1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530670 inlägg · 4121 ämnen

Det Heliga Kriget, kap 4

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Salle: Ekonomiskt så tjänar väl MODO minst 500.000:- på en extra hemmmatch på lördag där man avgör. Bara att föra över pengarna till Weinhandls konto.

Martin S: Hahaha....

Martin S: Så j-a skön. Cudos till ansvarig.

Martin S: Hahahaha.

Nu börjar thrastalk på hemsidan också. Kolla in senaste bannern? #27 Åsa Nisse :)

Paddan: -n

Paddan: Grödingen är namnet på ett helt område med småbyar. Inte allt för långt från Tumba.

Salle: Var ligger Grödinge? Har inte Rådbjers bostadsort tidigare varit Tumba, eller minns jag fel?

Susse får ta å träna avslut i morrn!

Lumber Jack:

Schyrre. Jag ville vara tydlig, tänkte det var bättre att vara övertydlig än att inte vara alls.

knaskamilla: Nej...

NuMo: Gasmask på eller...

knaskamilla: Det var inte igår. Dom får ligga kvar.

NuMo:

Sundström?

NuMo:

Sundström?

scim: Göbber å kärringer! Huk er i bänkera, för nu ladder han um!”

Wayne Gresky: Äh detta är lugnt. Vi har 2 chanser kvar att vinna i KA.
För idag är vi j-t nära trots Rådbjer, en drös med missade lägen och en skadad(?) Honken-pristagare.

Det vore gött för grabbarna att få avgöra i Valvet på lördag och uppleva en "taklyftning" igen så jag tror på vinst redan på torsdag.

shinzawai: jag håller me...aldrig kul att skylla på dommare efter bittra förlustermer. Men i dag kan jag inte precis säga att rådbjer va bra!! håller med att utvisningarna till alla kvitteringar känns konstiga speciellt den på hedin som fixade spel 5-3, e ju en miss i hästväg. nä de känns trist trots att jag e helt säker på att modo kommer gå till final.. pga. endast en anledning. Modo e ett bättre lag. seger på torsdag

bisterfinnen: Om HV skulle få 5-3 efter de där utvisningarna så kunde MoDo gott fått det tidigare. Domarbeslut i avgörande lägen känns avgörande...

Vid eftertanke faktiskt den första förlusten i slutspelet där det känts som om vi borde ha vunnit matchen. Bittert. Sätt Sundström på att träna avslut i sommar!

JimmyH:

Nämen är det inte lamadjuret som förärar oss med ett besök.

mikenomad: F.ö håller jag med han på 5:an, känns ändå som att Modo tar det här till slut...

Lumber Jack: På tal om Roger Johansson så undrar man ju hur det kan komma sig att Anna Pohjanen inte fick vara kvar på TV4:s fotbollsprogram för att hon också hade jobb som agent, eller hur det nu var, och då inte skulle kunna vara objektiv. Men tydligen går det bra att, samtidigt som man är anställd på FBKs marknadsavdelning, kommentera FBK-matcher i Canal+

knaskamilla:

"Jag är ganska nöjd idag ändå. Jag har nämligen hjälpt MoDo att inbringa lite sköna slantar iom att jag tog med mig en Lulebo till arenan. Han blev tvungen att handla till sin son. En målarbok, en puck och två affischer."

Nu torkade du nog tårarna på Harald och spräckte upp ett litet leende i hela truppen.

scim: "Näe, jag är stolt över grabbarna""Näe, jag är stolt över grabbarna""Näe, jag är stolt över grabbarna""Näe, jag är stolt över grabbarna""Näe, jag är stolt över grabbarna""Näe, jag är stolt över grabbarna""Näe, jag är stolt över grabbarna""Ja, jag är stolt över grabbarna"

Vilken tragisk tränare det var.

Berka: Har aldrig påstått att TIK åkte pga domaren. Bara att vi vet hur det känns att förlora trots att man är det bättre laget.

kidcox: kan ju ha å göra med att de va just så!!!

scim:

Det måste ju ha gett pengarna tillbaka flera gånger om att hans första kommentar skulle vara "Jag är faktiskt besviken". Eller?

Poffa: Grymt bra match, ovärdig vinnare. Modo spelar bra, HV inte bra. Har svårt att se att Modo gör en lika bra match nästa gång, jag känner mig lite bitter.

Rådbjer gör förmodligen den sämsta match någonsin jag sett och det känns djävligt surt att två filmningar ska ge HV 2 mål. Jag räknade till 13 391 interferencesituationer där HV-spelare borde fått skaka på huvudet och spotta vatten i utvisningsbåset, men Rådjuret hade redan drabbats av gråstarr vid det laget.

