1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479946 inlägg · 4078 ämnen

DM-final 2013

1558979 · » Till forumet


Sv: DM-final 2013

zigge:

Risken är väl att de flyttar tillbaka. Mario verkar ha ett stort Djurgårdshjärta. Förhoppningsvis har det väl suddats ut lite nu när han gör succé i MoDo. Men man vet ju aldrig.

Det som känns bra med Mario är att han trots sin fina teknik och skapliga poängproduktion, jobbar rätt mycket i det tysta. Jämför till exempel världens bästa ishockeyspelare Joel Lundqvist, som har varit inne på 31 baklängesmål, mest i hela Frölunda. Han är ständigt uppskriven, given i Wennerholms OS-trupp etc.

Kommentera

Sv: DM-final 2013
Icing-Ove:Riktig tur för oss att DIF klev ner ( tack Challe!!) , annars tror jag inte Kemparna återvänt upp till Ångermanland. Då hela fam flyttade ner t Fjollträsk från Kramfors trodde jag det var kört, men som sagt, Tack Challe!! Det bästa du gjort för MoDo! Kan Adrian testas i ES redan i höst? mjjaa, kanske får växa till nåt år till.
Kommentera

Sv: DM-final 2013
J F K: Bröderna Sedin i första och bröderna Kempe i andra om några säsonger. 
Kommentera

Sv: DM-final 2013
Icing-Ove: Ytterligare en bra sak med värvningen av Kempe är att vi fick lillebror Adrian till oss. Han gjorde nyligen 3+1 i en landskamp där Sverige gjorde fyra mål:)
Kommentera

Sv: DM-final 2013
Lumber Jack: Kempe är ett fynd. En riktig Nubben-värvning.
Kommentera

Sv: DM-final 2013
Icing-Ove: Jag är djup imponerad I-O! Kempe är ännu mer imponerad, för det var väl till din ära han utförde denna delikatess i gårdagens derbydrabbning?
Kommentera

Sv: DM-final 2013
Lumber Jack: Jag har inte missat ett pubbesök på 10 år...
Kommentera

Sv: DM-final 2013
zigge: 10 år utan att missa en match är inte lite imponerande heller!
Kommentera

Sv: DM-final 2013
Icing-Ove:Mamma Mia är ju åxå kultur, nån MoDo-kändis brukar komma o snacka upp inför match, typ Pelle Lundqvist elr annan legend.
Kommentera

Sv: DM-final 2013
Icing-Ove: Klacken brukar väl samlas på Merry Can. Annars öppnar ju arenans pubar i god tid innan nedsläpp.
Kommentera

Sv: DM-final 2013
Icing-Ove: För övrigt så vinner Spina och Ritola pris som kvällens Brynäs! Oerhört graciösa filmningar från de båda :-P
Kommentera

Sv: DM-final 2013
Salle: Trevligt! Ser verkligen fram emot detta. Vi kommer med tåget vid lunch. Blir lite käk, stadsvandring och pubrunda. Var laddar de flesta modofansen innan match?
Kommentera

Sv: DM-final 2013
Icing-Ove: Välkommna! Ni har kändisar/vänner på bla rad 3 plats 2-6.
Kommentera

Sv: DM-final 2013

Betalt: Holländare, Björklövare, Icing-Ove på rad 4, plats 8-10, sektion 401.

Alla tre hatar HV71, men gillar öl...

Kommentera

Sv: DM-final 2013
Salle: Låter bra, vi kör på det. Ses där!
Kommentera

Sv: DM-final 2013
Hemma efter en trevlig tillställning i Fjällräven Center.

Kul att få se artister som Ritto, Kempe och Spina lattja puck så här.
Även kul att se hur såna som Öberg & Påhlsson med sin styrka och balans så enkelt vinner närkamper.
Även kul att se juniorerna med Bengtsson i spetsen visa upp kvaliteter, vilja och kunnande därute.

Mindre kul var det att se Björn Svensson. Han gjorde iofs ett mål men det snubblade han in. För övrigt höll han inte så mycket högre nivå än Ulvö-spelarna.


Kommentera

Sv: DM-final 2013
Icing-Ove: Joina oss uppe på 401 vetja. Grym överblick och alltid god stämning. Nära till puben är det också.

Brukar finnas platser på rad 4 precis bakom oss.
Kommentera

Sv: DM-final 2013
Icing-Ove: Ska du bara se på hockey är sektion 400 överlägset bäst. Blir dock dåligt tryck och inte den där super stämningen som är betydligt bättre där nere :-)
Kommentera

Sv: DM-final 2013
NuMo: /pettan: tackar!
Kommentera

Sv: DM-final 2013
Icing-Ove: Längst ner bakom spelarna :)
Kommentera

Sv: DM-final 2013

Berka: Jag tror det blev 12-11 till Modo.

Samme verkade ha gjort ett mål. Kempe gjorde ett Zorromål. 

Nu kan jag ha fel på allt jag nämnt, utom att Modo äe DM-mästare. Jag tittade på film och somnade samtidigt som jag följde websändningen.

Tre saker på en gång.

Kommentera

Sv: DM-final 2013
Berka:Slutade 11-12 till MoDo :P
Kommentera

Sv: DM-final 2013
NuMo: vad står det i DM finalen?
Såg för övrigt att min gamla hockeykamrat Byström lirar för ulvö, kul!
Kommentera

Sv: DM-final 2013
Icing-Ove: Hur bra som helst.
Kommentera

Sv: DM-final 2013
NuMo: En pinsam fråga, håller på att boka matchen mot HV och ta med mig en holländare och en Björklövare, var är de bästa 3 sittplatserna enligt dig? Är inte van att boka på Ticnet, brukar ta Lind Tours annars. Är sektion 216 bra t.ex.?
Kommentera

Sv: DM-final 2013

4262 (eller om det var 4264)  betalande åskådare på DM-finalen.  Wikegård var ju orolig över Modos publiksiffror.

Kommentera

DM-final 2013

– Vi kommer att spela med så bra lag som möjligt. Alla som är friska och krya kommer till spel och sedan fyller vi på med juniorspelare, säger Samuelsson.

MODO Hockeys preliminära uppställning
Målvakt:
30) Linus Ullmark
 
Backpar:
2 Albin Carlson - 49 Richie Regehr
3 Joonas Lehtivuori - 15 Kyle Cumiskey
37 Gustav Backström - 38 Nichlas Torp
20 Nicklas Nordenberg - 10 Mathias Åhman
 
Kedjor:
18 Mattias Ritola - 26 Samuel Påhlsson - 70 Mario Kempe
12 Dave Spina - 24 Niklas Sundström - 22 Ladislav Nagy
23 Björn Svensson - 33 Christopher Bengtsson - 27 Peter Öberg
6 Kristoffer Backman - 65 Sebastian Nilsson - 34 Edvin Hedberg
Kommentera

1558979 · »