1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481576 inlägg · 4079 ämnen

De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

« · 521466 · » Till forumet


Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Intressant läsning.
Expressens Mats Olsson om Charas hjärnskada:

www.expressen.se/index.jsp?a=254368
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

På tal om... Det blir intressant att se resultatet i denna Expressenomröstning när lite fler röstat:

Vilket är det fulaste laget i ishockeyns SM-slutspel?

Modo.
7%
Färjestad.
67%
Timrå.
1%
Djurgården.
18%
Linköping.
1%
Södertälje.
2%
Frölunda.
2%
Luleå.
2%

Frågan startade 2005-03-13 05:27
 Totalt har 1155 personer svarat på frågan.

Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
scim:
ja. dels tror jag (och hoppas) att det blir så att du måste äta kartongen.
sedan börjar jag tro att du är spelberoende. annars spelar man väl inte på melodifestivalen?? ;)
nej jag ska se om jag hittar något tolvstegsprogram till dig. om inte kan jag ta hand om ditt kontokort! ;o))
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
ria-ra:

Ja, har jag problem?
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
scim:
men scim....
har du spelat om det med?
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Dawidovski:
nej det tycker jag inte men det är ju heller inte det jag skriver. du kanske har för bråttom när du läser.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Dawidovski:

Nej det är just det jag menar,ni har ju vunnit era matcher mot modo pga fult spel men igår var det inte mycket av den varan och då torskade ni! Hänger du med?
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

Poffa: Några sköna ord från Wennerholms krönika...

"Men känslan i maggropen säger att Modo redan har vänt den här matchserien mentalt."

"Chara vann inte på knock, men solklart på poäng.
  Ändå var det Chara som blev knockad."

"...Chara, som enligt domaren Ulf Rådbjer startade det hela med att rycka av Hinote hjälmen"

Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

"Och när det gäller kommande avstängningar räknar Chara med att Hinote kommer att få det strängare straffet av de båda.
- Det vore inte riktigt om vi fick samma straff. Jag hade mina handskar på större delen av slagsmålet, han slängde sina direkt."

Undra om de också skall ta i beaktning att den som slog 90% av alla slag var Chara? 

Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

knaskamilla:

Artiklar i Aftonbladet. Bland annat om att Foppa och Svarten tydligen spelar på måndag, en om Hinote, en om Salo och så Wennerholms krönika. Vacker läsning så här dagen efter en match som bär bragdens stämpel.

Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

scim:

Vi andra är inte tudelade. Vi vill se MoDo i semi, och så vill vi gärna se dig äta pappkartongen.

Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

scim:

Med lite tur finns det något gott recept på stekt kartong på internet. Jag tror nog att du kommer få till det. Stekt kartongbit med kartongmos sägs vara en delikatess i klass med blodpudding. Ta lite lingonsylt till så skall du se att det går ner.

Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Poffa:

Jag är tudelad, jag vill dels att Modo ska gå till semi, samtidigt som jag inte vill äta 800g plastlaminerad pappkartong...hmmm

ZZZzz
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

Frisco:

Äntligen får man låna datorn och skriva. Den har ju varit ockuperad en längre tid, men nu. Nu...

Underbar match, MODO vinner och Salo väljer helt rätt match till att hålla säsongens första nolla. Men nog är det förbannat att man skall behöva vara så nervös. Damgaard är kung och Hinote for President.

Direkt då Hinote slogs med Chara så sa jag: "Chara vinner fighten, men MODO vinner slaget." Ack så rätt jag fick. Underbart också att Chara nu blir borta nästa match. Han borde dessutom ha en extra match med tanke på att han vevade som han gjorde. ANMÄL!

Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Dawidovski: hinote är säkert minst lika nyttig för modo som chara är i färjestad skillnaden är att hinotes insatts inte syns i poängprotokollet
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Dawidovski: Steen O Shara är ingen hockeyspelare.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Dawidovski: Det var väl nån som slog icing om jag inte minns fel.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
ria-ra: Menar du på fullaste allvar att du tycker att hinote är en bättre hockeyspelare än ES bästa back Zdeno Chara? isåfall måste jag få ifrågasätta ditt sätt att se på hockeyskicklighet.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
mattias - 74: Var det många som högg och slog efter att chara utgått?
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Dawidovski:
nej det bevisade inte vem som är bäst av dom två, bara vem som hade mest betydelse för lagspelets grund.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Dawidovski:

Jaha ja så chara är hela erat lag menar du! Ni med era överbetalda spelare borde ju ha vunnit ändå men nu vann ni ju inte eftersom det var en domare som inte tillät hugg och slag samt salo som spikade igen!!!
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
knaskamilla: Självklart förlorade FBK på att Chara fick matchstraff, har inte sagt nåt annat heller! tyckte bara det var härligt att alla som trodde att hinote skulle kunna slå ner chara fick fel:=)
Chara är ju en oändligt mycket bättré spelare än hinote iaf, det märktes ju om inte annat efter att chara försvann! FBK tappade nästan helt spelet och säkerheten i sin defensiv, medans modo bara blev bättre utan hinote. iaf bättre defensivt.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
ria-ra:

