1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480550 inlägg · 4078 ämnen

Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00

1720050 · » Till forumet


Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Robin Ztorken L: Vi har aldrig varit sämre än vi var under början av säsongen. Senast var det Brynäs som uttalade sig om att Modo är mycket bättre än tidigare under säsongen, trots att vi gör en plattmatch. Innan dess säger Wallsson att Modo är mycket bättre än tidigare och borde klättra i tabellen. Väsentligen bättre hockeykunnare än mig - och dig - säger tvärt emot vad du maler på med.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: Och vi har heller aldrig varit sämre, så det går på ett ut.
Du ska inte vara så säker på att vi kommer överleva vårt kval.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K:
Jag skulle då inte vilja möta Melins AIK. Där blir det nog torsk. Melin är grym och ska inte underskattas.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Robin Ztorken L: Jag tycker att man måste vara positiv efter att Modo gjort sin bästa match på fem år mot Skellefteå. Vi gjorde en jäkla plattmatch mot Brynäs, men bortsett från det tycker jag att det för första gången på fem år finns positiva saker spelmässigt.

Jag förstår att du hellre spelar som skit och har tur som får poäng än att faktiskt spela bra och ha oflyt. Jag tror det senare i längden är väsentligt bättre.

De allsvenska lagen har aldrig varit sämre på riktigt länge och skulle vi kvala - som jag hoppas slippa - så är vi vad jag sett mer överlägsna än ifjol.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Sven Tuta: Vad tycker du det finns att vara positiv till?
Hur djävla bra vi än spelar, så blir det inga poäng, så lägg ner skitsnacket med spel,och attityd. Det betyder inte ett skit, när man blir nollad gång efter gång.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Sven Tuta: Jösses. Frölunda får en utvisning efter att ha dominerat hur mycket som helst, men inte fått en enda utvisning med sig. Dessutom bytte man målvakt efter riktigt uselt spel av Lasse Johansson. Då tappar Gustavsson in en puck som går rakt på honom.

Frölunda tappar matchen på att domarna valde att blunda för tacklingen i ryggen och säsongens förmodligen klart sämsta målvaktsspel.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Eller: ja Rahimi är en riktigt skön spelare..
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
snowden: ,
Japp det var klart redan då. Nu gäller kval och alla ni som säger att vi slår alla alsvenska lag , hoppas jag får rätt
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Robin Ztorken L: Suck, du är ett troll från SAIK eller BIF boken som har antagit först ett Löven nick och sedan konverterat till att "bli" ett Modofan. Kan inte du se det positiva i Modos spel/attityd under den senaste tiden så håll dig i BIF eller SAIKs bok och fortsätt o trolla med Yoda och hans polare. istället för att vara här och spy din galla över vårat Modo. DU är så förbannat negativ så klockorna stannar.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Robin Ztorken L:
Vi kom väl överens i december att vi kommer kvala?
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Robin Ztorken L: Enligt dig är vi väl ändå givna att hamna sist om vi inte värvar 18 spetsspelare? Har du blivit onödigt positiv nu?
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Eller:
Ja, vinner Rögle idag tror jag vår plats i kvalet är klart.
Vi kommer aldrig komma förbi då, avståndet blir alldeles för långt.

