1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478936 inlägg · 4078 ämnen

BIK Karlskoga-MODO

« · 1930503 Till forumet


Sv: BIK Karlskoga-MODO
Hade löven inlett säsongen bättre så hade de redan varit om Modo i tabellen, samma gäller SSK och LIF som har trampat vatten senaste tiden. Egentligen bara pga deras underprestation vi ligger där vi ligger.

Topp-8 kommer bli tajt... Bara en liten heads up...

Ja, jag är bitter just nu.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Förlustspåret är nu uppe i 3 matcher. När tar det stopp denna gång? Psyket verkar inte vara bättre denna säsong.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Axle San: jo iof håller jag med om att modo är bleka. Tycker inte vi skall slösa med pengarna så länge vi inte riskerar att åka ner eller har en chans att åka upp. Ser inget av det just nu. Förut satt vi sjukt mycket fösarskott rakt på målvakt nu skjuter vi sjukt mycket utanför. Var då inget som kändes vasst med modo idag. Antingen har de stabilt försvar med vek off eller vass off med vek försvar. Men bra att hellqvist testar iallafall. Bättre än senaste två åren iallafall. Kul å se viss förbättring
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Gavelo: Jag är rätt säker på att om MoDo ligger topp 5 i februari kommer det in två riktigt stabila pjäser!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Ytterligare en riktigt blek tillställning!
När kommer nyförvärven ?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
wolper: Nej ni förlorar för att ni är uddlösa framåt, avsluten kommer ju i helt fel lägen.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
wolper: extremt mycket spelförstörande. Så fort de blir överspelade fasthålls det in absurdum, extremt mycket interference osv
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
wolper: Kan tyvärr inte hålla med och matchen var inte direkt jätteful! Jag tycker inte att MoDo är tillräckligt heta. Ingen vågar kliva in framför kassen. Många spelare står still och tvekar att gå in i diverse situationer. Men det är bara vad jag tycker!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
wolper: känns som vi förlorar på att de får spela fult. Fulspelargäng ju så. Aja hur många förlust irad blir det nurå. Hoppas vi klara top 8 i år iallafall
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
wolper: få se lite energi nurå
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Rytter: håller med. Gillar hög nivå men lite på gränsen till för hög detta. Han skall ha creed för att han åtminstone håller nivån jämn
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
BIK Karlskoga - MODO Hockey 1-0
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
J F K: det är väl hockeyallsvenskan rebt allmänt. Ren ryggsäckshockey. Tråkigt att se. Eftersläng konstant.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Gusse:
Ja sett till de vi skapar så gör vi alldeles för få mål.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
J F K:

Trots att jag förespråkar en högnivå så är detta långt över min smak, och det är inte alls detta jag menar med en högnivå. Detta är ju parodi och den domare som vägrar ta utvisningar.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Men vilks pajassupportrar det är i karlskoga!! Säljer de starksprit där eller?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Ju närmare slutet matchen kommer desto större är chansen att släppa in mål. Då kommer 1-0 Karlskoga.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
J F K: Modo har gjort fler än tre mål i två av dom senaste 16 matcherna. Målskyttet är Modos klara svaghet. Har vi minst backmål i serien?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
J F K: Domarens fullständigt obefintliga nivå gynnar tyvärr twin peaks. Det är verkligen inte lätt att spela hockey när det huggs, hakas och spelas allmänt vårdslöst hela tiden. Modo tappar fokus på att spela hockey, utan det är någonting annat än hockey som spelas.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Rytter: Det är verkligen inte mycket skönspel nu.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
wolper:

VD:n i BIK lär vara lyrisk över den marknadsföringen som ges, helt gratis dessutom. Sponsorerna lär ju klappa händerna också.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Rytter: ja det är fan överdrivet! Rejält dryga supportrar.Jäklar va hägga har blivit bra med klubban!! Gjort endel trevliga utflykter på senaste!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
mariaskalmar:

Det ännu mer tragiska är att nu i tredje hör man nå yngre som knappast är myndiga stå och skrika också. Kanske dom sett hur man som häftig äldre supporter ska bete sig på hockey?

