knaskamilla: Jo Leksand har tänkt på det, i flera år nu, det sa de på P4-sporten igår kväll. O de får nog fortsätt anågr aår till, kanske kan LIF få FlyMe som sponsor? De har ju åxå flera 'budgetar' (KK).
Jobbade mycket med ett företag tidigare, och dom hade något som dom kallade för Prognosbudget.
Den anpassades hela tiden till hur närmsta framtiden såg ut, så den stämde mycket bra överens med utfallet hittills det året, plus prognosen för resterande del av året..
Åh, förresten. Jag var ju och hälsade på när de satt och gjorde budget. Eller också satt de bara instängda på Jerrys kontor och låtsades vara viktiga i flera timmar/dagar.
knaskamilla: Jag har för mig att Ecke, eller om det var herr Häggström, sade något om att "vi har flera olika budgetar med ett antal olika scenarion" när det tidigare snackades om det här med vilka publiksiffror man budgeterat för.
Med andra ord borde väl svaret bli "Vi har gjort någon typ av budget, säger de ekonomiansvariga"
Laban: Snyggt, bra och fint framförande på den där HV tv, sen om man vinner något på det är jag tveksam till. Roligt i alla fall att se vad de har för tankar inför serien och matchen.
hellge: Jag funderar på om publikbortfallet i semin beror på att man beslutat att engagera han som är rösten i Port 9 reklamen, vem han nu än är, som publikuppvärmare. Sällan har man hört en reklam som skrämmer bort folk från det den ska locka folk till. Hur tror man att man ska locka till sig folk med en reklamröst som lyckas låta både förkyld, uttråkad och oengagerad på en och samma gång.
Hela MoDo ungdom har fått erbjudande att sitta idag. De kommer att sitta på platserna under resturangen. De kommer kanske fylla ut lite tomrum på sittplats.
Det finns risk för en annan sak också...att han har smittat av sig till fler på AB:s redaktion...tänk om Hasse Andersson-svenskan skulle börja sprida sig, hemska tanke1
shinzawai eller nån annan analytiker: Vad var vitsen med att di blå köpte Kimmo K? Hade de bara för mycket pengar? Riktat bistånd till öststat? Är Kimmo skadad,eller bara ur form?
hellge: jo sofia persson heter hon.. träffade wenis när han flyttade till ö-vik hennes päron bor i hörnette.. hon bor numera over there med mattias.. så mattias lär nog till 99% spel i modotröjan till hösten om de blir spel i sverige
Vi vann 66,6% av alla våra bortamatcher i kvartsfinalen. Jag skulle vara nöjd om vi sänkte oss till att bara vinna 50% av bortamatcherna. Kanske tycker journalisterna att det är imponernande.
Jag är lite förbryllad. Vi har bara vunnit en enda match mot HV den här säsongen, om jag har sett rätt, men ändå tror folk (och journalister) att vi går vidare till final. Vad grundar man det på?
Poffa: Bud 2(nyare tolkning) Du skall inte missbruka Hasses, din Hockey-Guds, namn, ty Hasse kommer inte att lämna den ostraffad som missbrukar hans namn