1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532361 inlägg · 4126 ämnen

Försäsong 2025

Sv: Försäsong 2025
Smurfen: Vad har hänt med dem? Såna spelare som behövs i början när inte systemet satt sig.

Framnäs: Tyvärr ingen aning

Framnäs: Mattsson tänkte väl något skott med foten så kan ju vara därför han vilar någon dag extra.

Smurfen: ingen större skada på Rønningen alltså.

appoF: Han körde på för fullt idag

Silly: Jag kanske går händelserna i förväg men jag ser stora likheter mellan Hallin och Enström, små backar med extrem skicklighet på små ytor , fantastisk skridskoåkning och öga för spelet.

Gavelo:
Även kommentatorn, Jäger, jämförde honom med Enström.

Saleva: Har ingen koll på hur tälje ser ut i övrigt men Carter Ashton måste väl se som en klart duglig värvning

Rip Kirby: Absolut. Säkert lite rabatt pga alla skadeproblem han haft, men en väldigt bra spelare när han år skadefri.

Dyk, Zacke och Ashton i första. Sedan tre på förhand ok nordamerikaner i andea. De har rätt hygglig träff på Souch och Stevens måste man säga.

Lagfotografering med herrlaget säsongen 25/26

Willow: Dom har dock Andreas Johansson som coach det är ju ett klart minus

DrCox: Jag anser samma sak. Innan han kom till HV och Modo hade han varit väldigt bra för SSK. Han säger sig ha lärt sig en massa sedan dess gällande ledarskap, men jag är skeptisk...

JoJo2613: ”Målgest? Jag gör ju aldrig mål.”

JoJo2613: Riktigt kul å se på , dom verka vara ett jäkla skönt gäng !

OP är ju verkligen rätt man å ha micken på 😅😅

Idag hade målvakts Olofsson micken på träningen

Smurfen: OP blir man ju sjukt glad av att se o höra, han är verkligen limmet i laget!

appoF: Håller med, han verkar inte ha den här storkuksauran som Dickinson hade. Får väl hoppas att han är desto bättre på isen när han kommit in i det

Sigge: Snälla nån han är helt ny till modo och Örnsköldsvik. Ge han lite tid så kommer han in i det också.

JoJo2613: Kelleher är också ny, även om han spelat i Sverige förut. Det gäller för sådana som Topping, Kelleher och främst lagkaptenerna att få honom att känna sig som hemma, men visst ligger ett ansvar på honom också. Det får inte bli någon Modigs som kör sitt egna race.

Willow: Nu har Kelleher lirat i Sverige X antal år sp han har säkert lärt sig en del svenska osv så det är ju fortfarande inte samma som med Swetlikoff.

JoJo2613: Det handlar nog inte så mycket om språket. Alla tidigare importer verkar haft lättare att komma in. Jag tror han helt enkelt är lite blygare och mer introvert.

Willow: Sen hade ju alla NA spelare tidigare Woods. Han verkar ju vara otroligt social spjuver så det hjälper nog en hel del.
Sen är det väl fullt naturligt att alla inte spexar och är en i gänget efter 2V. VEt själv att det tar ett tag att bli varm i kläderna. Alla är olika.

Monno: Tar ju tid för en själv och komma in i det när man kommer till ett nytt jobb. Inte står man o skojar med helt nya kollegor på direkten.

JoJo2613:
Tror inte det är någon här inne som vet riktigt om det är så eller inte..?
Han kanske är en riktigt skön kille där i omklädningsrummet?
Bara för att han inte tjattrar hele tiden som en påtänd ekorre så kan han vara en bra kille som står med fötterna på jorden...

Tommy Sjödin i Brynäs var en låg mäld kille i sin aktiva karriär,
Men ruggigt skön kille utanför planen....

Silly: Tommy Sjödin aka "Dynan" 😅

Släng ut era tips inför matchen ikväll!
Jag som optimist tror på 3-3 och seger på straffar.
Rundblad hänger en idag.

Schöönt: På tal om kvällens match och motståndare så är det en intervju med Norlinder i ÖA idag

Smurfen:
Fö gjord av GD.

Saleva: Nedsläpp MoDos avsnitt 100! Var 20minuter prat om Brynäs....

