1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532439 inlägg · 4126 ämnen

DANSKEN

DANSKEN
någon som vet vart Peter Hirsch tar vägen???

Sv: DANSKEN
HENKEBUS:
han är inte klar för någon klubb än vad jag vet..

radiosaigon: Är någon ES-klubb aktuell? Linköping förnekar ju idag.

Domi:
Ingen aning men han står ju som rykte på flera lag, bland annat Färjestad och Linköping. Färjestad betvivlar jag att han går till.

Hirsch hoppas på kontrakt i Tyskland, men kan hamna i Rögle pga närheten till Danmark.

Robert P: Tyskland ligger närmare Danmark än Ängelholm.

Frisco:

Enligt min bedömning ligger Ängelholm närmare Hörsholm än valfri tysk stad.
Men jag är å andra sidan ingen uttalad expert på geografi.

Frisco:

Dessutom kommer Hirsch oavsett vilken klubb han än spelar för i Tyskland inte att spela precis på gränsen. Så Ängelholm ligger nog närmare än var än han hamnar i Tyskland.

Robert P: Jag sa bara att Tyskland ligger närmare Danmark än Ängelholm.
Det gjorde jag för att ditt inlägg hade rena rama Hänt i veckanstatusen. Ingen adress och bara skvaller.

Frisco:

Vad ska jag leverera för adress? Skriver jag att Hirsch hoppas på kontrakt i Tyskland så hoppas han på kontrakt i Tyskland. Jag ska väl inte behöva leverera icke-existerande adresser för det?

Robert P: Cooola ner va. Du vet vad jag menade.

Frisco:

Förlåt att jag inte räknade upp samtliga tyska klubbar utan benämnde det hela som Tyskland.

Robert P: Du skrev nånting rakt ut i luften utan adress. Du svarade nångon men skrev inte vem. Inlägget hade ett innehåll som kunde varit taget direkt ur Hänt i Veckan (eller som man säger i Övik, hänt i vecket (granne med en viss golfbana)). Varför du skrev det hela vet ingen. Men du skrev ju i inlägget efteråt mellan raderna att allt du säger är sant (du är alltså ofelbar) så därför är det vääl inte sant nånting jag skriver.

Z

Till alla andra säger jag: ZZZZZZ z z ZzzzzzzZz

Frisco:

Folk diskuterade Hirsch. Jag svarade. Det var inte meningen att missa att skriva in alla signaturer som deltagit i diskussionen.

Men i framtiden vet jag att om man inte skriver att man skriver till en specifik person så får man göra sig hur lustig man vill över inlägget i fråga.

Att ha rätt i faktabaserade saker är inte detsamma som att vara ofelbar.

Men du hävdar alltså att bara för att jag vet vad Hirsch hoppas på, så betyder det att ingenting du skriver är sant?
Märkligt.

Frisco:

För enkelhetens skull gör jag om allt från början.

--------
radiosaigon, Domi, HENKEBUS:

Hirsch hoppas på kontrakt i Mannheim, Augsburg, DEG Metro Stars, Eisbären, Ingolstadt, Freiburg, Hamburg, Hannover, Iserlohn, Kassel, Krefeld eller Nürnberg, men kan hamna i Rögle pga närheten till Hörsholm.

Fan, jag glömde Frankfurt.

Frisco:

Oj, jag skrev det rakt ut bara. Det var inte meningen. Inlägget var menat till dig, radiosaigon, Domi och HENKEBUS.

Robert P:

Go away or I will replace you with a VERY small shell script.

« · 285028