En bentackling är en bentackling är en bentackling, oavsett om man skadar spelaren för resten av matchen eller endast ett byte, eller kanske inte alls skadar spelaren.
Är vi överens?
I övrigt kan du ju läsa här att det var en lårkaka från förra matchen som smällen tog på, om du nu missade intervjun på TV...
Wayne Gresky: Visst såg det ut som att Hedmans knä fick sig en törn, dock inte alltför allvarligt, vad det verkade, med tanke på att han spelade bytet efter. Fast det lät väl i intervjun i paus som han fick sig en lårkaka.
NuMo: 5 min´s summeringen, Inte skapat något framåt, bjudit på flera chanser bakåt! Än så länge finns det bara ett lag på isen! ( 8min spelat nu och inte en enda passning till rätt adress än från modo´s sida)
Berka: Måns Z är väl ändå inte där ikväll?? Svarten tillåter möjligen att han kollar på ppv. Själv hoppas jag de testat Mo tillräckligt nu. Kan de inte låna ut Mo till Huddinge?
"Andreas Salomonsson som var sjuk under matchen mot Linköping (illamående och kräkningar) och på söndagen fanns med i bussen mot Gävle och matchen mot Brynäs på måndagsmorgonen.
- "Salle" kände sig hyfsat pigg och är klar för spel, hälsar Fredrik Andersson, assisterande coachen.
Däremot låg Tobias Forsberg nedbäddad och är inte med mot Brynäs. Mycket pekar på att MODO Hockey kommer att spela med tre formationer."
Ledning 3-2, cirka 2 minuter kvar
Spännande!!