1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531546 inlägg · 4125 ämnen

Foppa spelar inte i nattens match

Sv: Foppa spelar inte i nattens match
poffa: Vilket snurr det var.

poffa: TVILLINGRALLYYYYYYY

*byter kanal*

NuMountain:

Högtalarna var fulla av Sedin, i 2-kanalsstereo...

poffa:

Kanske Sedinarna driver webbradio-utvecklingen några år framåt, Dolby Digital nästa?

scim: Gjorde Colorado mål nu?

Frisco:

Jag vet inte, jag lyssnar på Vancouver.

scim:

Lätt att de gör. Gör de ett mål till i den här matchen kommer nästa sändning att vara i Virtual Reality...

Frisco:

Ja, de gjorde mål. Målskytt Riku Hahl...

Poffa: Sedinarna blir de första EHX-klassade hockeyspelarna.

scim:

Ja, det vore något...

poffa: Tackar. Jag ska lägga ner allt nu för idag. Fattar inte vad de säger på radion och hinenr inte med nånting annat. Tråkigt att de stänger McLay klockan 01.00. Dålig stil. Godnatt allihop. Idag törs jag inte skriva några sätan pga att det pågår febril inläggsradering på detnna gästbok idag.... Sov gott..

Frisco:

Godnatt på dig. Kom ihåg, bara två dagar kvar nu.

Förresten, om knas hade varit här nu hade du fått C- i rättstavning på det sista inlägget.

poffa: Henrik gör sitt andra för kvällen och Sedinarna får beröm för sin säsong. Det finns fortfarande lite hopp för Vancouver, bara man inte får fler PP så. Där verkar man vara sämre än modo.

NuMountain:

Hull gör 3 mål och så vart Vancouver utslagna.
Frågan är nu vilka av de fyra svenskarna i laget som kommer till VM.
Den som lever få se.
Har de inga "dolda" skador så kanske alla kommer.
Det kanske blir lite roligt att följa VM till slut.

poffa:

Om knas hade varit här så hade Frisco fått IG i rättstavning i merparten av sina inlägg. (C-??)

Kärran:

Det heter "blev", inte "vart"...

Jag undrar: förväntar landslagsledningen sig att Sundin ska komma hem, men att Foppa inte kommer att göra det (tänkte på vilka tröjnr som används och inte)? Har inte orkat bry mig om turerna kring VM och spelarna och så...

knaskamilla: Vad är tröjnr? Skärpning!

Frisco:

Det kan man fråga sig men visst låter det ett namn på en Islänning? Sigurd Tröjnr?

scim:

En islänning/ska UTAN ett "son" eller "dottir" på slutet? Skärpning! Det här ligger ju nästan på samma nivå i Islandskunskaper som de uppvisades i "Mighty Ducks" :-)

Frisco:

Tröjnr är en polack.

Eller en förkortning av tröjnummer.

GLMC:

Hmm, men om jag vänder på det då? Tröjnr Sigurdsson?

GLMC:

Hör av dig till mig så ska jag berätta vad mina vänner på Island heter i efternamn.

Anskotin ostur!

knaskamilla: Skriver man förkortningar bara sådär utan punkt?

knaskamilla:

Vad kryptisk du är.

scim:

Såja.

Frisco:

Det är lite som man själv vill. Jag gör så.

knaskamilla: Vi som stavar fel och sätter in lite fel ord och ibland bygger meningar fel men aldrig klagar på andras fel gör också som vi själva vill.

Frisco:

Hihihi. Didn't see that one coming (eller...hur var det nu igen?)! ;)

Jo, 1+1 just nu. 4-0 i matchen.

Frisco:

Såg du matchen? Var Foppalito bra?

MartinS: Det var han säkert (som vanligt)...Kolla länken.

Funkar bra för Foppamannen hittills:

Peter Forsberg Colorado 11 (3+8)
Steve Yzerman Detroit 10 (4+6)
Daniel Alfredsson Ottawa 9 (4+5)
Zigmund Palffy Los Angeles 9 (4+5)
Philip Marleau San José 9 (5+4)
Nicklas Lidström Detroit 8 (3+5)

När kommer nästa skada frågar man sig bara.

