1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531277 inlägg · 4122 ämnen

Första värvet

Sv: Första värvet
GLMC:

Ja det är säkert en habil och bra back som Modo värvat. Trots att han "bara" deltagit i en turnering för Finland och spelat 4 matcher för landslaget. Det är ju tänkt att han ska ersätta Hållberg och nämnde Hållberg vet vi ju vilka kvaliteter han besitter. Trots detta har han så vitt jag vet inte spelat någon A-landskamp för Sverige ännu. Han var dock uttagen till turneringen i Ryssland men blev tyvärr skadad några dagar innan.

Det som är positivt med en välrenommerad back från Finland är att han kanske kan locka till sig någon ytterligare bra spelare från Finland. (Ehum...Pasi Nurminen...*knappast troligt*)

Hlinka tipsade ju om Lintner förra året och det blev ju succé (kanske inte sista matcherna men f.ö.). Nu får han gärna locka till sig tjecken Peter Leska. Det råder väl knappast någon rivalitet mellan Tjeckien och Slovakien numera? (förutom på landslagsnivå då).

Taddy:

Jag är helt på det klara med att hockeymagasinet och dess skapare har:

*rätt
*alltid rätt
*och hör sen!

;-)

Vidhåller trots detta att någon som kan hålla en ordinarie backplats i ett lag som TPS Åbo under så pass lång tid är synonymt med:

*hög klass
*eftertraktade kvalitéer
* ett styvt jobb att signera

QwErTaS:

I ÖA stod det att han hade fått något pris i någon turnering någon gång, vilket inte stämde. Men å andra sidan...vem litar på ÖA?

Taddy:

Saxat från modohockey.se

Mika Lehtinen klar för MODO Hockey

MODO Hockey har tecknat ett-års kontrakt med den finländske backen MIKA LEHTINEN.

Fakta; 178 cm, 82 kg, född -75.
Lehtinen är född i Åbo och har spelat i TPS under hela sin uppväxt. Har gått i en förnämlig hockeyutbildning under Vladimir Jursinovs ledning.
Lehtinen har spelat 4 matcher i det finländska landslaget bl.a. under Baltica Cup 2000 där han blev nominerad till AllStarTeam!

Ser där att dom skriver att att han blev NOMINERAD till allstar team, inte utagen.. Det blev däremot en annan finne.

GLMC:
Något jag finner intressant är när modo presenterade sitt första förvärv, så säger man att han vunnit pris som bäste back i den turnering han var med i landslaget.

Och enligt Hockeymagasinet som sällan mycket sällan har fel skriver att det var en helt annan back (dock finne) som vann detta pris.

GLMC:

Hmm, du skulle nog ha klistrat in det sista stycket efter det första, pucko!

Frisco & NuM:

Hmpf, ni otrogna skall få kyssa Konstapel Jims flint i april 2003, innan maj månads slut slår jag vad om min tveksamma status som "expert" att 90-talets bäste värvningsansvarige har lyckats prestera ytterligare två backar i högsta europaklass och den bäste ledige svenske målvakten inom landets gränser.

Min källa: den omanliga intuitionen (?)

Nej men allvarligt då´rå, att hela tiden kunna hitta spelare av den här typen och sedan verkligen lyckas få deras namn på ett kontrakt tyder ju på ett enormt kontaktnät, och att man sedan verkligen lyckas utnyttja det till fullo. Det enda rimliga att göra nu är helt enkelt, gå ner på knä och tillbedja Hedin&co på daglig basis. Sedan har jag införskaffat en tunna med tjära och ett stort parti fjädrar, alla ev. ylarskribenter från modohockey.se som känner sig manade är välkomna till Skåne för att ta ett dopp. (Detta kan även ombesörjas i höst på parkeringen utanför Kempehallen under Foppaland-tour.)

Vilket i förlängningen innebär att majoriteten av våra nuvarande fans kan fortsätta leva i illusionen om MODO som ett topplag. (suck)

NuMountain: Ska boka biljetter till finalen i LLA redan nu.

Första värvet
"2002-04-22) MODO Hockey har tecknat ett-års kontrakt med den finländske backen MIKA LEHTINEN. Fakta; 178 cm, 82 kg, född -75. "

Nu kan vi äntligen börja spekulera i SM-guld nästa säsong.

« · 83322