1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480187 inlägg · 4078 ämnen

Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00

« · 1709608 Till forumet


Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Det har gått en vecka sedan Andreas Johansson klev in som huvudtränare i MODO Hockey och höll sitt första ispass i Fjällräven Center. Sju dagar senare är det dagen innan bortamötet mot Färjestad BK.

– Under de första träningarna märkte jag att laget var påverkat av det som skett och det är turbulent när en tränarstab lämnat och en annan kommit in. Spelare agerar olika men det var förväntansfullt, spänt och lite dämpat. Den grejen är borta nu och vi har fått den här tiden på oss att lära känna varandra och bygga relationer med varandra, säger Johansson.

Vilken är din syn på laget efter den första veckans träningar, samtal och genomgångar?

– Jag tycker att laget är väldigt spännande där vi har flera delar med de nordamerikanska spelarna som är bra personer, proffessionella ut i fingerspetsarna och verkligen brinner för att det ska gå bra för laget. Sen har vi de spelarna jag känner sedan förut som är kulturbärarna. Även de faller in i samma kategori vad gäller uppträdande och viljan att vinna medan det yngre gardet har energi, fart och stor potential för utveckling. Det känns som en väldigt bra grupp.

"Killarna har varit väldigt mottagliga"
Tränarduon har haft en minst sagt intensiv vecka bakom sig men Andreas Johansson är bara positiv vad gäller lagets respons på många nyheter under kort tid.

– Skillnaden är att under en försäsong kan vi dela upp processen i veckor medan det nu snarare handlat om dagar. Killarna har varit väldigt mottagliga och vi har varit noggranna med att heller inte lasta på för mycket på en gång utan ta det absolut viktigaste först och träna på det.

– Vi är ett lag och det ska synas att vi spelar för varandra och för klubben. Vi ska hålla oss till det system vi kommit överens om, men spelarna ska även våga sticka ut för att få ut sin fulla potential. Sen är det självklart speltekniska saker jag som tränare vill se; att vi har ett kompakt försvarsspel och att vi är bra utan puck. Jag vill att det ska synas att spelarna anammat det och inte visar någon oro utan istället vågar köra. Sen vill jag att vi ska vinna matcher och det vill jag ska ske direkt.

Welch lagkapten till dess Ritchie återvänder
Noah Welch har anslutit till MODO Hockey och gör sin första match i torsdagens bortamöte mot Färjestad BK innan fredagen innebär hemmamatch mot Örebro Hockey i Fjällräven Center. Welch har gjort ett starkt intryck både på och utanför isen under den gångna veckan och kommer att vara lagkapten till dess att Byron Ritchie återvänder till spel efter långtidsskada.

– Noah Welch har klivit fram på det sätt alla hoppades att han skulle göra. Jag har coachat mot honom tidigare och då sett att han är en ledare vilket han verkligen visat upp här direkt. När vi diskuterade en mängd olika saker kom vi fram till att under tiden Byron Ritchie är borta behöver vi en lagkapten som vill synas, vill stå längst fram och vill tala mycket inför gruppen. Noach Welch har visat att han är den personen där Oscar Hedman och Per-Åge Skröder backar upp honom.

Vad gäller laguttagning och kedjeformationer kommer det att ske förändringar i jämförelse med tidigare:

– Det sker några förändringar i formationer och jag startade från ett blankt blad när jag kom in. Sen är det naturligt att vissa som spelat tillsammans och gjort det bra kommer att fortsätta tillsammans. Laget släpps under matchdagen.

MODO Hockey möter Färjestad BK i Löfbergs Arena på torsdag kväll medan fredag kväll bjuder på match i Fjällräven Center då Noah Welch gör hemmadebut och även finns i extrainsatt Fans Corner tillsammans med Bobby Butler efter matchen.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge: Jag är nöjd om man kan skönja ett fungerande försvarsspel och vi slipper hjärnskakningar. Poäng tror jag är överkurs, för så fort kommer det inte att vända.

