1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481545 inlägg · 4078 ämnen

Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20

1309494 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Modoante:
Lugn, jag retades bara. Jag kan se in i framtiden. Jag ser även att Foppa får sitt SM-guld, Hedman avgör. Wennerholm och Nyström gråter av olika orsaker.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Berka: Skit också
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Icing-Ove: Då var det kört på riktigt. Nu blir det 10-15 matcher minst... ;-)


Detta är andra gången i höst som W hyllar MoDo. Känns konstigt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Modoante: Icing-Ove var minuten snabbare
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Wikegård tar Hedman i försvar på sin blogg
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Det är svårt att vara journalist också:
www.youtube.com/watch?v=at6oe0UYBoI
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20

Petey21: Äh, Magnus Wernblom får hänga med här också.

"Vad tycker du om de tacklingar som har varit hittills i år?
- Jag tror att de är ganska normala. Går det fortare kanske det blir lite mer, det är en konsekvens man får räkna med.
- Men jag gillar när det smäller. Domarna är de som drar ner emellanåt. Det kunde ha varit lite mer. Det är svårt att veta många gånger vad man får hålla på med och inte. Men det är väl svårt för dem (domarna) när det går fort."

http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2223527/vickade-pa-rumpan-och-vantade-pa-pass

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
shinzawai: Gör ett undantag från ditt löfte att inte läsa någon krönika av Nyström och läs denna, den är från 2007 men skulle lika gärna kunna vara från idag. Personlig vendetta någon?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
MODOJohan: Tss ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Berka: Nä hela kvarteret är yr efter din skiva :P
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
73Sjöbba: Å TACK.. jag som fortfarande är yr i kupan efter lördagens efterfest ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Berka: Nyktraste inlägget i den här boken på länge =)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Wayne Gresky: Vad finns det igentligen att disskutera?, modoiter är i tik-boken å häcklar, timråiterna är i modo-boken och häcklar, lasse anrell å de andra profeterna skriver krönikor för att häckla ALLA andra.

Alla tycker olika och så kommer det alltid att vara mer eller mindre, vissa tycker att Hedman är en buse,mördare,råskinn,sopa medans andra tytcker han är bra,spelar korrekt,tyfft men riktigt, andra inte ens vet vem han är.

Hedman har som uppgift att spela sitt spel (fysiskt) och då löper han större risk att åka på utvisningar och avstängningar, att han bara gjort sig skyldig till 1 matchstraff där han korrekt dömt begått ett regelbrott på de första 20 matcherna säger väl mer om hans ärliga fysiska spel än om hans regelvidrighet.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
mikenomad: Äh jag orkar inte ens debattera med ett troll. Hedman har spelat mer polerat än Magnus Häggström i år, det tycker jag säger allt.

Då är Skrøder 1000 ggr fulare i sitt spel.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Wayne Gresky: Kollektivt feltänk är inte en dygd i Modoboken, det är en naturlag.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
NuMo: På tal om mykorrhiza och Timrå, det borde kunna finnas en skaplig chans att hitta goliatmusseron i trakten. Kanske kan vara ett sätt att finansiera nyförvärv?

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
shinzawai: Med samma logik som gällde ang. Pikkarainens putt så ja, det menar jag.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Hahl Bundy: Mykorrhiza
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
qwertas o WG: Ska inte börja en diskussion om det här med er härinne.
Jag har större respekt för era känslor än vad ni har för våra inne hos oss för att göra det.

Det jag kostar på mig är ett tyst o ganska skönt leende när jag läser härinne.
Det räcker så.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Hahl Bundy: Hade man kallat Pikkarainen för mördare, krävt avstängning i 20 matcher och att Timrå skulle sparka honom så hade jag protesterat mot det också. Alla modoiter här säger ju att Hedman gjort fel och borde bli avstängd, i Pikkarainens fall så behövde ni lite hjälp att se saken på rätt sett. Kollektivt feltänk är tydligen en dygd i timråboken.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Hahl Bundy: Det är väl ändå ingen (säger jag utan att läst flera sidor i boken) som gormar och skriker över att Hedman förmodligen får en avstängning.

Som jag ser det är man mest upprörd över hur det skrivs i media om Hedman som spelare. En viss skillnad från Pikkarainen då ni vägrade acceptera avstängningen.

