutsamma än vad vi är, många gånger.

Första riktiga målchansen i matchen är när Larsson är helt sopren i slottet och lyckas skjuta rakt på målvakten, det är ett riktigt svagt avslut faktiskt. MC har ett friläge där han inte ens kommer till avslut. Fitz får heller inte till ett avslut när han har öppet mål (ok, det var mer oflyt).

Men man kan nog kräva mer av både Larsson och MC, faktiskt.

Det är klart det är svårt att vinna hockeymatcher när man slarvar bort tre så pass klara möjligheter.

Gavelo: Jag förstår inte varför Sverre är så ogillad. Han snittar 0,5 poäng per match, trots att han är värvad som en defensiv back, och har fjärde bäst +/- i laget. Min uppfattning är att han har varit MoDos bästa back såhär långt, möjligtvis i konkurrens med Bengtsson.

Ny - Rundblad
Sverre - Ny
Bengtsson - Persson

Extra: Berglund/Hallin

Bad_Brett: Håller med till 💯. Visst har han gjort misstag i matcher men tycker ändå att han spelar enkelt.
Vinna kamper och spela enkelt är nog så viktigt i dagens MoDo.

Domsjö:
Någon får helt enkelt göra en Dahlén.

MrLoven: Lite väl ödmjukt av dig😉 MoDo ska nog inte hållas som favoriter.

Domsjö: Så länge vår backsida ser ut som den gör kommer vi inte ens nå finalen, knappt semi.
Hinken måste göra förändringar här och nu, helst igår.
Sen kan Karlin sätta MC på läktaren några matcher nu.

Bad_Brett: Jag får pudla lite, eller mycket, jag glömde bort Sverre 😂

Robin Ztorken L: MC kan få sällskap av OP och sebbe, så kan Mattsson och Larsson spela i 4:e och peta in Hermansson tillsammans med Gästrin och Andersson.

Bad_Brett: Är Sverre ogillad? Jag tycker att han får väldigt mycket ros medan Noren får oförtjänt mycket skit.

Robin Ztorken L: MP och Hinken snackar värvningar!

– Vi tycker kanske att det är lite väl tidigt fortfarande, säger Gradin.

I det senaste avsnittet av Sillynews svarar sportchefen Henrik Gradin kring backstjärnan, potentiella förstärkningar, lagets start och sin egen framtid i klubben.

Storsatsande Modo ligger tvåa i Hockeyallsvenskan, men trots det har det spelmässiga fått kraftig kritik i supporterled den senaste tiden.

Inte minst backsidan och defensiven som av många anses för svag. Men sportchefen Henrik Gradin vill vända på perspektivet:

– Vi får se lite på det positiva kontot också. Vi ligger tvåa trots att vi bara varit på på 70-75 procent av vår standard, det ser jag som ett plus. Det gäller bara att vi ska få ordning på allting, säger han i Sillynews.

Ett namn som Modo fått till sig är Vojtech Mozik

Modomas: Det jag stör mig på med Sverre är att han åker skridskor sämre än Tom Brady springer. Han ser seriöst ut som en 50-åring när han åker. Spenderar mycket istid med att fisa runt istället för att kämpa också.

KryptonitKasper: Karl'n är 199, ser väl sävligare ut än nödvändigt. Dessutom brukar inte bjässar normalt vara raketer. Lite längre buggar än Sebastian Olsson tex.

TV4:s podd kör ett specialavsnitt om SSK, och programledaren påstår att det inte var många som hade SSK som "topptippade" (han pratar visserligen om Mora i samma mening, eftersom avsnittet handlar om både SSK och Mora som har underpresterat) så det blir lite tvetydigt.

Men deras egen expert, Tornberg, tippade ju SSK som etta? Borde man inte låta sina experter få skina lite?

« · 2939080