1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533874 inlägg · 4126 ämnen

Bilder på jumbotronen

Sv: Bilder på jumbotronen
knaskamilla:
Skyll på datorn du - Tänker du dra dig ur nu igen? Tacka vet jag Kärran, henne träffar man fast man inte vet om det.

westerlind:

Joru... Nästa gång du tänker vara i Härnösand i en timme ska jag maila en karta åt dig, så får du ta dig hit själv. Då får du muffins.

knaskamilla: Konstigt att man, när det väl investeras i en "mediakub" inte samtidigt passar på att byta ut det kassa högtalarsystemet i Kempis.

Paddan:

Ja, det är faktiskt dumt. Fast jag tycker mig minnas att de bytte högtalarsystem en gång i tiden...var det så länge sedan som när de restaurerade hela hallen?

knaskamilla: Jag är faktiskt rädd att det var så länge sedan. Men, men... det kanske kommer en ny högtalaranläggning så småningom. Det är väl bara att se till att höjdarna får uppleva en sprucken högtalare så ska du se att den kommer upp fortare än kvickt.

knaskamilla:

Nope, fanns ett bättre högtalarsystem under andra halvan av 90-talet som försvann...ifjol.

Renoveringen var sommaren 95, tyckte dock att även de högtalare som fanns i "gamla" Kempehallen var bättre än dagens variant.

Björn VII: Tycker i och för sig att ljudet mot Stora Stå alltid har varit bedrövligt dåligt. Senast jag stod där, någon av TIK-matcherna så var det nästan omöjligt att höra någonting av det speakern sa.

Paddan:

Mmm, men jag som vanligen bara ser någon hemmamatch per år märker iaf en skillnad nu, det kändes i revbenen vid introt runt 96-98. Men när jag tänker efter minns jag en ÖA-artikel som tog upp det här ifjol, det handlade om äldre människor som hade klagat på att ljudet varit för högt och enligt artikeln skulle de då sänka. Kanske det ändå är samma system, men bara sämre utnyttjat?

Den som orkar bedriva trådfiskning på modohockey.se-forumet kan säkert hitta den artikeln, jag hittar den iaf inte på ÖA:s artikelsök. Det blev väl de vanliga yl-reaktionerna med de testosteronstinnaste skribenterna som "tog tag i saken" antar jag.

« · 114771