1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480917 inlägg · 4078 ämnen

Grattis MoDo

« · 872805 · » Till forumet


Sv: Grattis MoDo
Rytter:

Ja, jag var på Oleary's, ute på stan, hemma hos nån Maria som hade öl, i fontänen, i Gideå, utanför Swedbank, Sjögatan och slutligen hemma igen.

Jag tror att bilderna togs mest ute på stan, fast jag har bara sett två ;)
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla:

Vet inte riktigt, kan behöva få det bekräftat några gånger till...
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
scim: Va vann vi? Är det klart? Jag som trodde att det var en dröm.

Du måste varit överallt igår, tycker att jag hittar bilder på dig lite här och var på alla möjliga sidor =).
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
Nikki:

Det måste väl vara MoDo?
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
scim:

Vilka är bäst i Sverige?
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
Då var strax den här helgen slut ..men vilket slut!

Sm Guldet gör åxå att man längtar inte lika mycket efter nästa säsong ..nu vill man bara njuta av den som var !
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
scim:

Gissa hur många gånger någon i minibussen sa något i stil med "fatta, vi vann verkligen SM-guld" under den långa hemresan? Eller, förresten, gör inte det. Jag räknade inte. Men shit. Vi vann verkligen SM-guld. I lördags stod jag på läktaren i CC och såg klockan ticka ner till ett SM-guld... Osannolikt.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla:

VI VANN SM-GULD!
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
scim:

Svårt att låta bli.

När jag orkar ska jag skriva en redogörelse för lördagen. Kanske ska jag först kolla på matchen igen, för att se vad jag egentligen såg. Eller inte såg. Jag vet inte. Jag minns inte. Var vi bra?
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla:

Ja, det är väl nånting vi måste ta reda på helt enkelt. Det gör jag gärna.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
scim:

På tal om det. Hur "lever man hockey" när man inte längre har något man verkligen, verkligen längtar efter? Eller återkommer längtandet lagom till hösten?
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
Wayne Gresky:

Precis, själv var jag helt inställd på Linköpingsresa men det faktum att jag fick ryggproblem i samma veva och därmed inte så supersugen att sätta mig och åka bil i 16h samt att jag inte fick tag i någon biljett, gjorde att jag stannade hemma och firade istället. Jag är nöjd med helgen, men det skulle jag nog varit vad jag än "valt", VI VANN JU SM-GULD!

Kamilla:

Nånting om supporterskap, tror jag.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
shinzawai:

Justja. Undrar om jag ska publicera en bild jag tog av dig också. Jag tog två bilder under resan. Den ena är en fin bild från Tönnebro. Den andra är en annan bild från Tönnebro, ett antal timmar senare.

Ser fram emot att få se bilderna.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
scim:

Jag vet inte ens vad vi diskuterar. Heja, heja, heja MoDo!
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla: Jag sitter och går igenom de ~250 bilder jag fotat under helgen, kommer snart att publicera ett album som förhoppningsvis kan gläjda pöjker som hawerchuk mf som inte såg något i helgen live.

Stay tuned.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla:

Nä, det var ju helt irrelevant.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
scim och knaskamilla: Inte bråka nu. :)
Det är väl jättebra om alla tyckte att ens eget sätt att uppleva det hela var det ultimata. Alla som ville vara i Linköping fick ju dessutom inte komma dit och jag tror säkert att festen i Övik var ett utmärkt alternativ.
Hur mycket man orkar och vill fira är ju dessutom individuellt.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
scim:

Ja, då så.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla:

Det var det säkert.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
scim:

Ja, men var inte det mitt svar på att jag hade missat en fest i Övik?
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla:

"Men vi fick ju vara med om något större"

Det verkar så.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
scim:

Jaha! Vi som tog sikte på en rak linje och gav upp när vi inte kom fram precis där. Döh.

Nehej? Har jag gjort det?
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla:

Salle hade som sagt inga problem att röra sig i folkhavet, du försökte väl inte tillräckligt helt enkelt. Vi rörde oss givetvis inte rakt mellan punkt a och b utan vi var ju tvungen att gå runt när det blev stopp någonstans. Det det tog väl oss c:a 5 minuter att ta oss in till vår position och när vi väl placerat oss var det folk som gick åt höger och vänster hela tiden.

Du kan väl förresten inte applicera din subjektiva bedömning på någon annan än dig själv.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
Paddan:

Ja, det tänkte jag också på. De där barnvagnarna var rejäla igenkorkare. Man kunde ha tänkt sig att de med små barn antingen kunde ha ställt sig en bit utanför eller haft barnet i bärsele i stället. Hundarna var mindre igenkorkare, men jag förstår inte varför man tar med sig en hund till något sådant.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
scim:

Hur kan det bevisligen inte ha varit omöjligt, när vi försökte och det...var omöjligt? Ni kom dit före oss. Jag tror bestämt att det var er vi försökte ta oss fram till.