HELVETET vad bittert.

kidcox:

"Näe, jag är stolt över grabbarna"

kidcox:

Objektiv bedömning. Nästa.

Harald verkar vara lika dålig förlorare som vanligt.
Är det inte domarn så är det bara otur så det så

Poffa: Den här omgångens Roger Johansson-stipendiat frömodligen.

Nej, nu jävlar biter vi ihop och visar att det är vi och inga andra som ska ha, och är värda, finalplatsen.

"STRAAAAFFFF!!" ropade hela O'Learys. Men inte ens utvisning...? Nåväl, det kanske var fel på TV-bilden eller något.

Vad hände med Ersberg?

Jag är ganska nöjd idag ändå. Jag har nämligen hjälpt MoDo att inbringa lite sköna slantar iom att jag tog med mig en Lulebo till arenan. Han blev tvungen att handla till sin son. En målarbok, en puck och två affischer. Jag tycker det är fint med pappor som skiter i vilket lags souvenirer de köper åt sin son, så länge det har med hockey att göra... Heja Lule! (Sen skröt han med att hans pappa hade tränat GroKo en gång i tiden. Är det en merit?)

Bra match, synd att Rådbjer slutar blåsa efter 2½ period. Fram tills dess var han riktigt bra och utvisningarna var riktiga. Sedan slutar han helt och det missgynnar ju MODO. Hur fällningen av Skröder inte kan bli något är ju nästa justitiemord.

MODO spelar riktigt bra och skapar massor. I fredags vann vi trots att vi knappt var över röd, i dag förlorar vi men spelar mycket bättre. Spelar vi så här på torsdag kan vi nog vinna. Men jag är rädd för att HV kommer spela mer aggresivt då.

Oavsett vilket får vi lördagsmatch och då jäklar ska Swedbank gunga.

Ska också bli spännande att se om Erberg är så skadad som han såg ut att vara, eller om han hinner läka ihop till på torsdag.

Cyklob: Det jävliga är att det kändes mer som final mellan Timrå-Modo än en semi mellan HIV-71 och Modo, känns lite.......avslaget. Men Linköping är ju på väg att ordna något kul, he he he......heja FBK !!!!

bisterfinnen: Jo men han får ju ett rapp samtidigt som han ska lägga in pucken som det ser ut. Antingen är det backen eller Ersberg som gör så han tappar balansen. Men Sundström hade ju inte så dåligt läge han med att hänga en kasse. Men nu är det match på torsdag igen.

Jag är stolt hur det en går för modo. Kvartsfinalen var en riktig hocket upplevelse.

Mano: Men för f...n, kan någon slänga ut Calle Johansson från studion. Han HATAR ju Modo och att ingen ör vilka signaler han skickar ut mellan raderna. In med någon lite mer neutral kommentator. i övrigt en skitbra match.

Cyklob:

Ofattbart att Skröder inte lyckas vrida in puckdjäveln där...

Grabbarna gör en kanon match idag. Men det håller inte att dra på sig så mycket utvisningar mot ett så bra lag som Hv. Men skröders friläge i sista perioden borde inte det renderat i 2 minuter tripping på hv spelaren ?. Annars tycker jag inte man kan klaga på dommaren, Rådbjer är ju endå kanske elitseriens absolut bästa dommare.

Berka: Jaha. Det var ju bittert så att det räckte men kul att se att det var vi som gick för seger sista tio i dag. HV hade medstudsen den här gången, de vet att vi är bättre. Vi tar dem på torsdag. Väl mött.

nu jävlar kör vi över dom på torsdag.. såg riktigt bra ut ...med lite flyt hade vi vunnit med en par 3 puckar.. kul att skröder nätade fast han borde naturligtvis satt minst en till.. men de gör han på torsdag =)

mikenomad: haha jaså du tyckte tik åkte pga. dommaren??! ja de får du ju natuligtvis tycka

Per HApps: de va ingen iceing titta på reprisen så ser du att jag har rätt!! lämmnar pucken klubban på linjen så döms de till de anfallande lagets fördel..som modo då va!!

Per HApps: Inte ens du tycker att det skulle vara icing där. Varför ska man döma icing idag när man inte gjort det de senaste säsongerna i den situationen?

Nya friska tag på torsdag!

mikenomad: Näh, såg så ut. Tror att han var rörd över hur modo spelade och hade chans på vinst där för att toppa firandet av 50års-dagen.

Berka:
icingmissen från linjemannen som renderade i ett mål var ju halvgrov.

Berka: Tja, då vet ni ju iaf hur DET känns...;-)

« · 863775 · »