Heshka verkar ha sett ut som en ny back under den nya regimen och tillsammans med Welch. Vi får hoppas att det stämmer, för det vore grymt med ett riktigt stabilt backpar...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
J F K: Lustigt förresten. Jämtland hade väl önskat att AJ skeppa Skröder, men istället sätter han Skröder i förstakedjan. Legion of doom, typ. Får se hur den fungerar.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
J F K: Vilket lugn Fredrik inger, samt superlativen han öser över laget. Ödmjuk är han dessutom.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
J F K: kommentarerna blir mer o mer patetiska för varje ny tränarduo ni får o de är några nu o fler lär de bli.
ho ho..står inte på nu innan tomten är i ö-vik... tomhänt.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
dav32: Du kommenterar i "ni form". förstår inte. Du är reggad som Modoit, gäller inte det som du skriver dig också? Du verkar ha fått tomtar på loftet, eller?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Tyst. Misstänker att han fortfarande tror på tomten så avslöja inget.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
J F K:

Det var ju tänkt att Heshka skulle vara en ny Cory Murphy. Det är väl knappast troligt att han någonsin kommer att bli det.

Men helt klart är att man kan förvänta sig mer av honom. Kanske kan han få en skjuts av Noah som backpartner. Troligt är också att han får en skjuts av ett stabilare försvarsspel.

Men visst var väl tanken att Heshka skulle vara en offensivt stark back? Tycker varken man sett någon offensiv eller defensiv. Han har väl varit jämndålig med förra årets import-fiasko Travis Roche.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge: Med tanke på att han i Finland fick pris som ligans bäste back och även producerade riktigt bra i khl var nog definitivt tanken att han skulle producera riktigt bra. Jag tycker att han stundtals slår riktigt vårdade och snabba uppspel, men han har sett loj ut och vek i närkamperna. Jag tror att han har mycket mer att ge.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
J F K:

Och det här citatet från Noah i ÖA lovar gott:


Och du ska spela med Shaun Heshka?

– Det ska bli jättekul. Jag har spelat mot "Hesh" och vi har redan nu en bra kemi. Han är en väldigt bra spelare. Vi kan spela fysiskt, vi har räckvidd och vi vill båda skjuta. Det här kommer att bli bra, det känner jag efter de här träningarna, säger Noah Welch.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
J F K: jag är snäll mot dig, modoiten vet det
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge: Men vist hade det varit lite kul om Welch sågat honom vid fotknölarna?
"Slö, oengagerad och skjuter som min avlidna farmor, men men vad gör man."
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Monno: var glad din mor lever, leverar sjuka inlägg o verkar veta lite om hky
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Monno: Men visst har Heshka en hel del att bevisa...
Per Hägglund har två gånger den här veckan påpekat hur Heshkas kroppspråk indikerat att han sett ut att tycka att det - numera kan man tänka - var riktigt roligt.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Monno: haha, en sån kommentar kunde Svartvadet ge med ett litet leende i mungipan
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge: Känner igen den extrem jobbiga men roliga och enkla övningen som är 1.12 in i inslaget från intervjun med Dwyer. Perfekt när man träna explosivitet.

Tycker dock att de har för många gubbar på varje sida. Fyra, max fem ska det vara på varje sida.

modohockey.se/artikel/72661/
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge: Prova Salomosson. Han tyckte väl Gradin Jr och wernblom Jr hade bättre förutsättningar än pappa Hinken byggd som en köttbulle och pappa Wernblom som inte kunde åka skridskor.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge: Fast du ska vila länge om du verkligen ska träna explosivitet. Du måste också vila för att återhämta dig så det inte blir anaerob laktacid träning istället för alaktacid. Dvs, du riskerar att dra på dig mer mjölksyra, vilket inte är bra för den explosiva träningen. Sedan kan man mycket väl vilja träna kroppens förmåga att göra sig av med mjölksyra och höja smärttröskeln för den, men jag tror inte man ska blanda träningsformerna.

Överhuvudtaget tycker jag att det finns en övertro för att man måste vara dyngtrött/full av mjölksyra för att det ska ha gjort någon nytta.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
dav32: Min mor är inte vid livet. Cancern tog hon alldeles för tidigt. Men vad hon har med någonting att göra får du jätte gärna förklara för mig?

Fundera på om du i övrigt är nöjd med vem du är och att du kan se dig i spegeln utan att skämmas. Framförallt om du känner stolthet när du ligger på kvällarna och funderar på vad du skrivit på diverse forum under dagen.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Monno: beklagar. Liabatyd. Verkligen 💕
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
bisterfinnen: älskar er, död/levande.
öppna alla båsdårar o låt pucken tala,
love the game
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Saxat från allehanda:

"Modo har haft enorma problem med defensiven under hösten men med nya coacher, nytt försvarssystem och Noah Welch i laget ska det bli ordning på torpet."

