18. ÖBERG, Peter | 20. STEEN, Oscar | 9. WERNBLOM, Magnus | |||||||||
4th Line | 41. HEDMAN, Victor | ||||||||||
19. TOLSA, Jari | 79. WARG, Fredrik | 13. JONASÉN, Marcus | |||||||||
3rd Line | 5. JONSSON, Hans | 35. HEDIN, Pierre | |||||||||
11. ENSTRÖM, Thomas | 39. SVARTVADET, Per | 15. SALOMONSSON, Andreas | |||||||||
2nd Line | 34. WARGH, Tommy | 3. TIMANDER, Mattias | |||||||||
10. SKRÖDER, Per-åge | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 29. MOLINDER, Andreas | |||||||||
1st Line | 7. HÅLLBERG, Per | 8. HEDMAN, Oscar | |||||||||
Goalkeepers | 30. ZAJKOWSKI, Mikael | ||||||||||
60. KRIZAN, Karol |
Efter 4-2 i baken i Scandinavium tränade MODO Hockey i Göteborg och åkte därefter buss till Karlstad. Ny tuff utmaning lördag eftermiddag i form av Färjestad i Löfbergs Lila Arena.
Tyvärr blev det mesta segt värre även mot Frölunda i torsdags, säger coachen Harald Lückner. Jag har ingen lätt förklaring till det hela, men helt klart sitter det mesta i ben och huvuden. Vi har några knutar som vi tillsammans måste lösa upp.
- Frölunda vann helt rättvist, men det är ändå beklagligt att alla deras mål föregås av individuella misstag från vår del. Stundtals fick de härja fritt i vår zon.
Men Karol Krizan var vass i målet.
- Ja, det kan jag skriva under på. Nu var han lika bra som han varit i de två säsonger han varit här. Klart det var Krizan som höll oss kvar i matchen.
Nu gäller det bara att få ordning på resten också.
Kraven från omgivningen är, som du också varit inne på, kanske väl höga?
- Ja, det vidhåller jag, men jag tror också kraven från oss själva är lite för höga. Just därför gör vi inte det där lilla enkla utan allt ska vara så elegant och svårt. Nu måste vi back to basic.
Nu gäller det Färjestad.
- En ny tuff utmaning och en sak är säker: Vi har inte tänkt åka hem från den här turnén söderut utan poäng med oss hem. Lita på att vi ska ge järnet i Karlstad. Det gäller för oss att fokusera på vad vi ska göra i matcherna nu.
24 oktober anländer två nya spelare till MODO Hockey. Kanadensaren Patrick Yetman och slovaken Ronald Petrovicky.
Kommentar, Harald Lückner:
- Vår sportchef Ecke Holmberg har gjort bra jobb här, inte minst Petrovicky, vårt senaste förvärv, är rutinerad och har fina meriter såväl från landslaget som NHL.
- Nu ska vi dock inte tro att allting löser sig när de här två spelarna dyker upp. Det är kärnan i truppen som är vår viktigaste del, precis som tidigare.
- Det mest positiva med de två nya spelarna som kommer hit är att de är högerfattade, den typen av bra spelare är det inte så gott om.
Laget?
- Vi gör inga ändringar från senast.
Noterbart 1: Inga skador.
Noterbart 2: Färjestad - MODO Hockey direktsänds med Säsongskortet.
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).
Backpar:
35 Pierre Hedin,
7 Per Hållberg
3 Mattias Timander,
34 Tommy Wargh
8 Oscar Hedman,
5 Hans Jonsson.
Kedjor:
20 Oscar Steen,