Då är det bara att hoppas, ni som säger vi kommer slå alla allsvenska lag.
Det tror inte jag, om inte Svarten får in fem nya kvalitetsspelare
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Eller: Kommentar: Läs tidigare inlägg ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: Sjöqvist blundar för den tacklingen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: Fantenberg fick nog en hjärnskakning efter en vårdslös tackling i ryggen. Ingen utvisning, utan de får fortsätta i pp och gör mål. Det är nog Morgan Johansson och sjökvist som paroderar hockeydomare igen...
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: Sjöqvist gör allt för att hjälpa Rögle genom att ta en utvisning på Frölunda.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Eller: Riktigt farlig tackling av cehlin. Hur i hela friden kan man klara sig från minst 2+10 där? Det kanske är samma hemmadomare?
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: och så blev det 2-2
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: 2-1 till rögle nu då Frölunda reducerat. Skotten är 8-1 till Frölunda i andra perioden...
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
snowden: Hela hånet faller ju platt i och med att Rönnberg tycker att man gjorde säsongens sämsta match mot Brynäs. Då vet man vilken match han tyckte att man lade sig i...
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Carl Lejonkräk: Förmofligen samma domare som dömde Bif - Modo, därav resultatet ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
snowden: Jag förstår att han vill provocera. Någon glimt i något öga märker jag inte, utan bara en tönt utan humor.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Carl Lejonkräk: Tidigt att börja yra redan nu! Heta känslor i Karlstad, Rahimi tuff idag.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K:
Fattar du inte att han driver med dig? Han vill ju bara provocera. Dock me glimten i ögat vilket jag tycker är okej. :)
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Carl Lejonkräk: ännu en? Jo, de har lagt sig mot Brynäs ett par gånger tidigare.
Fjant.

Dock tror jag att Frölunda vänder.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Sven Tuta: Rögle -Frölunda 2-0 efter en period.....ännu en läggmatch av Frölunda på G?
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Rögle - Frölunda 2-0 efter första...
Kommentera


Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Sven Tuta: Ja vart är Hellge åt?
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Monno: Dags för match, upp med matchtråden.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: Juha Tuohimaa, nostalgi.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
S-vikaren: Vi kommer hellre ihåg juha tohima eller hur jojo stavades...
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Monno: Jag som hade förträngt Kousa! Argh. ;)
Kommentera


Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Otso kommer bli kanon för Modo. Senaste offensiva finska backarna (Anssi och Hannu) har varit bra. Nu får Otso fånga Öviksbornas hjärta.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
modomille: Hoppas det. Rögle möter Frölunda i dubbla matcher och har sedan FBK och Luleå. Vårt spelschema är väsentligt roligare och klarar vi inte att plocka in många poäng nu lär det vara kört.

Ritchie tillbaka om en vecka. Han behövs verkligen. Jag tycker att Lapierre är en bra spelare, men han ska INTE spela center.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Nucky: Kan ju bli islossning imorgon mot KHK då Rantakari också är med.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Nucky: Jo, men så är det. Med självförtroende och inte ängslan i sista perioden så hade vi nog tagit poäng i flera matcher efter jul. Kanske rent av kunnat stjäla en poäng igår, men det är främst Luleå, Örebro, Skellefteå och sådana matcher där vi är minst lika bra som motståndarna man tänker på. Ju längre matchen lider, desto tydligare är det att en rädsla smyger sig in.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
J F K: Får inte glömma att Modo spelar utan sina 2 tilltänkta toppcentrar, såklart det syns på kreativiteten i spelet.
Förlusterna känns så jävla mycket värre eftersom känslan ändå är att det som just nu fattas i truppen är framför allt självförtroende.
Man önskar att de skulle få islossning en match och få sätta 7-8 mål, då skulle det inte alls förvåna mig om man radar upp segrar efter det.
Så fruktansvärt många matcher som står och väger och slutar med Modoförlust pga att man blir ängslig och och inte vågar hålla sig till sitt spel.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
NuMo: Jag tycker att Johansson är fantastiskt lugn angående domarinsatsen. Han har tydligen lärt sig att blir mer diplomatisk och inte säga vad han egentligen tycker.
Jag trodde han skulle vara fullständigt bananas med tanke på hur avgörande den blev igår.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Carl Lejonkräk: Jag skämtade om att ni köpt domarna. Det var Sjökvist som dömde igen. Den domare som varit fullständigt horribel för Modo i vinter. Mer behöver man inte säga. Brynäs vann rättvist, men domarinsatsen var den mest partiska i vinter som jag upplevt. Hur dumjävla-idiot-Peter Andersson får tillsätta denna Sjökvist på Modo-matcher är en gåta. Sjökvist har helt enkelt hamnat helt fel och borde - precis som Kuben efter katastrofmatchen mot Djurgården - helt enkelt inte döma Modo förrän känslorna lagt sig.