Ordning på Torpet? Är inte det att hoppas på lite för mycket? :)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
ghostie: Welchignad vare den nye backen!
Kommentera


Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
ghostie: Ja man får aldrig ge upp hoppet.
I kväll är början på resten av säsongen.
Håller en extra tumme för att Noah Welch ska tillföra något speciellt.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
9_TNT: Sen kan vi inte ha för stora krav på honom då han inte har spelat sedan Sm-finalen.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
modomille: Tycker vi taggar igång lite nu. Matchtips: 2-5
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Är det någon som ställt sig frågan om vad som händer om det står 6-0 till Färjestad efter två perioder?

Vad gör vi då? Säger vi åter igen att det tar ett tag att spela in ett nytt spelsystem? Hemska tanke. Tänk om det inte alls var tränaren det var fel på.

1 timme och tretton minuter kvar till nedsläpp
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge:

Då måste det "sitta i väggarna". Tyvärr så får vi göra flyktingboende av lyan då. (Vilket kan göra klubben rik.)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Matrix: JA!!,Här er kedjorna för kvällens match,likadana som på dom senaste träningarna.
Skröder-Lapierre-Dwyer-Heshka-Welch

Butler-Wilson-Thomas-Kiwi-Djuse

Olofsson-Petterson-Possler-Hedman-Torp

Jakobsson-Ottoson-Grundström-Carlson.
matchtips 2-3 ;)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge: Aj aj aj. Säg inte sådär. Bara tanken på att de skulle vara 6-0 efter två perioder ger mig kalla kårar. Nästan så att jag funderar på att hämta hjärtstartaren på jobbet. Nej nu skjuter vi den tanken åt sidan och tänker positivt.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
9_TNT: Vi ska absolut inte förvänta oss några guld och gröna skogar. Det kommer att ta tid att vända skutan. Vad vi kan hoppas på är tendenser till bättre spel som innebär färre frilägen och returer för motståndarna. Vi kan hoppas att avvägningar när man ska attackera eller backa hem blir långsamt bättre och att vi faktiskt kan åstadkomma några spelvändningar från mittzon ibland.

Klarar vi ett hyggligt jämt spel med fbk och slipper hjärnskakningar är jag alltså nöjd. Tar vi poäng blir jag jätteglad.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
modomille: Fyra nordamerikaner och en domsjöbo i förstafemman. Fyra nordamerikaner och en surjämte i andra.

Jag är lite orolig för trdjelinan. Den är en defensiv risk
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge: Håller med om tredje kedjan,hade passat bra om den kedjan matchades mot Färjestads tredje så dom slipper möta någon av deras topp kedjor,då våran tredje är ja hur ska man säga helt yra i defensiven.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge: Hopoas bara att grabbarna är lika taggade som jag, för då jävlars vinner vi lätt med 6-0. AJ står o pekar finger åt Leif, Tollefsen står vrålar att han minsann inte var rädd för Big Mac, och hotar att sänka en junis. Så åker vi hem med två poäng, efter3-3 i full tid, efter det att Butler avgjort på straff.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge:
Nej så som Modo spelat tidigare på säsongen är det helt klart rätt att tränarna ska ha fixat allt till deras första match, helt klart rättvist krav att ställa.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
J F K: Varför är inte Peter Öberg med? Han har överraskat och borde platsa. Är han skadad?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge: och där fick vi svaret. Skadad
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge: Precis. Det rapporterade per Hägglund i veckan då Peter inte varit med. Tydligen är det axeln och Peter har lång historia med den skadan.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge: Behöver hjälp bilden laggar skit mycket och har på dålig grafik,ppv på cmore.Ser på en laptop.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Jaha, här ger man upp Modo och Huras för den här säsongen - och vad händer? Direkt byter Modo tränare, Welch anländer, träningsrapporterna skvallrar om ett nytt lag och plötsligt är hoppet tillbaka.

Fan då!

...krossa FBK?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hellge: Hade varit intressant och höra hur Reideborn upplever det nya försvarsspelet
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Sven Tuta: Nu kör vi!! Sveriges bästa Powerplay!!! Heshka nätar!!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Blake: Man vågar nästan hoppas, skönt tryck på kassen.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Blake: biffkedjan levererar
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
hk: Ungdomarna levererar! Kul!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Hur ser det ut? Har inte möjlighet att kolla
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Färjestad BK - MODO Hockey 0-0
Kommentera



Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Webmaster:

Ny funktion. Det fattade jag ju inte först och raderade ickemeddelandet.

Emil gör målet och än finns det inte mycket att klaga på.
Kommentera

« · 1709608