Jag personligen tycker att Hedman skall bli avstängd för tacklingen då den var grymt ful, däremot kan jag inte acceptera en längre avstängning grundad på att han skulle vara någon återfallsförbrytare.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Rytter: "Men jag tycker att jakten på honom efter tacklingen har gått till överdrift"

Varför känner man igen det du beskriver????

Det jag tycker är intressant är att samma enar som "gormade o skrek" om Pikkas avstängningspet på Macnevin o tyckte det var ok inne hos oss, är nu inne på att drevet går mot Hedman o att det är sååå orättvist mot Hedman o Modo.

Det sista här är inte riktat mot dig, Rytter.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
shinzawai: Jag måste säga att jag verkligen är förvånad över att Hedman spelat så vårdat. Han har stått för för ett antal fina proppar och i stort sett inga onödiga utvisningar. Jag tycker att han spelar mycket mer polerat än Tuokko t ex. Sen spelar Hedman i elitserien för att han är så tuff i tacklingsspelet. Om han bara åkte runt och dribblade skulle han knappt platsa i allsvenskan. Att ändra spelstil skulle alltså inte vara ett smart karriärdrag.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
mikenomad: Menar du på nyktraste allvar att du tycker att Hedman borde stängts av för tacklingen på t.ex. Wallin?!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Rytter: Två matcher låter väl rimligt, det verkar ju vara standard. Att Hedman inte varit avstängd är nog mera pga lotterinämnden. I t.ex. Pikkarainens fall var ju bara själva det faktum att motståndaren blev olyckligt skadad värd avstängning, något som tydligen inte gäller i Hedmans fall. Personligen tycker jag ni skall skatta er lyckliga över att han inte blivit avstängd tidigare.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
mikenomad:

Visst har jag räknat med att Hedman ska få en avstängning förr eller senare under säsongen då han har en sådan spelstil och sätter sig själv i sådana situationer. Men jag tycker att jakten på honom efter tacklingen har gått till överdrift, sedan är det fel att man drar upp korrekta tacklingar som exempel på att han är en buse. Det är det som stör mig.

Detta är den första fula grejen han gör, så vartifrån kommer snacket om att han är en återfallsförbrytare?

Vad tycker du att Hedman ska ha för straff?

Själv tycker jag att 2 matcher vore lämpligt då denna armbåge är ganska lik den Halonen delade ut, och han fick väl 2 matcher?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
mikenomad: Han värvades som stenhård jävel och jag kan komma på minst en spelare som kan intyga om hur det känns av att smaka på 100 kg Hedman. Han har inte slagits och bara gjort en ful grej på vaddå, 20 matcher. Det är få spelare i ES som kan stoltsera med det.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
shinzawai: Nu är det ju så att Hedman är en buse och värvad som en sådan. Det är knappast en slump att han omgärdas av det ryktet och det visste Modo när de värvade honom. Utan dessa egenskaper hade han nog inte varit aktuell för er. Men då får man nog räkna med några matchers avstängning då och då samt att övriga hockeysverige hatar honom.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Make Believes: Han vann bältet på ett enda slag i min bok. Han har bara två lägen: döhyllning eller supersågning, men den här gången sköt han ut sig totalt. Jag kommer aldrig att läsa hans krönikor igen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Wayne Gresky: Rätt, Kronwall var det såklart. Tidigare har ju Ros haft den unika positionen längst ner på kvalitetsskalan men Nyström gör ju sitt bästa för att ge fettot en match om bältet.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Make Believes: Bra skrivet, men är det inte Kronwalls tackling av Havlat du tänker på? Jag undrar vad Nyström har för journalistisk skolning egentligen? Ett år i obsklass på folkhögskola?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Wayne Gresky: Kul också när media skapar egna sanningar av tidigare händelser. Dessutom, kan inte någon visa mig formeln för avgjord match?