MartinS:Får jag gissa på att du har kopierat poängligan från Aftonbladet eller mitt inlägg i NHL snacket?

Nike89: Vartifrån tycker du man ska kopiera listan?

Nike89:

Ja om du hade scrollat ner lite så hade du sett ett länktips. Till just Aftonbladet...

MartinS: Nej jag såg ingen match inatt. Det var ju heller ingen match.....

Nike89: Snälla kalsongmannen låt inte din schizofreni drabba oss.

Frisco:

Nog var det match alltid. Ända fram till Hejduk gjorde 6-2 så var det inte kört. Colorado spelade bra men var inte så överlägsna som siffrorna visar.

För övrigt kan jag bara säga att Foppas mål var riktigt snyggt. Nabakov höll fast sig i helt fel stolpe kan man säga.

Men herregud...vad håller ni på med? Här är man borta i ett par dagar, och vad får man läsa när man kommer hem? Nästan inget alls! Vojne, vojne.

Roliga sändningar från VM, förresten. De innehåller inte bara inslag á la lekande lätt ("Vad är viktigast när man spelar box play, Andreas Johansson?". Andreas Johansson i liten infälld ruta: "att man..."), utan även lite karaoke för den som känner för sådant. Vad går det ut på? Att rikta sig till alla målgrupper? Att försöka lura i de icke hockeyintresserade att de ser på en gameshow eller så?

Dessutom: skjut Vivi (med en puck)! (Citat: scim).
Vad GÖR människan? Om jag var spelare skulle jag inte ställa upp på hennes fjanterier...

knaskamilla:

Jo men hon e ju söt iaf! ;-)

Blir mest irriterad på Lasse Kinch och hans agerande i kommentatorsrollen. Så fort nån rör pucken skriker han till som om det vore en målchans, också har han en ful (o)vana att avbryta sina bisittare hela tiden.

MartinS: P4...

MartinS:

Söt? Jaha, men då så. Då kan fjortistjejerna titta på Weinis och killarna på Vivi, och så når hockey-VM ut till alla könstillhörigheter (typ)!

Har (som sagt var, va?) inte sett så mycket av matcherna, så Kinch kan jag inte uttala mig om för tillfället.

poffa:

Du som såg matchen, var det verkligen korrekt att dömma bort 6-1 målet som tog på motspelarens hjälm och gick i en hög båge över målvakten och sedan snöpligt in i mål?

scim: Undrar om det inte är dags att skapa en ny rubrik på den här tråden?

NuMountain:

Jo jag har tänkt samma sak, men mitt inlägg handlar ju iaf om den matchen :-)

scim:

Angående det bortdömda målet:

Ja, det var rätt. Det dömdes bort för att pucken träffade Yelles klubba innan den träffade backens hjälm. Klubban var helt klart hög (i huvudhöjd på backen) och därför dömdes målet bort. Hade pucken inte träffat klubban hade det blivit mål.

poffa: Jo, men det är nog en sanning med modifikation. Hade pucken inte träffat klubban så är det inte säkert att den hade träffat hjämen och än mindre troligt att det blivit mål. Det finns andra variabler man kan tänka sig på samma tema. Det viktiga är alltså inte om det blev mål eller inte. Frågan är vad domaren hade gjort om pucken inte hade träffat klubban trots att den var lika hög som i det angivna exemplet. Hade pucken hamnat i mål då? Det verkar idiotiskt om domaren ändå skulle dömt mål, om så inte varit fallet.

NuMountain:

Nu svamlar du igen. Har du varit och tullat lite i whiskeyflaskan så här på måndag eftermiddag?

poffa: Du hävdar alltså att domaren skulle ha dömt mål, bara för att den bara tog i hjälmen?

NuMountain:

Ja, om följden av att den tog i hjälmen men inte på klubban blev den samma som i den situation som verkligen inträffade, att puckuslingen damp in i målet.

« · 84893 · »