Åter en bildgåta. Indelad i 3 delar. Om det finns nån som helst strategi på svarandet kanske jag talar om efterhand om nåt av delsvaren är rätt. Spännande att se om nån klarar av någon is.
1) Blå is kan de bara ha i groggar på Ibiza och Delfinen. Jag tippar Delfinen. 2) Två hormonstinna MoDokvinnor har stormat isen i Timrås islada på jakt efter Weinhandl. Hon på bilden kom till matchen i en rosa bil. 3) Globen
knaskamilla: Håller man sig inom de oskrivna reglerna så kan mn tippa flera gånger. Här kan man inte "ringa in" svaren heller. Jag låter Westerlind tippa ett par ggr till (minst).
Frisco: om det är du som tagit korten så undrar jag om du verkligen kan svara själv på vart du varit. om du ser så dåligt att du kan knäppa sådana kort så är det kanske inte så lätt. ;o)
Vad det gäller bild nummer tre blev jag just träffad av en blixt, jag HAR nämligen sett det där gula ljuset förut, och det var INTE i Malmö. Däremot i en hall byggd av Skanska i Husum 1989, den vet jag att du aldrig varit i...så jag kör med den andra hallen i Ö-viks kommun byggd av Skanska under den perioden:
Sprit är ett fördärv, nu tror jag att jag har en kreativ lösning till ettan, men jag skickar den via mejl för säkerhets skull. Så att de andra får ha lite roligt, menar jag.
westerlind: Rätt svar är Studan i Uppsala. Alla bildgåtor är därmed besvarade rätt. De riktiga bilderna finns nu att se på www.lbgk.mineline.se/frisco/isar.htm
Jag tycker faktiskt att Westerlind gjort sig förtjänt av ett eventuellt pris då han på gammalt gott Brynäs-manér enbart surfat på vågen - tagit tillvara på några enstaka felpassningar och snabbt kontrat sig fram till 6-5...förlåt 3-2-segern i de sista skälvande sekunderna.
Jag föll på min pompösa inställning och dåliga coachning av det material jag hade tilll mitt förfogande, det är bara att erkänna.
Dessutom är han ju en gammal ledbruten man som typ förtjänar att få sitta ner på bussen ba', ge honom priset nu asså.
Björn VII: Radioaktivt. Det få rmig osökt att tänka på den stenhårde fotbollsspelare som fick guldbollen 1980. Nej nu ska jag inte svamla mer.... z z zz zZ ZZ z zz z.