Schöönt: är skeptisk till matchen idag
Vi har väl några på frånvarolistan
Tror tyvärr på 1-6 förlust

Saleva: Man kan ju undra vad gubbarna på ÖA håller på med. Podden har blivit urusel och det kommer inga intressanta artiklar. Tur att man inte prenumererar på den där sörjan längre.

Ben Perrault: ja allt annat än storstryk vore knepigt.
De har ett ganska samspelt lag och är förväntade att ligga topp av shl. Bara att de inte orkar ta i 100% som skulle ge oss en chans.

MorganaLefaey: Bra podd med Peter!
Tar inte många sekunder innan sågar domarna!

MorganaLefaey: Det är tyvärr bara att acceptera en 6 - 7 mål i röven. Karlin säger det hela tiden att vi ligger efter alla andra i hockeysverige i Special Teams. Men på så sätt kan det vara bra att möta Luleå och Brynäs så här i början, så det blir tydligt vad PK-uppställningar behöver fokusera på.

Håller dock med det någon annan skribent här sade, att det är lite dumt av Karlin & Co då att rulla på femmor istället för att ha en viss aning om vilka som tar BP- respektive PP-istid sen under säsong.

Framnäs: ja, man kan ju tycka att det vore av intresse o se om de tilltänkta pp spelarna finner kemi utan att ha tränat. Då blir ju dessutom pp o bp under matchen ett träningspass för dem.

Men vad vet jag. Kanske viktigare att låta alla spela o va glada o se till så de inte lär in något de inte ska.

Kan inte MoDo locka Omark till laget, eftersom hans bror bor i Örnsköldsvik?

Framnäs: Tycker jag läste att man körde lite PP i veckan? Så kanske finns formationer denna gång =)

Ben Perrault:
Vad gör det att förlora mot en guldkadidat med 6-1 i Augustimånad?
Det betyder ingeting förutom att killarna får yttligare en match i kroppen....

Vi får träna försvar lite mera inför säsongen
Det är perfekt!
Det är dom som behöver nöta och blir samspelta i speliden.

Och att 17-årige Elton Hermansson får sitt genombrott!

Framnäs: Spelar Bäckström ikväll? Tycker det är riktigt coolt att han lirar i SHL igen, hoppas vi får möta honom och Brynäs nästa säsong.

Blake: Bäckström ska tydligen spela.

Willow:
Härligt ... Det är han I PP man vill se.
Se och lär grabbar ...
Mästlig splitvishion!
Och handlederna i passningar.

Willow: HÄFTIGT! WOW!!

JoJo2613:
Hoppas våra fans på plats nu inte skämmer ut sig i kväll mot L.P och Norris?
🙂
🙏

Silly: Lite burop kan LP allt få. Tycker inte Norlinder per se har gjort något fel. Inte hans beslut att det blev en swishkampanj.

SPOODI:
Jo absolut det tillhör lite grann och är inte så farligt... anser til och med jag.
Men inga nidord m.m. som går över gränsen....

SPOODI: Tycker båda kan få burop ja. Men samtidigt är jag öppen för att i framtiden välkomna tillbaka dom om dom uttrycker ånger över sina beslut.

modomille: Nä LP är inte välkommen tillbaka. Som man bäddar får man ligga. Norlinder och Niederbacher dock!

SPOODI: LP gjorde som Anaheim ville, det har ju framkommit i efterhand. Och MoDo fick pengarna. Han bryr sig om MoDo!
LP du är välkommen när du kommer hem efter NHL-sejouren

dempa: LP och Norlinder har slingrat sig. Självklart bryr de sig om MoDo, jag säger inte det. Men ska klubben tåla vilket agerande som helst? Nieder har alltid varit öppen med att han bara siktar på bästa, personliga deal så han kan vi välkomna.

Framnäs: Undrar om inte Niederbach har ett större Frölunda hjärta än MoDo Hjärta. Han har faktisk mer tid i Frölunda än Modo. Min känsla kan förstås vara helt galen.. Skulle båda lagen spela i SHL och han får lika erbjudanden från båda tror jag han väljer Frölunda iaf

« · 2895133