Dålig service för en stackars Sollefteåbo i exil... Hon får åka till Gävle då. Desto trevligare, längre åktur. Eller till Sthlm, så kan hon och Olle hänga medan de väntar på bussen.
Paddan: Jansson gäspar lite förstrött efter Blatnys brytning på blå som leder fram till Öbergs 3-0: Japp, precis som jag visade grabbarna att de skulle göra, tänker han.
Jag tänkte just detsamma...var det bara Nicke och Jansson som fick ståplats och resten satt? Det skulle kunna förklara Janssons lätt ljumma ansiktsuttryck...
shinzawai: Instämmer, Sanny var bra, men visst var ett stänk av bitterhet ibland, att han får gå i kostym resen av säsongen? JJ verkar ju ska slå alla tiders rekord. PR32 tycker jag är SKITBRA (kul när han inte 'mindes' -99).
Dream Team: Jo den är fin. Det är ju Egons (han som sjöng nationalsången i Kempis flera gånger) pojk som tagit bilden så den vore kanske "lätt" att på tag på av Andreas i större format för MoDo att använda.
Jag kan inte förstå det. 3 Cidrar, 4 öl och en Jägermeister senare kan jag fortfarande inte fatta att vi får chansen att lira om guldet. Eller att jag måste jobba imorgon för att få ledigt på fredag. ;)
Vi är helt galet bra defensivt och har flyt offensivt, men ingen kommer någonsin att kunna säga att det sämre laget vann i bäst av sju. HV hade mer av spelet, men också mer av flytet med domsluten och studsarna, men i slutändan är det vi som drar det längre strå't, och ingen är gladare än jag. Jag har förmodligen gjort mig förtjänt av en ljumskbråcksoperation, vräkning och en arbetsdag där jag inte hade kunnat köra till jobbet av legala skäl, men vad fan gör det! Vi gör ett sjudjävla slutspel!
Sist men inte minst vill jag tacka för alla sportsliga gratulationer av framför allt Timråfanen som vågat sig hit. Sportsligt så in i helvete. TACK! Sanny för övrigt klockren som TV-kommentator.
www.kongshoj.se/hvslutspel