1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527958 inlägg · 4121 ämnen

Färjestad - MODO Hockey 2007-10-13

924323 · » Till forumet

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2007-10-13
källan: Grattis.

Jag var i löfbergs lila arena i lördags :D

shinzawai: Det verkar rimligt, för det förklarar min känsla av situationen.

NuMo: Steen hamnar där pga en interference, han håller upp armarna innan tacklingen för att visa "app app app ursäkta" och åker in med magen mot målvakten som jag ser det. Det var en ytterst liten "puff" och skitlöjligt att FBK-målisen skulle ta sån tid på sig att kliva upp.

Salle: Just Roger Melin har väl setts trippa lite lätt på tå tidigare angående målvakter som "medvetet" attackeras av utespelare...

Salle: Jag har ju inte sett reprisen, men jag tyckte nästan att målvakten medvetet gick ut och mötte Steen, som svåreligen kunde hinna undan.

Salle: Menar Melin att Gustavsson skulle fått mindre ont om domare Lahti sett händelsen?

NuMo: Jag tror att gnällbältet kan vara på väg ändå mer neröver...

[url=www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1009292.ab]Melin: Det är skandal[/url]

Melin klagar på att målvakterna får smällar. Men att Steen körde på Gustavsson bakifrån är ju helt fel.

Wayne Gresky: Touché! Lingvistikavdelningen skulle nog invända men det där torde vara överkurs. Förehavandet var ju för övrigt en replik på oberättigat grineri.

Frisco: Det ska givetvis vara tisdag :)

Frisco: Tack för att du tog dig tid att kolla upp saken när jag var lat. 6-1 till Skellfteå slutade dagens match förresten och det här inlägget borde vara i en annan tråd men....

Wayne Gresky: Hade kanske räckt med de två sista raderna?:)

Wayne Gresky: Klipper från regelboken:

- 64 -
AVDELNING 5 – STRAFF
500 – STRAFF - DEFINTIONER OCH TILLVÄGAGÅNGSSÄTT –
Penalties - definition and procedures
Straffen är indelade i följande kategorier och tid som skall avtjänas:
- MINDRE STRAFF (2 min)
- LAGSTRAFF (2 min)
- STÖRRE STRAFF (5 min)
- MISCONDUCT PENALTY (10 min)
- GAME MISCONDUCT PENALTY (GM)
- MATCH PENALTY (MP)
- STRAFFSLAG (PS)
Alla straff skall utmätas i effektiv speltid.
1. Straff utdömda efter matchens slut skall av domaren rapporteras i
matchprotokollet.
2. Vissa regler säger att lagledaren eller tränaren skall uppge en spelare som skall
avtjäna ett straff. Om de vägrar att göra det har domaren rätt att utse vilken
spelare som helst i det felande laget till att avtjäna straffet.
3. När Mindre eller Större straff för två spelare i samma lag tar slut samtidigt, skall
lagkaptenen i laget meddela domaren vilken spelare som skall återvända till isen
först. Domaren skall sedan instruera protokollföraren enligt detta.
4. - För Game Misconduct penalty skall 20 minuter protokollföras på den straffade
spelaren.
- För Match penalty skall 25 minuter protokollföras på den straffade spelaren.
5. Vid alla Match penalties:
- har domaren skyldighet att omedelbart rapportera händelsen till administrerande
förbund.
- är den straffade automatiskt avstängd i nästkommande match i samma serie
(gäller även omspels- och kvalmatch).

Frisco: Vad gäller det egentligen för regler vid avstängning? Forsberg fick MP idag i J20 (MoDos 57 min i sista imponerar faktiskt), är han avstängd även i A-lagssammanhang?

Cyklob: På tisdag mot HV står det i min kalender.

Cyklob: Svarten är på G. Trevligt att se.

Kanon match av grabbarna idag, riktigt starkt att kunna vinna mot Färjestad borta. Bara hoppas att vi kan fortsätta på den inslagna vägen nu. Ny tuff match på måndag mot Hv men kan vi spela som i första perioden idag så kommer vi vinna.

Olle: Lär man sig ingenting i skolan nuförtiden?

Olle: Gnällbältet har flyttat ner från Ö-Vik till Timrå. Spela Hockey.

Wayne Gresky: "Grind"? Det enda som slår mig är nätpoker. Struntsamma. Tycker ändå att det är bättre att kritik framförs i en intervju efter match än på isen och det var inte en pik på något sätt.

Grattis till två pinnar.

Olle: grind...

knaskamilla: Tänk sån effekt det kan bli bara för att jag stänger av datorn och somnar på soffan. Fast en 3-2 seger mot Färjestad är väl ingenting, deras supportrar tror ju ständigt att Färjestad ska hamna i kvalserien.

Själv tror jag på Tony Schälin

Två poäng alltså? Ja, det var ju inte helt fel. Jag har inte direkt följt matchen, men jag gissar att det inte var helt rättvist. Kanske?

NuMo: glashus...

Poffa: Klockrent mål. Målvakten skulle naturligtvis ha låtit bli pucken då hade tunneln gått utanför.

Gnäll-Calle står och gnäller på domaren i direktsändning.

Poffa: Studsandet vid 3-2 kan ju kompensera studsandet vid FBKs 2-1. Får man in pucken framför mål kan allt hända. Iaf när #9 finns där. Skröders jubel vid 2-2 tolkade jag närmast som en reaktion på Salles inte helt givna diving-utvisning och publikens agerande efter det.

Poffa: ALLA mål räknas!! Även Wernas!! KUNG!!
Måste firas, av bara farten kör vi över Lichenstein ikväll!!
3-0 till Sverige!!