Kommer det från klacken eller?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Rytter:
Ser chansen att få gestalta sin begåvning i tv!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Supertrött:

"Tur att du inte jobbar som scout"

Så ska du säga =)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
wolper: mycket höga puckar för modo. Undra om det är för att de satt många rakt på målvakten förut. Försöker sätta farligare avslut? Vafan karlsskogaspelaren satsar och hoppar in i hanses. Bara tur att han får ont å inte hanses
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Hedman fortfarande bäst på plan. Vad fan ska jag säga till arbetskompisen?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Rytter: haha ja karlsskoga supportrarna verka lite väl heta för väldigt små situationer^^ typ allt haha
Skulle va väldigt skönt om vi kunde väga över denna match och vinna! Visa lite styrkebesked
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Robin Ztorken L: ja bra passningsspel o fart på grillorna, tyvärr alltid en klubba, snedträff el täck så svårt få dit puckuschlingen...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Rytter: Reagerade på det också, vilken idiot. Några bira innanför västen så verkar man inte ha något som helst samvete.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Rytter: Jag tycker som dig. Vet inte vem idioten är som man hör. Men jag blir så förbannad, det är inget vårdat språk man hör. jag reagerar på detta. tycker det är mest påhopp på modo spelarna från karlskoga supportrar. mest en massa påhopp på Tobias Enström. för mig är han den absolut bästa backen i hela hockeyallsvenskan, att det märks att han har spelat i hela 11 år i Nhl de andra spelarna väger för lätt och de har respekten med sig för honom.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Tarasov: Dom är mycket mer aggressiva i BP, verkar som det kuggat i. Tycker det är en bra match, och domaren låter spelarna göra upp själva. Tycker dom har en rörlighet i anfalls spelet som känns effektiv, dom tar sig mot kassen.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Tarasov: Tycker att vi gör en mycket bra match, med få misstag.
Vi skapar även en del framåt och jag gillar att se Elvenes som center istället för forward.
Tobias Ericsson växer och växer i mina ögon.
Gedigen!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Tarasov:

Nån mer än jag som reagerar på idioten som skriker så det går igenom till sändningen. Vad är det för jävla fån? Vilket jävla språkbruk på en hockeymatch!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
J F K:
Efter den katastrofala AIK-matchen på hemmaplan så har 4 insläppta på 38bp. Kan vara fel på antalet BP vi haft emot men det ligger däromkring. Nu är det så pass lång tid så förhoppningsvis inte en slump att man hittat ett system som fungerar.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Tarasov: Man har definitivt tillräckligt med chanser för att en eller ett par ska ha kunnat slinka in.
Ja, skulle det bli en utvisning så var det såklart en som linjedomaren tog.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
J F K:
Tkr vi spelar bra idag, ingen finlir men det känns som alla gör sitt och man jobbar fram lägen. Inga jätteläge men man tar sig fram till deras kasse.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Ben Perrault: Jag gillar inte att båda backarna faller hem så långt och ger dem stora ytor vid spelvändningar, men nog har vi varit något bättre än dem hittills.
Linjedomarna är ju väldigt flitiga med pipan. kan de inte låna ut en till huvuddomaren?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
wolper: ställningskrig i första, rätt medioker period från båda håll
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
wolper: fan tobbe ericsson är ju som en helt annan person nu. Klarar pressade lägen och kan lägga bra passar samt skott. Domaren tillåter mycket idag. Risk för skador. Spelmässigt känns som vi kom in mer när de fokusera på att proppa. Vet inte vad man skall tycka om matchen än
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Webmaster: 22 känns inte super defensivt
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
BIK Karlskoga - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Tarasov: ah idag känns det som vi bör ta 3 poäng annars blir det bara 6 poäng till nionde plats. 1-2 är nog bara glömma men skulle va skönt å ha litr marginal till nian så vi kan få spela playoff i år😊 skulle vara kul å se en kämparmatch idag
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
hanzon:
Ja tillbaka till den fina defensiven....
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-MODO
Ben Perrault: Dags för 3 poäng idag, hoppas på bättre skärpa denna gång.
Kommentera

BIK Karlskoga-MODO
Startar upp denna gång
Häng på tåget uppåt nu
Kommentera

« · 1930503