1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532598 inlägg · 4126 ämnen

En familjeaffär

Sv: En familjeaffär
Björn VII: Albert var väl ganska duktig i hockey som ungdom? Var han inte med i TV Pucken för Norrbotten?

Jag håller med Albert när han säger att vi svenskar inte har fattat hur stort detta är.

MartinSedin: Hade han varit stockholmare hade det var ett djävla liv i media...
Sjukt hur friidrotts"stjärnorna" kan få så mycket uppmärksamhet.,..

Wewillwintoday: Eller DE, menade jag :)

MartinSedin:

Japp...t.o.m. så att han inte klarat av att hålla det ifrån "Signerat", om den här länken leder rätt...

www.svt.se/sport/011013_signerat_tvpucken.ram

Annars får man väl klistra in den i real-playern, som självklart inte är upptaget av något annat just nu.

Björn VII: >>>Men det är självklart ditt val.

Tack för det. Forza McLaren.

Men fa* vad nära foppa hade en assist där och lika många points som Macke...

Wewillwintoday: Hmmmm, förklara lite mer tack.

Frisco: Ang. att det var nära att Colorado gjorde mål???

Frisco: "Tack för det. Forza McLaren"

Äh, rymdingenjörer och matteskallar som låtsas hålla på med en idrott. Tacka vet jag rallycross i Pengsjö eller Hedemora.

Wewillwintoday: 1-0 eller 2-0? Enligt radion så leder Colorado med 2-0 efter mål av Sakic och Foote men enligt espn.com/nhl scores så är det 0-0 och enligt www.nhl.com så är Footes mål det enda so far. I am feeling lost.

MartinSedin: och där fick nhl.com koll på sakerna. B. BATTAGLIA (18) har rena Foppa tempot med två poäng så här långt i den första perioden.

MartinSedin:

Du menar "B. BATTAGLIA (19)"?

;)

MartinSedin: Det står 2-0, och precis som du sa av Sakic och Foote.
Jag menade bara att det var fruktansvärt nära Hejduk gjorde mål på pass av Foppa :)

Björn VII: Jag har varit på SM-rallycross i Hedemora och sett Grus-Kalle från Umeå köra med PV. Jag har även sett Formel-1 live och där sett en röd bil vinna. 2 härliga sporter där det gäller att komma först imål.

Wewillwintoday: Bra at du förklarar. Svårt att förstå när du pratar med dig själv:-)

Frisco: Vad göra när Vancouver matchen börjar om 25 minuter? Lite svårt att lyssna på två matcher samtidigt.

MartinSedin: Jag ska nog sova jag. Men ett tips är att lyssna på den ena matchen på webben och ha scoreboardet öppet på den andra och trycka F5 varannan sekund:-)

MartinSedin:

Du har väl två öron? ;)

Frisco:

Formel 1 en sport? Hahahaha!

Frisco: och där kom Foppas assist. 3-0 av Morris i PP

YES!!!!!!!!!!!!!!!! FOPPA ASSISTERAR!!!!!!!!!!! 104 poäng!! :DDD

scim: Klart att motorsport är sport.

Frisco:

Säkerligen, men F1 är då inte vad det en gång var - bygg en så häftig bil som du vill (och har råd med). Känns som att sportens existensberättigande på sistone har börjat närmat sig gångens...

"Ta dig framåt så fort som det bara är möjligt, men du får inte ta dig framåt så fort som det är möjligt"

Piiitööörrr!

MartinSedin: Någon som vet hur mycket eftersändning det är på webbradion? Nhl.com hade Morris och de andra poänggörarna uppe typ 0.1 sekunder efter det att jag hört målet på radion.

MartinSedin: Delay blir det alltid på webbradio, även när du har hockeylive. Det handlar säkert om ett par minuter...

Wewillwintoday: Hockeylive ligger alltid steget före...

Frisco:

"Nu får du ta och bromsa Barrichello, för nu ska han vi bestämt ska vinna förbi"

MartinSedin:

Om du lyssnar på Vancouvermatchen, så lyssnar vi andra på Colorado... ;)

Björn VII: Jag såg 50 kilometer gång vid friidrotts-VM i Göteborg 1995. Ja inte hela 50 kilometerna utan ungefär så lång tid det tog att dricka 2 stora Carlsberg Hof.

scim: Det har väl uppenbarligen inte med sporten att göra utan hur ett av stallen använde taktik för egen vinning och fick pga det böter. Förbjudet enligt regelboken.

Frisco:

Drog de av boten från vinstsumman då eller?

scim: Fånigt.

Om mackan inte gör nån poäng ikväll har foppa vunnit va? Eftersom han spelat mindre matcher menar jag...

Wewillwintoday:

Nej det är väl gjorda mål de går på va?

scim: Som jag har fattat det så räknar NHL av någon konstig anledning minst spelade matcher om två spelare hamnar på samma poäng. Alltså vinner Foppa om det blir status quo.

scim: Nä... det tror jag väl ändå inte...? Ingen som vet säkert?

MartinSedin: Ah ok, tack. Tycker jag är rättvist...

Wewillwintoday:

Är du säker? Om du tittar i poängligan hur den ser ut nu så ser du t.ex. att Glen Murray ligger före Pavol Demitra trots att Murray har fler spelade matcher (båda har 92 poäng, Murray har gjort 44 mål och Demitra 36). Detsamma gäller Hull/Whitney mfl.

scim:
Jeg er også ganske sikker sikker på, at flest mål tæller ved pointlighed

scim: Hmm. Ja, jag ser det nu. Hmm, jaja vi får väl se..

Wewillwintoday:

Jag har för mig att det var några hade den här diskussionen här för några veckor sedan då någon hittade svart på vitt vad som egentligen gällde, vad som nu gällde har jag tyvärr glömt ;)

scim: ST Louis gör sitt 23:e raka slutspel iår. MODO är på god väg mot denna svit, bara sjutton säsonger kvar :)

MartinSedin:

Även Timrå är på väg mot denna svit, bara 22 säsonger kvar ;)

scim: Jag tror att den sviten tar slut inom 12 månader.

Frisco:

Jag också, men jag tänker INTE gå till Timrå om de lyckas ta sig till slutspel...:)

poffa: Fegis. Kom igen nu. Du kan gå från bron i alla fall.

poffa: Kan vi hoppas på att några nyförvärv presenteras imorgon med tanke på att nhls grundserie avslutas idag?

Frisco:

Näe. Jag skall ju se MODO spela. Inte har jag tid att tjafsa med Timrå.

MartinSedin:

Hallå där, menar du att man sysslat med oreglementsenliga förhandlingar innan kontrakten löpt ut? MoDo? Klubben som jag är medlem i?

Får nog åka och kräva rannsakning på årsmötet isf ;-)

MartinSedin:

Nä, men kanske i slutet av veckan. Officiellt får de ju inte ha en kontraktsdiskussion under seriens gång så förmodligen lär det dröja en vecka ungefär innan de kan presentera ett kontrakt.

Björn VII:

Kontrakt kan väl tecknas direkt efter matchen?

poffa: Belfast vann mot Brithéns och Ludvika-Åkes London med 5-3 och blev Brittiska Mästare.
Penaltybox Attendants var Jacqui Van Den Raad och Sophia Wickes.

« · 259648 · »