Det var väl du som började känna moderskänslor?;)
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
scim:
försöker du bilda familj med mig? ;)
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
knaskamilla:

frisk blir jag väl aldrig men ja, jag ska till kempis på måndag.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
scim:

Wennergrens låt var visserligen malplacerad men ändå hur bäst som helst. För övrigt är det nog inget som helst fel på Ella Fitzgerald.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

ria-ra:

Är du frisk så du kan gå på hockey på måndag? Jag har läst ut boken nu, så nu kan du få tillbaka den... ;)

Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
ria-ra:

Farmorskänslorna?
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
scim:
ja men då väcker du gamkärringen i mej. passa dig för käppen!
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Albert Hall:

Så bra att du håller med mig...om Nanne åtminstone, Wennergren tyckte jag var kass, totalt malplacerad och sedan sjöng hon inte speciellt bra heller. Fast hon är säkert jätteduktig på att imitera Ella Fitzgerald.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
ria-ra:

Det ska tänka på när jag står och skymmer dig på måndag ;)
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

Albert Hall:

Fast det är väl ändå så att alla insett att FBK förlorade på fighten? Ja, alla utom Dawidovski då, förstås...

Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Bäst var Wennergren, fast jag förstod att hon skulle var chanslös i själva tvävlingen. Skön låt var det i alla fall. Men hon kom väl ändå trea, tror jag?

Stenmarks låt är slätstruken, Nanne Grönwall hade haft mycket större chanser i europafinalen.

Sen tycker jag det är fjantigt att diskutera vem som vann den där fighten i hockeymatchen. Självklart vann Hinote eftersom Modo som lag vann på den. Speciellt när, som vad jag förstått, båda blir avstängda ytterligare en match.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
scim:
men scim...
du väcker ju mina moderskänslor...
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
ria-ra:

Ja, men juryn hade tydligen inte läst min avhandling om att vinnaren i melodifestivalen alltid är den med flest röster på aftonbladet.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
scim:
va?! har du satsat pengar på det där?
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

Salle:

Jeppe, säger du? Angenämt.

Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
knaskamilla: Jeppe blev det i MoDo-laget. Tror att Souray fick FBK´s
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
ria-ra:

Verkligen, han är duktig den där Martin men hans låt var oerhört slätstruken, vad skiljer den från vilken musikallåt som helst? Själv hade jag helst sett att tittarnas val skulle vunnit, men sen tänkte jag "Vad spelar det för roll, det är ju bara melodifestivalen", ja det ska vara de 200:- jag satsade på Nanne då...
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

I vilket fall som helst var det helt underbart att vi vann matchen idag. Jävlar, vad nervös man var där på slutet...

Att vissa FBK:are hurrar över att Chara vann fighten mot Hinote är nog det näst roligaste med dagens match. Hinote hade inte en chans, men gud så korkat av Chara att överhuvudtaget börja slåss!

Skönt för övrigt att se att FBK fortfarande klarar av att spela ickevåldshockey, det trodde man inte. Men det är kanske som FBK-fansen konstaterat - ska de ha en chans att ta sig någonstans måste de spela fult...

Heja, heja, heja Damgaard.

(Någon som vet vem som blev matchens lirare?)

Nu ändrade jag mig, förresten. Näst roligast var att Salo fick hålla nollan. Det jag skrev var näst roligast här ovan får därför vara tredje roligast.

Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
knaskamilla:
ja men jag har aldrig påstått att jag håller på stenmark. låten sög ju.
fast å andra sidan säger jag som nordström; -jag bryr mej inte.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

ria-ra:

Det var ju du som började blanda dig i. Faktiskt.

"hoppas att knas gullepojke vinner melodispektaklet så man slipper höra att fel låt vann"

Vilken toppendag!

Kommentera


Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
ria-ra: exsqueeze me! Vilka/Vad???
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
knaskamilla:

Jag håller på vem som helst som kan få Melodifestivalen att upphöra.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
knaskamilla:
dra inte in mej i det där tack!
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5

Dream Team:

CLAMP?! Men gå och dränk dig någonstans! Satt DU med i den kassa Göteborgsjuryn, tro? Clamps låt är usel och hon suger fett. Vi kan omöjligt skicka henne till Kiev, det måste väl folk inse?

ria-ra:

Jag håller också på Martin. =)

Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Salle:
nej dom skulle bjudit in dogbreath att spela i pausen så det blev lite fart.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
Dream Team:
jag varken tittar eller lyssnar så jag vet inte något om låtarna.
jag gick iof förbi tv´n för ett tag sedan å såg att jills breda arsle tävlade om uppmärksamheten med urringningen. fel kroppsdel vann.
Kommentera

Sv: De ¤%¤%& kameleonterna - MoDo, Del 5
ria-ra: Ser och ser... Lirar lite Texas Hold' EM (loosar mest ikväll) och slölyssnar. Fram till nu har man inte reagerat nämvärt. Fast Jills countrydänga slår alla bidrag utan problem.
Kommentera

« · 521466 · »