Poffa: Tja, jag gör väl som Asbjörn i Tomtar på loftet, jag röstar precis som jag blivit tillsagd att göra. Så därför så kletar jag dit en kristyrröst på återinförandet av tummen-upp tröjan. Byggandet av den nya dynastin i hockey-Sverige förtjänar ju en ärofylld symbol.
knaskamilla: Med andra ord så får alla utom Poffa en mentometerknapp, för annars kommer han ju att lyckas bränna upp hela utrustningen i sin iver att hindra LJ att kliva in på isen i Kempehallen igen.
mike: Jo, men du behöll ju avståndet så du bör ju ligga alldeles intill tio-i-topp. Jag har samma poäng som sexan och är helnöjd att jag fortfarande bara är 2 poäng från förstaplatsen.
En bortförklaring att jag bara ligger 9:a totalt och strax bakom Poffa är att jag inte var med från början i tippandet. En annan att jag hållit för mycket på MODO och för lite på Brynäs och Timrå.
Poffa: Jag lovar att aldrig blanda Maltwhisky med cola så därför får allt Black Ribbon rinna ner i strupen utan tillbehör. Däremot så passar Lord Calvert utmärkt till blandning.
Snälla du, gör inte det. Att blanda whisky med Cola är hädelse. Du förstör två goda drycker för att få en halvtaskig Colagrogg. Blääh!
Följer ni länken kommer ni till Sveriges enda (??) whiskydestilleri, som nästa år kommer släppa den första laddningen med whisky. Det är den då treåriga första tappningen som kommer släppas ut. Whiskyn som produceras i Mackmyra utanför Gävle (första gången någonting gott kommer därifrån) får fint betyg av whiskygurus runt om i Europa.
Poffa: Haha, skulle kunna vara så. Förklaringen är att de båda är goda och billiga. Black Ribbon är godast av de två men jag har aldrig testat den med cola=)
Självklart, men han har ju en stooooor dlaska av Famous som han vill ha påfyllning i med jämna mellanrum så då får det väl bli så. Men helt klart är att om man vill ha det lite lyxigare så åker en Single Malt fram. Gärna en Oban, Lagavulin eller en Laphroaig...
Nenne: Jag har inte sett nånting om några garderingar. De kanske har tagit bort frågorna pga diverse felaktigheter förra säsongen? Det var visst fel på 11 av 10 frågor. Flashspelet där man ger hockeyspelarna snus osv har jag heller inte sett till.