Utan att ha sett situationen kan jag ju inte säga om det var fult eller inte men nordström kanske får igen för allt det fula han gjort själv på isen...
scim: det beror väl på hur ful den anses vara. Jag har sett spelare blivit tacklade och slashade så fingrarna gått och det har endast blivit två minuter. Jag tycker den var klockren. Det var ingen utvisning. iaf inget matchstraff..
NuMo: Ja, det är ju onekligen en värdering som heter duga....man kan väl säga som så, att det är en inställning jag inte riktigt kan förlika mig med. Men ack så typiskt Svenskt...taskig vinnarinstinkt! Inte konstigt att resultaten blir därefter då...
Är det inte så här man spelat hela säsongen? Skillnaden är väl att Krizan inte agerar vägg längre. Utespelarna är så vana att Krizan tar "allt" så man tror att man har råd att släppa till lite... (En personlig reflektion är att Krizan "ensam" säkert vunnit 10 matcher. Det är lika med 30 pinnar. Utan dessa hade Modo återfunnits betydligt längre ner i tabellen...) Färjestad har hittat nyckeln verkar det som.
mikenomad: Du menar att han menade att ES-platsen är gjuten och därmed så är man redan en vinnare. Men att man inte har råd att vara förlorare i en kvalserie?
Och kanske tom. att en slutspelsmatch inte avgörs i en enskilld match?
NuMo: Enligt Lückner kan man bara förlora i kvalserien...aldrig i slutspel för där är alla vinnare...nåt filosofiskt skitsnack åt det hållet som han ägnade sig åt i en intervju häromsistens..
Varför tacklas inte MODO spelarna ..man bromsar två meter innan sargen i stället för att smälla in motståndaren i sargen ...MODO har inte vunnit nån närkamp...Tuzzolino ,..skick hem han ....MODO har just nu seriens mesigaste backar därför förlorar vi ..
70 Rodrigues: Förklaringen till detta kanske är den nye tränaren. Man avslutade väl serien på ett väldigt övertygande sätt. Något måste ju detta energitillskott bero på?
FreddanVF: De flesta år brukar de harva lite i serien för att tända till i slutspelet mot bättre lag. Det är väl för få slutspelsrävar kvar i laget....
Nya domarnivån sänker förtroendet för domarna... man missar ett par st när man håller en såkallad nivå. Sen plockar men fler i samma situation. Och blir i fler fall "tvingad" att leta kompensationsutvisningar. Varför inte köra på en linje som alla kan, publiken är nöjd med osv... Klantigt av domarbasen.
Utan att ha sett situationen kan jag ju inte säga om det var fult eller inte men nordström kanske får igen för allt det fula han gjort själv på isen...
Han är ju ingen korgosse själv precis...
Kanske är en hämnd för foppaattacken i fjol??