Har tillägnat Nyström lite utrymme i bloggen och mailat honom adressen. Antar att det blir strutsen som vanligt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Wayne Gresky: nä . de var också en pinsam tackling . ful som fan . och djävligt onödig . korrekt avstängning
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Wayne Gresky: Ibland är det ok med lite blod på isen:
"Däremot var det ingen klass på Josef Boumediennes crosschecking i ansiktet på Fredrik Bremberg.
Josef får räkna med att bli avstängd. Samtidigt tror jag honom när han säger att det var en olyckshändelse. I den typen av situationer brukar de flesta spelare köra upp klubban högt. Bremberg höll sig cool och då small det ordentligt.
Men, nej.
Lite blod på isen var inget att hojta så mycket över den här gången.
Det var som det skulle vara i en riktig premiär.
Bremberg kom ju också snabbt tillbaka och var bäste HV-spelare i den här matchen."
_______________________
Nyström 17 september
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Dream Team: Jag tycker nog inte att Hedmans armbåge är så mycket fulare än den Halonen gav Fasth. Då var det ju dessutom i slutminuterna, i ledning med 3-0, när lagen enligt pressen redan ska ha slutat spela.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Portello: Bra, då sker det alltså. Om än inte ofta. Tack för det.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Dream Team:
Det är ju det att han spelar fult generellt "hela tiden" han stör sig på. Denna senaste grej var ju en riktig tjuvsmäll dock och det fattar han läser jag.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Poffa: Mellan Luleå och Timrå ändrade dom ett beslut. Den ene domaren dömde utvisning för att senare få se den andre att ändra det. Tror det är första gången jag har varit med om det.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Icing-Ove: Nu när jag sett armbågstacklingen från igår så undrar jag på vilket sätt "kritiken är orättvis", och hur unge her Hedman kan känna sig missförstådd?

Jag säger inget om de tidigare händelserna som orsakat drevet mot honom. Tacklingen på Wallin tycker jag är en klockren open-ice, t.ex.

Det som skedde igår såg däremot inte speciellt snyggt ut. Tvärtom riktigt fegt att sätta upp armbågen på det där viset. Som sagt, jag undrar fortfarande var det orättvisa i kritiken mot detta ligger.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Mano: Tycker att det är mer regel än undantag att det är domaren som är längst bort som tar utvisningen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20

Wayne Gresky: Ja, det är väl den enkla, snabba vägen ut ur dilemmat. Annars är väl kompensationsutvisning en vanligt förekommande företeelse. I've done it, det kan jag erkänna.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Poffa: Jag kan tänka mig att det finns någon diving-utvisning som kommit till när den ena domaren försöker rätta den andres fel.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20

Mano: En utvisning är ingen utvisning förrän påföljande tekning utförts. Fram till dess kan domarna ändra sitt domslut, oavsett vad domslutet är. Att den ena domaren skulle sätta sig över den andra domarens beslut är nog knappast troligt.

Jag har sett det hända på elitserienivå i innebandy en gång och på domarkurserna jag gick så berömde man den typen av beteende. Men det är inte lätt att ta det beslutet, det kan jag lova dig efter mina år som innebandydomare. Jag har aldrig gjort det, trots att jag nog borde gjort det ett par gånger.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Mano: Samma sak hände i FC när LHC var på besök. Domaren närmast (ca 3m ifrån) situationen viftade åt Norrena att resa sig upp medans den bortre domaren (nära mittlinjen) dömde ut Danielsson(?) för Interference.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Mano: Väldigt intressant fråga.. jag undrar precis samma!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
En helt annan sak: Är det någon som vet hur förhållandet ser ut mellan huvuddomarna i en matchsituation? Igår drabbades ju Modo-sektionen på Hovet av en kollektiv hjärnblödning när Robert Rosén åkte ut under vårt fem mot tre - dömt från mittcirkeln!
Domaren som stod tre meter från själva händelsen såg ingen utvisning, men det gjorde han som stod på andra sidan isen. Mycket intressant.
Frågan är då: Kan domaren som stod närmare och som såg att det AIK-spelaren mer halkade än hakades annulera domslutet? Det är troligt va? Men har det gjorts någon gång? Har ni sett det hända?
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Ambroo: Jag kan ju bara tala för mig själv men jag har försvarat Pikkarainen och ansett att han har blivit felaktigt dömd både mot AIK och Frölunda.Likaså anser jag att Hedman ska ha 1-2 matchers avstängning högst.
Kommentera

1309494 · »