1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532445 inlägg · 4126 ämnen

Friscos Bildgåta 007

275846 · » Till forumet

Sv: Friscos Bildgåta 007
knaskamilla: Jag gissade ju bara en gång (Moskva). Sen sa jag ju rätt (Paris) men EN detaljering var fel som jag sedan SNABBT ändrade till rätt svar...

Övriga som gissat och antalet:
Paddan:2
Frisco:1
Kans:1
Portello:1
NuMo:1

Det luktar lite avundsjuka från söder tror jag. ;-)

Paddan:

Det tror jag också. Fy fanken, vad mobbad jag är!

knaskamilla:
Skulle tro att det enklaste och mest effektiva sättet var att inte underteckna sina gissningar med: knaskamilla från Härnösand...

Sahlander:

Jag undrar mest hur du gjorde för att gissa flera gånger och få ett grattis i stället för skäll...

Sahlander: Och Knas! Ja boubblade är den franska stavningen... ;-)

Paddan: Jaså! När jag var där (sommaren -82 eller -83) så sprutade det Trocca ur ett antal vattenkanoner från plattan i centrum på bilden ner på gräsplanen nedanför Är dock inte riktigt säker på detaljerna då det var läng sen... Men vätskan var lite "gulaktigt" och boubblade i "nedslagsbassängen" så jag tror det var Trocca...

Frisco: Nu försvann bohaget!

mike66: Det finns fördelar med att ståskita. När man varit utomlands några dar så är kistan inte vad den borde vara och därför är det ett bra sätt att få ur sig det hela väldigt snabbt att ståskita. När knät är i 90 grader är det redan klart. Tar 2 sekunder. Praktiskt.

Z2 (och den sista)

Sahlander: Hmm...inte ser då "Trocaderon" som jag brukar dricka ut som den på bilden. Mycket märkligt...

Frisco: Denna bilden är tagen samma dag genom framfönstret på den gamla Volvolastbilen märkt NFB. Men det får man väl inte skriva här kanske? Jag vet inte vad Modoratorerna tycker om att man nämner flyttjobb och ickeskatt?
Hur som helst.

Sov gott allihop!

Z z z Z z z z z

Frisco: I det där landet har också jag varit i. Jag var ca 10 mil väster om denna stad i en liten håla som heter Evreux alldeles utanför Normandie (ståskita i 5 veckor du vet ;) Ser du som du sitter i restaurangen inför den sista kraftansträngningen på väg upp och tar en liten färdknäpp när bilden togs?

Frisco: Tack och Bock... Det tog ett tag men jag skyller på att all "fjälluft" i Kiruna gjort att jag kan tänka lika klart som den...

Sen för att infria mitt löfte från en tidigare tråd...

Isen i Jukkasjärvi har INTE släppt.

Sahlander: Så den heter inte Portello då? 1991 är bilden tagen from ovan där. RÄTT och GRATTIS!

Sahlander: Och när mainframen mellan öronen så kommer jag på att det inte heter Place de la Concorde utan "Trocadero".

Sahlander: Men vid närmare betraktelse så är det ju Place de la Concorde ifrån Eiffeltornet ju...

Frisco: Bilden är tagen från i Moskva om jag inte tar fel...

NuMountain: Jag har aldrig varit utanför Europa.

Paddan: Londonium...Hm... Nej.

Frisco: Jag säger Tokyo.

Frisco: Tycker hela bilden på bildgåtan känns väldigt förbryllande och oInglaterrianskt så då får man väl klämma till med Londinium.

knaskamilla: Jag var där när Tjeckien vann ett VM-guld. Snacka om fest på Prags gator.

NuMountain: Jag har i alla fall varit i andra halvan av Tjeckoslovakien.

Frisco: Äsch då . Trodde verkligen Piteå var rätt.
Jag fick nöjja mig att träffa hans pojk. Alltid något.

Paddan: Sebastians läsk smakar mumma. En Friscovintervecka i Österrike för x antal år sen gick aktierna upp i denne mans firma upp.

NuMountain:

Fanken också! Så det var DU som hade varit i Prag!

Portello: Piteå är också fel (vilken överraskning) trots att jag såg Ronny Eriksson på Lasarettsgatan idag.

Frisco: Ujujuj, får otäcka flashbacks till en midsommarafton för ett antal år sedan. Då drog jag verkligen mitt Stroh till stacken.

Frisco: Prag är ett av de få ställen jag varit i. Jag har alltsedan dess längtat tillbaks. Jag rekommenderar varmt Prag när vi har lågvår i Mellersta Norrland.

Frisco: Då säger jag Piteå istället.Brukar alltid fungera.

Frisco:

Jag hade glömt var du hade varit, så jag drog till med något. Som Portello, fast mer precist...

knaskamilla: Jag har tyvärr aldrig varit i Prag. Var på väg dit år 2000 men det blev inte så tyvärr.

Paddan: Jag har en flaska 60% Sebastian Stroh, Klagenfurt i hyllan. Mums.

Frisco:

Prag.

Portello: Man kan inte säga ett helt land. Det är att gardera för mycket. Säger nån Världen kan de inte vinna=)
England är i alla fall rätt så fel.

Frisco: Det kanske de gör, har inte reflekterat så mycket över det hela.Ajdå, så det var fel med rom. Jamen då får jag väl fortsätta med cola istället.

Portello:

Isf är England mycket mindre än vad jag trodde att det var.

Frisco: England?

Paddan: Roma trodde jag korna i Bäpa gjorde. ROM är fel.

Frisco: Hmm...få se, tror inte det kan vara taget i Bjästa så då säger jag någonstans i Italien. Kan väl inte vara Rom igen?

Frisco: Bilden då?

Friscos Bildgåta 007
Vad många inlägg det skrivs här nuförtiden. Var det så här nån ville ha?

Jag har tagit bilden med min Konica. Var?

275846 · »