1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532851 inlägg · 4126 ämnen

(F)junis-VM

(F)junis-VM
Träningsmatch mellan Sverige och Tyskland 5-2. Sista målet gjordes av #4 Joakim Lindstrom (som också åkte ut for checking from behind en gång).

www.canadianhockey.ca/e/teams/mens/junior/2003/results/122102_sweger.html

Undrar förresten vart Robert Nilsson spelar.

Sv: (F)junis-VM
Läs länken från Aftonbladet, det ser ut som att det kan bli knepigt att nå framgång i JVM.
Tyskland kanske de kan vinna över, men de måste ta bort någon av Kanada, Tjeckien och Finland. Det ser svårt ut på förhand, men med mycke tur kan ju allt hända i hockey.

Trist att man numera inte får se JVM på teven, det har förr varit lite av mellandagsnöjet.

Frisco: Jaha. Nu har Wennerholm varit i farten igen...

Jag tror iaf att han har helt fel.
I år har ju nämligen MODO 5 spelare med, och då kan det inte gå dåligt...

Synd att man inte kan se en endaste match!

Wewillwintoday: Denna gången är väl Wennerholm realist. Sverige har lite för få spelare som håler till i hetluften (sina klubbars a-lag) om jag förstått det hela rätt. Men man kan ju alltid hoppas att de gör en Vitryssland=)

Frisco:

LIF kanske har ett hemligt farmarlag i Calgary? Deras eget lilla undangömda juniorlag...

BJ: Kan det vara så att skribenten är lite dåligt påläst och inte kan fatta att herr Nilsson har Calgary som födelseort?=))

Frisco:

Kan det vara så att skribenten så här i juletid sitter och smuttar på starka drycker medans han författar sina alster? :-D

BJ: I så fall får vi ha förståelse=)

Frisco:

Jo, han kanske inte alltid har det så roligt...:-D

BJ: Nej troligen inte. Får se om de ger några andra nya klubbar?

Här är så lugnt och tråkigt, få se om nån vaknar när jag ger dig denna bild som en godjulhälsning. Ja naturligtvis har jag tagit bilden.

Frisco:

Vilken tråkig bild. (Och vilken tid det tog att få upp hela bilden!)

Frisco:

I löööööööööve you!!! Haha...

knaskamilla:
Jag läser följande på luleafans.unx.nu/ :
-----------
Häng med till Floppaland!
Den 28:e smäller det, norrbottens björnar ska ta spela hem tre poäng på bortaplan, häng med på något som lär bli årets resa du också!
-----------

Jag som trodde det bara var en av Lulefansen som höll på med simpelt ordförvrängeri som resten av landetgjorde för 100 år sen men jag hade väl fel. Otroligt. Floppaland, MooDoo osv. HAHA....

Frisco:

Äh. Jag tror att de alla är likadana. En gång kände jag en kille som var Luleåfan, men han har nog slutat gå på hockey (det är trots allt en bit ifrån Haparanda).

knaskamilla: En mycket trevlig sida förresten den Luleåsidan jag nämnde i ett par brev nedåt. Kul sida, bra info, mycket bilder.

Men en del saker förvånar. De har tex tagit bort Finnström ur truppen. Hur brukar det heta? Otack är världens lön? Var det så?

Frisco:

Det var snällt att bjuda BJ på en sådan bild: Otroligt vad många intressanta bilder du trollar fram. Jag tänkte vara lika vänlig med dig så jag var ute och letade på nätet, men jag hittade ingen.

Visst hade ÖA börjat med löpsedlar det året ni firade?

westerlind: Visst var det en vacker bild. Den vårdagen nere i Karlstad är något man kommer att minnas. Jag gladdes mycket med SM-guldvinnarna trots att jag för alltid kommer att tycka att de har otroligt fula dräkter.

Skickar med en bild från Ståplats vid räcket en simpel serielunkmatch mot ett simpelt?? lag.

Frisco:

Härlig hockeybild det där. Jag undrar vad de stiliga männen i förgrunden står och funderar på - och varför är de vända åt varsitt håll? Mystiskt.

westerlind: Det kan vara så att den sörjande, svartklädda av de två visste vad som komma skulle och redan före nedsläpp vände bortalaget ryggen?

Frisco:

Jag skulle bara haft lite schmöööööör på den första bilden så hade allt varit helt perfekt. Men den är ju i mina ögon så len ändå...:-)

Frisco:

Hmm, jag har från säker källa fått veta att detta kort togs långt innan matchen började. Mannen i svart tittar naturligtvis på de spännande kvinnliga supportrarna som kommer förbi, medan mannen i tomtedräkt hellre studerar ismaskinen.

westerlind: Vem vill inte se ismaskinerna? I Gävle är det skandal då man alltid använder 2 ismaskiner. Man hinner knappt med att se dem. Sov gott alla!!!
www.zamboni.com/

ZZZ z zZ Z z z z zz z Z ZZ Z z(amboni)

Frisco: Strålande idé - sov gott: ZzZzZzzzZzzZZzZZzzzzZZz.........Z län.

« · 178529