Björn VII: Jaa, att ta bort oken var ju en lysande affärside. Man ryser när man nu får skåda eländet igen. Nå´n menlösare tröja är det svårt att hitta, hur man än letar....
Poffa: Vad hände förresten med Leonid Fatikov, den stackarn som fick hoppa in i BIF-målet när Sundlöv kastade in handduken? Spelar han fortfarande ishockey någonstans i Europa?
Poffa: Hmm, tillverkar de skejtbords i det där företaget? Jag tänkte främst på Björn VII:s bild där han poserar med en "ghettoblaster" på axeln. Åh gud vad rädd jag blir när jag ser Eckes kaxiga uppsyn på den där bilden...
Mest känd var han för att snubbla på offensiva blå hela tiden. Minns speciellt en match där han i ett två mot ett snubblade på blålinjen. 10 sekunder senare ny spelvändning och ett tre mot två för MODO, Ecke snubblar även denna gång på blålinjen.
Han åkte direkt och bytte har jag för mig.
Ecke har förresten egen firma nu, i Nyland utanför Kramfors. En firma han tog över efter sin far. Följ länken och ni hamnar på deras hemsida.
Björn VII: Hehe, ja lite plåster på såren blev det ju iaf.... ;-)
Såg att Ecke Holmberg spelade hos er detta år, ngt jag helt glömt bort. Gick han inte till Brynäs året efter, eller mellanlandade han kanske i SSK? En avig fan till rightskytt var det iaf.... :-)
matsby: Jodå, det känns hur bra som helst. Nog för att det är en träaktig bil, men ändå, en lite sportigare bil med ett konservativt utseende är väl inte helt fel...
Poffa: Man döpte sina barn till väldigt konstiga saker förr i tiden, eller det gör man väl än idag. På min farfars sida så fanns det en släkting som fick andranamnet Biljard. Han skämdes så hemskt över det namnet att han, när han väl blev myndig, lät stryka andranamnet i kyrkoregistret.
Hur faan kan man heta Singel i förnamn? Vad tänkte föräldrarna? "Ooh, gud vilket fult barn. Han kommer att bli singel i hela sitt liv. Vad skall vi döpa honom till? Jo, jag vet. Han får heta Singel!"
Jaha, det kanske satt någon stackars brynäsare därute och hoppades på nåd ifrån att drabbas av en barnslig derbygruppsmatchtråd, men ack...
På torsdag kväll kommer MoDo Hockey att ligga tio poäng före Brynäs, känns nästan som att det här börjar bli lite andefattigt, men ritualer vars resultat känns bra efteråt, i hela kroppen, utan dåligt samvete eller någon form av bakfylla...är nog faktiskt vad man ska hålla sig till.
testa här istället..