1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28

1565576 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Carl Lejonkräk:Er dag? Det har inte varit vår månad!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
J F K: Ja Brynäs behövde inte direkt förta sig för tre pinnar. Modos ständiga burskydd i första visade kanske att det inte riktigt var  er dag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Carl Lejonkräk: jag bygger det på att modo var sorgligt dåliga och att Brynäs bara var marginellt bättre. Det var väldigt dåligt tempo, massor av felpass, passivt spel och få om dns några kombinationer som ledde till målchanser.
Helst hade jag konstaterat att vi förlorat mot ett bra lag, men tyvärr. Såhär nära slutspelet kan man snarare konstatera att det finns anledning att vara väldigt orolig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
El Maco: Kom igen! Nu ska vi inte hålla på sådär!!!  Du måste förstå att vi brynäsare är otroligt glada och stolta efter årets första trepoängare hemma i Läkerol Arenaoch inte direkt känner att vi var värdelösa igår. Värdelösa och usla har vi varit länge men igår var vi om inte jättebra så i alla fal  bra nog för tre poäng. Troll hit och troll dit snacket ger jag inte mycket för en sån här gång.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Carl Lejonkräk: Nästa troll till blockning?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
zigge:Tack! Stort att kunna gratulera vinnarna efter ert nederlag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Carl Lejonkräk: Förklara gärna varför man är bitter bara för att man konstaterar en sak ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28

arnio: Grattis till segern! hejdå.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
J F K: "Brynäs var usla" Snacka om bitter människa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Bad_Brett: överraskad att Modo skapade chanser mot Brynäs? Vi brukar ju förlora med åtta-nio mål
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28

brynäs08:

Klart ni ska vara glada, men det är ironiskt att det alltid är himmel eller helvete för Brynäsare på HS. Antingen är ni bäst på allt och alla andra lag borde göra som ni, eller så är Sundlöv världens sämste sportchef etc. Det är okej, men håll det i er bok.

Personligen är jag mest förvånad över att MoDo ändå tilläts skapa så många farliga målchanser, med tanke på att de knappt gick in i en närkamp i hela matchen.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Carl Lejonkräk: haha du är ganska kul när du är ironisk
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Carl Lejonkräk: Precis. Bad_Brett är en ljugare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Carl Lejonkräk: Det var inte en kassaskåpssäker vinst. Lindholms mål föregicks av en extremt tydlig interference. Brynäs var usla och vann för att Modo defensivt var ännu sämre och kanske mest för att Modo inte hade förstemålvakten. Första målet en tavla och tredje ganska billigt. Jag tror inte Starkbaum släppt in något av dessa.
Jag kan gå med på att Brynäs vann rättvist, men du gör dig löjlig om du tycker att det var solklart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Bad_Brett: Vem skrev att Ollas är världens bäste spelare? Nä just det du LJUGER! Kom igen lite jävla glädje måste vi ju få känna efter alla förluster i år............God natt...vi ses i finalen :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28

Bad_Brett: kan du inte bjuda oss på lite lycka? Ni är ju klara! Tänk om detta varit er första seger imfjällräven sen 30 dec!

Jag har inte varit gladare sen förra våren!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28

Carl Lejonkräk:

Roligt att läsa Brynäs-boken just nu. Det låter ungefär som att ni just har försvarat SM-guldet. Ollas med sina -15 är världens bästa spelare.

Jag skulle dock inte ropa hej redan nu. Förlust på lördag så kommer nerverna tillbaka.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Berka: Herregud, detta var ju en kassaskåpssäker brynässeger. Full koll från från start till sista avblåsning. Dessutom gjordes Modos mål på en helt felaktig utvisning så försök inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Steenm: Vi skapade ju en hel del i 3:e??
Seriöst har du skygglappar på?

Jag tycker båda lagen var dåliga idag, Modo har mer puck och tillbringar mer tid i anfallzonen, man får 4 utv med sig vilket oxå vittnar om att vi hade en del bra snurr, ni fick ett PP som inte ens var en utv.
Ni gör 3 mål, men det är kontentan av fina bjudningar från våran sida.
Honken var het och räddade kvar er i matchen, fast med modos ineffektivitet så hade nog vem som helst kunnat stå och göra det bra.
Jag har heller aldrig påstått att vi förtjänade segern, jag ifrågasatte ankans uttalande .

Men jag tycker Modo var bättre över 60 min men det är målen som räknas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28

Bad_Brett: Jaha, okej. Så man får inte reagera om någon uttalar sig så pajasaktigt som Berka? Till och med Modoiterna ifrågasätter ju honom här inne. Vinst eller förlust har inte med saken att göra. Sluta ffs.

Berka: Ni var ju minst lika bedrövliga, så varför förtjänar ni segern? Dessutom spelar vi av sista perioden riktigt bra, medan ni inte skapar ett piss.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Steenm: kom igen nu, du ser väl att Brynäs var horribla hemma idag, ni skapade just ingenting ellerhur!

