1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530799 inlägg · 4122 ämnen

Brynäs - MODO Hockey 2008-01-31

Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-01-31
ajon: Inte tror jag att Zacke hotar Krizan. De verkar vara polare.

ajon: Japp å å i ett slutspel e de ju bra med 2 heta å varma målisar =)

Berka: fortsätter Zacke att storspela även imrron. Ser det riktigt bra ut för han då hotar han kanske Krizan på allvar. Kampen om första spaden.

Poffa: Nä han har bara irrat sig upp på läktaren för att köpa korv.

ajon: A jag har ingen aning varför man väljer vila krizan.. Men de e klart så som zacke lirade senast så är jag inte speciellt orolig! Sen e de ju världens chans för han att visa att han vill vara med å slåss om första spaden! =)

ajon: Vad säger du, har Krizan köpt villa?

Berka: OCH Krizan villar även imrron. Villar ni Krizan i form nu till slutspelet eller?

Salle: kanske borde skröder byta plats med yetman.. ?!

Brynäs - MODO Hockey 2008-01-31

Harald Lückner: Försvarsspelet måste bli bättre

Två raka "derbysegrar" handlar det om för MODO Hockey - 4-2 mot Skellefteå, 4-3 i Luleå i måndags. Nu väntar ett nytt "Norrderby", bortamatch mot Brynäs i Läkerol Arena.

- Återigen möter vi ett lag som är i närmast desperat behov av poäng, säger coachen Harald Lückner. Jag har full respekt för Brynäs, som jag tycker gjort en mycket bra säsong med tanke på den start man fick i höstas.

Trepoängaren för MODO i Luleå senast satt förstås bra.
- Alltid kul vinna, men i stora delar gjorde vi också en bra match. Däremot måste försvarsspelet bli bättre. Återigen gjorde vi alldeles för många enkla misstag, varav ett par betydde baklängesmål.

Det MODO coachen efterlyser är mera tålamod i spelet.
- Tålamod och ödmjukhet är de två kanske viktigaste ingredienserna. Vi får inte åka omkring och ragga puck i egen zon utan i stället hitta tillbaka till det lugna, trygga försvarsspelet vi trots allt klarat av tidigare.

Fokus är enormt hos MODO på de två matcher som nu återstår innan uppehållet för LG Hockey Games.
- Snart alla lag förutom HV i topp har ju samma poäng så det gäller att försöka knapra åt sig hela tiden. Framförallt är det viktigt att inte vara nöjd utan kriga för fullt nu.

I J 20-matchen mot Björklöven häromkvällen fanns både Tobias Forsberg och Marcus Jonasén med.
- Både skötte sig bra och visade rätt inställning, vilket är nr ett när A-lagsspelare går ner i juniorlaget och spelar.

Noterbart 1: Mattias Timander (knä), hans Jonsson (fot), Victor Hedman (höft) skadade.

Noterbart 2: Oftast jämna ovissa matcher mot Brynäs - så även den här säsongen. 2-3 och 3-2 i Swedbank Arena, 1-0 tidigt i höstas i Läkerol Arena, den gången var nye Marcus Jonasén segerskytt.

Noterbart 3: MODO Hockey åker inte förrän 11.45 från Swedbank Arena mot Gävle matchdagen, detta sedan man först värmt hemma. Sedan käkar man vid hotellet i Höga Kusten-bron. Hem direkt efter match.

Noterbart 4: Matchen Brynäs - MODO kan ses med det s k Säsongskortet.

MODO Hockey mot Brynäs:
Målvakt:
30 Michal Zajkowski
(60 Karol Krizan).

Backar:
7 Per Hållberg,
34 Tommy Wargh

35 Pierre Hedin,
8 Oscar Hedman

23 Atvars Tribuncovs,
2 Jens Westin.

Kedjor: