1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532281 inlägg · 4126 ämnen

Chatta med Jimpa!

Chatta med Jimpa!
Chatta med Jim Brithén nu på Aftonbladets hemsida. Han har precis kört igång (kl 11). Passa på att framföra era frågor som ni aldrig kan få svar på annars.

Sv: Chatta med Jimpa!
samjo:

Det mest uppseendeväckande hittills är väl att Green verkar vara aktuell för att lånas ut.

Klippt och klistrat från chatten nyss:
.....
Herr Troja säger: Hej du!! Då jag är ett stort fan av en positiv anfallsishockey hoppas jag verkligen att ni kommer att lyckas bra i vinter. Undrar bara hur Morten Green sett ut hittils. Om han tar en plats eller om vi kan hoppas på hjälp här nere i småland? /Troja

Jim Brithén säger: Morten får svårt att ta en plats, men det visste vi när vi tog upp honom. Det är möjligt med en utlåning, vart får vi se. Sedan vill jag hälsa småland och önska Troja lycka till!

Green lär alltså INTE spela med Modo i höst om vi inte råkar ut för ett gäng skador. Det var väl nästan det man hade på känn...
Säger Jimpa nåt mer intressant så kanske jag klipper in det också. Detta svar tycker iaf jag var rakt och ärligt.

poffa: Hmm...det har var inte första gången vi lyckas "tankeläsa" varandra!

samjo:

Det gäller att ha öga för de viktiga sakerna...:)

Fler citat...rätt skönt uttalande. "jabb på näsan" :)

Kangas säger: Förra året kritiserde du Färjestad för att de hade många utlänningar i truppen...i år har MoDo en hel del själv, kommentar?

Jim Brithén säger: Modo har inte så många i kärntruppen. Det om FBK var mer tänkt som en jabb på näsan i samband med finalspelet...

poffa: Jag håller med dig! :)

samjo: Cribban säger: Hur kommer MoDos första line se ut?
Jim Brithn säger: Linka, Högardh, Wernblom med Milo och Dagaard på backen.

Jim fortsätter svara:

Cribban säger: Hur kommer MoDos första line se ut?

Jim Brithn säger: HLinka, Högardh, Wernblom med Milo och DaMgaard på backen.

-------
Så nu vet vi det alla som "gissat" tidigare. Andrafemman borde därför vara rätt spikad också, med Söderberg, Öhman och Pettersson i anfallet.

Fast ingen Hedin i förstakedjan alltså. Hedin/Johansson i andra backparet då kanske och Wilde/Hedlund i tredje. (Haha "Wilde Hedlund!")

Paddan: Det var väll den dom körde med mot Tmirå i Sca-cupen tror jag.

ModoAnte: Jäklar vad fort det gick, chatten redan slut!

samjo: Wilde kan nog bli en intressant ny bekantskap för elitserielirarna, som det brukar heta "the joker is Wilde"

poffa: Du fick med en fråga såg jag. Den med Milo/Damgaard på backen. Verkar som Brithen också ser potentialen där eftersom han kör dem som första backpar. Det ser faktiskt intressant ut.

backpar #1: Milo/Damgaard
backpar #2: Hedin/Johansson
backpar #3: Wilde/Hedlund

reserver: Lehtinen och Lewerström.

Men värvet av Lehtinen ter sig just nu som en gåta.

Paddan: Brithén trodde ju själv på "den Wilde" som årets Rookie, iaf i modo-truppen.

« · 116724