Domarna var dåliga som vanligt ellerhur?

Hur kan du kalla mig pajas när du verkar hävda tvärtom, det är just då du inte kan tas trovärdig när du skriver något så korkat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Berka: Uppenbarligen skapade Brynäs 3 chanser. Och på tal arm hade dom iaf 2 till.

Vi hade målet, Kempes chans och Gunnarssons läge. Annars var det inte mkt till chanser vi hade?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Berka:

Trots att ankan är senil så ser han att Brynäs vann rättvist.

Detta missar du helt, såg du matchen ens?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28

Steenm:

Jahapp. Så tar Brynäs sin första trepoängare på evigheter mot ett helt omotiverat MoDo. Tydligen behövs det inte mer för att locka hit en massa uppblåsta Brynäsare.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28

Berka: Snyggt argument där! Vasst :) Du stärkte verkligen dina aktier nu.

Näe, hej då!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Steenm: Pajas .. Jag??!
Är det någon som är en pajas så är det väl du ellerhur?!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Monno: bättre å bättre, Modo skapade ju iaf chanser. Brynäs skapade ju ingenting och vi bjuder på alla 3 mål.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28

Berka: Haha vilken pajas du är :) Först gnäller du på att Modo har oflyt med domarna, sen att ni förtjänade segern ikväll. Herrejesus, vad patetiskt. Börja kolla på curling istället, det kanske du vet mer om.

Stor underhållning!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Berka: äntligen är matchen slut!å
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Berka: Tycker du MoDo vare bättre??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Berka: Är du seriös? Av vilken anledning skulle Modo ha vunnit den här matchen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Berka: Modos försvarsspel gör väl att det är rättvist. Spelmässigt så var Brynäs groteskt dåliga, men med lite hjälp av modos makalöst dåliga försvarsspel så är det nog ändå rättvist.
På sätt och vis är det bra. SAIK lär välja Brynäs, men jag är inte lika säker på att de tagit AIK.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Rytter: Ankan tycker Brynäs vinner rättvist, vilken match såg han?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
J F K:

Madsen? Tycker hela laget är kasst.

Går så långsamt i uppspelen.. När forwards hjälper backarna så de kan leverera pucken snabbt och komma med fart skapar vi ju chanser och kommer in i zon fort. Tyvärr är det jävligt långt mellan dessa gånger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
J F K: Man ligger under men man väljer liks förb. att inte ta avslut när man har chansen. Det är lite obegripligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
J F K: Jösses Hägg. Det är inte ok att göra sådär. Hur kan han få lira framför Byström????
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Rytter: Nu är ju Brynäs tillbaka till de där djävla filmningarna. Martin Johansson faller hur enkelt som helst och Harju har filmat flera gånger. Jag tycker Järnkrok skärpt sig, men nu blir man besviken.

Madsen är för övrigt fullständigt värdelös.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
J F K:

Kan bara hoppas att ett derby på lördag kan väcka laget inför slutspelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Icing-Ove: haha interference på nagy när han rappar lite på klubban ;-) domartrion är inte på topp
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28

Den självklara frågan som borde ställas till Modospelarna i intervju efter matchen, men som inte kommer att ställas.

Ni verkar gilla att förlora?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
J F K: Jag tycker att det är lite komiskt att Brynäs gjort 3 mål, dom är sannerligen riktigt usla ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Modo har gjort 8 mål på 5:28 mot Brynäs förut, allt kan hända...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
J F K:

Spina har bara en sak och det är farten, sedan har ha ett ok skott. I övrigt saknar han passningsspel, spelförståelsen verkar inte heller vara på topp, samt att han är klen i närkamperna.

Förläng inte med honom ser ingen plats för honom i nästa års lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Blake: Undrar om de inte måste ge Susse hjärt och lungräddning. Han ser sjuk ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Blake: Spina har råd att ramla ett par gånger i kapptävling över banan dem emellan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Berka: Det fundras alldeles för mycket. Skott tar man bara när man inte hittar något alternativ. Då blir det inget tempo och jättelätt för motståndarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
NuMo: Så att Sundström ska åka runt och ramla hela tiden?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Bad_Brett: Jag har aldrig tyckt om Spina. Ville inte förlänga med honom alls då han är begränsad.
Hade han åtminstone tagit skott när han får lägen, men nu är han bara dålig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
NuMo: Modo har ryckt upp sig i PP och i övriga spelet!

Finns det någon statistik på hur många skott från blå som täckts av motståndarna?

Finns det en sådan så har vi vunnit den överlägset redan
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2013-02-28
Bad_Brett: Jag hade nog hellre sett Spinas ben på Sundström.
Kommentera

1565576 · »