Vinst i förlängningen var ju inte fel. Men vilket mål i förlängningen. Timmy missar skottet, målvakten räddar, det tar på båda skridskorna på FBK-backen och sedan petar Werner pucken på klacken på målvakten och in i mål.

Poffa:

Grattis till 2 poäng

FBK åker ur =)

mattias - 74: Att han sedan jublade (hånade) framför hela FBK-bänken var inte riktigt lika snyggt. Men vem bryr sig? :-)

Wayne Gresky:

Snyggt mål av skröder

Poffa: Den här taktiken med Molinder i första gör att den kedjan inte får det minsta tryck i anfallszon. Jag ifrågasätter taktiken! 1-1 är ganska smickrande siffror i nuläget.

scim: Käften.

Krizans vänner är ju modoiter, då behöver man inga fiender.

I övrigt så tycker jag nästan att Modo har drabbats av överambitiösitet. Men det är ju bättre än tvärtom som sist mot Frölunda. Nu är man nästan för ivrig att skapa något, lägga ursnabba förstapass för att få momentum i spelet. Det går lite för fort. Lägger vi på lite kyla så kommer målchanserna tror jag.

scim:

Sa vi inte att han höll på att bli gammal för några veckor sen?

Poffa är rolig.

Här bjuder han in folk för att titta över och se på hockey, och när man kommer dit en minut innan matchen börjar så är det låst och ingen hemma. Han är på stan tydligen.

Salle: Kul att de lyfter upp motiverade spelare i toppkedjorna, mer konkurrens i laget, tack! Ni är såå välkomna Yetman och Petro!

zigge: Werner "petad" till 4:e linan. Jonasén tillbaka hos Warg och Tolsa.
Speediga ynglingen Enström bredvid de hittills lite halvslöa veteranerna.
Molinder i 1:a kedjan.

Ser intressant ut.

18. ÖBERG, Peter20. STEEN, Oscar9. WERNBLOM, Magnus 
 4th Line41. HEDMAN, Victor  

19. TOLSA, Jari79. WARG, Fredrik13. JONASÉN, Marcus 
 3rd Line5. JONSSON, Hans35. HEDIN, Pierre 

11. ENSTRÖM, Thomas39. SVARTVADET, Per15. SALOMONSSON, Andreas 
 2nd Line34. WARGH, Tommy3. TIMANDER, Mattias 

10. SKRÖDER, Per-åge24. SUNDSTRÖM, Niklas29. MOLINDER, Andreas 
 1st Line7. HÅLLBERG, Per8. HEDMAN, Oscar 

Goalkeepers30. ZAJKOWSKI, Mikael 
  60. KRIZAN, Karol

Salle: Blir tufft, som alltid i Kaffehallen. Vi får bara hoppas de är revanch-fyllda, samt att Krizan verkligen hittat formen. FBK är ju åxå lite instabila, även om de vann senast. Verkligen tufft nu, 2 borta, sen HV hemma. Vill till att de hittat, o kan knyta upp knutarna!

Färjestad - MODO Hockey 2007-10-13

Kommentar

Efter 4-2 i baken i Scandinavium tränade MODO Hockey i Göteborg och åkte därefter buss till Karlstad. Ny tuff utmaning lördag eftermiddag i form av Färjestad i Löfbergs Lila Arena.
Tyvärr blev det mesta segt värre även mot Frölunda i torsdags, säger coachen Harald Lückner. Jag har ingen lätt förklaring till det hela, men helt klart sitter det mesta i ben och huvuden. Vi har några knutar som vi tillsammans måste lösa upp.
- Frölunda vann helt rättvist, men det är ändå beklagligt att alla deras mål föregås av individuella misstag från vår del. Stundtals fick de härja fritt i vår zon.

Men Karol Krizan var vass i målet.
- Ja, det kan jag skriva under på. Nu var han lika bra som han varit i de två säsonger han varit här. Klart det var Krizan som höll oss kvar i matchen.
Nu gäller det bara att få ordning på resten också.

Kraven från omgivningen är, som du också varit inne på, kanske väl höga?
- Ja, det vidhåller jag, men jag tror också kraven från oss själva är lite för höga. Just därför gör vi inte det där lilla enkla utan allt ska vara så elegant och svårt. Nu måste vi back to basic.

Nu gäller det Färjestad.
- En ny tuff utmaning och en sak är säker: Vi har inte tänkt åka hem från den här turnén söderut utan poäng med oss hem. Lita på att vi ska ge järnet i Karlstad. Det gäller för oss att fokusera på vad vi ska göra i matcherna nu.

24 oktober anländer två nya spelare till MODO Hockey. Kanadensaren Patrick Yetman och slovaken Ronald Petrovicky.
Kommentar, Harald Lückner:
- Vår sportchef Ecke Holmberg har gjort bra jobb här, inte minst Petrovicky, vårt senaste förvärv, är rutinerad och har fina meriter såväl från landslaget som NHL.
- Nu ska vi dock inte tro att allting löser sig när de här två spelarna dyker upp. Det är kärnan i truppen som är vår viktigaste del, precis som tidigare.
- Det mest positiva med de två nya spelarna som kommer hit är att de är högerfattade, den typen av bra spelare är det inte så gott om.

Laget?
- Vi gör inga ändringar från senast.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Inga skador.

Noterbart 2: Färjestad - MODO Hockey direktsänds med Säsongskortet.

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backpar:
35 Pierre Hedin,
7 Per Hållberg

3 Mattias Timander,
34 Tommy Wargh

8 Oscar Hedman,
5 Hans Jonsson.

Kedjor:
20 Oscar Steen,