Alcén ska inte stängas av för tackling i ryggen, men det skulle ha varit en 2+10 för den. Det är fullständigt medvetet som han sänker Carlsson och är egentligen precis det vi vill ha bort från ligan. Dock var inte farten värre än att jag kunde nöjt mig med 2+10. Sedan lär väl Alcén få böter för filmningen där Brynäs avgjorde matchen om det går vidare.

Nåja. Vinn mot Karlskrona på lördag och plocka Rögle på bortaplan så bör det här ändå vara lugnt. Visst är det oroväckande att vi inte tar poäng i de matcher vi varit riktigt bra. Örebro, Luleå, Skellefteå osv, men egentligen är det ingen skam att förlora borta mot Brynäs.
Hur vi genomförde matchen och hur fantastiskt dåliga domarna var gör dock att man fortfarande är riktigt jäkla besviken på gårdagen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
honken21:

Var väl inget fel på Johannsons analys. Det var ju så han tyckte. Han var besviken på sitt egets lags disciplin och att ett par mycket tveksamma eller kanske tom. felaktiga utvisningar, fick vågen att väga över till Brynäs fördel. Klantigt av Modo tyckte han. Något annat skall han väl inte säga?

Själv kan jag förstå hans synvinkel, krävs inte mycket fantasi för det.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Såg presskonferensen nu också. Väldigt tråkiga scener från Johansson. Usch.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Era spelare känns ganska otekniska överlag. Bara en liten reflektion jag gjorde. Noterar också hur samma visa alltid kommer från Modohåll efter Brynäs slagit dem. "Brynäs var inte bättre. De var dåliga". Standard från Modotränare inte minst. Kika på skottstatistiken, se målchanser, se repriser. Och tänk om.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
pekka85:
Möjligen men det är lätt och vara stöddig i andras trådar när det går bra för en själv och dåligt för andra. Ett ganska tråkigt karaktärsdrag enligt, men visst tycker man det är kul så får man väl köra på....
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Monno:
Lappy är fö känd för att ha (nästan) sämst Corsi i hela NHL på den tiden han spela där. Googlade Corsi i studiesyfte och han namn började dyka upp.... Olyckligtvis var det osmickrande :(
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
bisterfinnen: Grymt intressant match för er på lördag mot ett KHK som brukar streta emot bra mot de flesta på hemmaplan. Helt ovisst på förhand men livsviktigt för. Om honken står så ställs ni dessutom mot en gammal mardrömsmotståndare som mer än en gång satt käppar i hjulen för er.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Blake: mönster.. MÖNSTER?? Såg du nåt jävla mönster att bryta?? Det enda mer kaosartade mönster jag sett än det jag såg ikväll var ett nät spunnet av en spindel på LSD...
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Blake: Säger samma som tidigare. Vi har ingen som kan passa i anfallszon.
T.ex. Lappy har pucken i PP men duger inte till att lägga ener cross pass mellan back och forward som typ alla spelfördelarr skulle göra i det läget. Han försöker grisa in den istället. Hedervärt men energikrävande i PP...
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo, TORSDAG 14 JANUARI 19:00
Herregud vad modo är uddlösa. PP är ett bra vapen på bortaplan när man försöker låsa ner och spela säkert i 5 mot 5. Men vi klarar knappt av att komma över blå!

Vi har ju ingen spelare som är farlig och som gör det lilla extra. Typ linus klasen eller kabanov. Ingen bryter mönstret när vi spelat fast oss.. eller ja, Djuse gör väl det men på ett dåligt sätt.

Jaja...
Kommentera

1720050 · »