Så klart att det är min subjektiva bedömning! Är det inte den som räknas? Jag skulle kunna vara enbart ledsen för att jag missade guldfesten här, men det är jag inte. Jag är glad att jag var på plats i Lkpng. För mig var det större. Nästa gång vinner vi hemma, då jävlar blir det fest... (Fast då har man väl hunnit fylla 50, så man kanske inte orkar så mycket längre.)
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
Nu pangar dom av kulörta krutmissiler igen över stan. Fast det var inte av den kraliga sorten som hördes inatt. Kanske ett tecken på lite lugnare firande?
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla: Det är dessutom fascinerande att se alla mängder med barnvagnar och hundar som folk av någon outgrundlig anledning måste släpa med sig på såna här händelser. Barnvagnar kan jag väl ha en viss förståelse för, men hundar...
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
Hawerchuk: tack men OJ vad stort det var... Hittade nåt mindre som verkar funka hjälpligt så snart kan ni alla få höra Salle & Timmys "fina" sång.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
Grattis Modo!

Det tar emot att säga det för en Timråit men just i dag är ni faktiskt storebror, Njut av det!

Jag vet att det var en del hårda ord under kvartsfinalerna men i dag finns inga bortförklaringar.

Måste säga att laget jag älskar att "hata" (Modo för er som inte förstod det) har imponerat grymt på mig med det hjärta man visade under finalserien och det var aldrig någon tvekan för mig att ni skulle ta hem den här finalserien.
Och jag kom till och med på mig själv med att vara nervös för er skull i slutminuterna. Det är ju roligt med det första guldet till Norrland på 11 år.



Det sprids en del avundsjuka kommentarer från timråiter här och avundsjuka är just vad vi är, nåt så innihelvete. Jag personligen skulle gladeligen byta bort alla medaljer i alla sporter resten av mitt liv för ett SM-guld. Jag menar vad är väl ett VM-guld i Kalle Anka-sporten fotboll, bah.

Men om ni nu visar hur man ordentligt firar ett SM-guld så lovar jag att vi ska studera det noga och lära oss av det och vidareutveckla det ytterligare några steg nästa säsong.

För nästa säsong då är det fanimej vår tur!

Återigen. Grattis!
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla:

Du säger att det var omöjligt när det bevisligen inte var det. Det fanns ju luckor lite här och var där det gick att ta sig igenom. Men det var väldigt mycket folk, det var det.

Sedan, du säger att ni fick vara med om nånting större, det är ju din subjektiva bedömning. SM-guldet kan säkerligen upplevas lika starkt oavsett om man var på plats, firade på stan, satt hemma vid TV-soffan, hade säsongskort, inte sett en enda match live i år, ja hur många alternativ som helst.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
Fy satan vilken stämmning det är i ö-vik. Skönt att man kunde ta sig upp för att få vara med och uppleva detta. Jag vet inte vad man ska skriva riktigt, man är bara så glad inombords just nu :).

SM-GULD :D
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
Salle: SUPER funkar och är lätt att använda (tycker jag).
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
scim:

Ja, det är lite tråkigt att vi missade den festen. Men vi fick ju vara med om något större, så det känns både tråkigt och helt okej på samma gång. Man kan inte få allt här i världen!

Jag skrev att det var omöjligt att ta sig fram när vi försökte. Då skrev någon (du?) att ni tog er fram, och jag tolkade det som att någon (du?) menade att det gick att ta sig fram trots att det var omöjligt. Faktum är att när vi kom var det hyfsat lätt att plöja sig igenom folkmassan. Förvånande lätt. Sen tog det tvärtstopp. Verkligen tvärstopp. Trots flera olika ingångsvinklar gick det helt enkelt inte att komma längre. Omöjligt att ta sig fram, som jag skrev. Trist, men jag överlever. Det lär väl dyka upp filmer från arrangemanget om inte annat.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla:

Vad säger du? Nä det var inte omöjligt att ta sig fram, framgick inte det?

Kul att ni fick ingå i den priviligerade skara som fick tag på biljetter och åkte ner och såg matchen på plats, men det är ju samtidigt tråkigt att ni missade den stora festen på stan igår. Den var smått sanslös och toppades perfekt av dagens hyllningar på torget. Stort!
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla: Jag hade inge problem att hitta en bra plats på torget trots att jag var kvar lika länge på Arenan som ni. Jag tog tom igenom hela fadderullan två gånger innan jag hittade nån att stå med. När jag sedan letade rätt på Poffa & Co emot slutet så var det heller inga problem.


Alla. Nån som vet hur man konverterar (nåt bra program alltså) de 3gp-filmer som en SonyEricsson-mobil genererar till nåt man kan ladda upp på tex Youtube?
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
Såg ni förresten tjejen i någon tidning (tror jag det var) som uttalade sig för ett tag sen, om att det verkligen vore på tiden att MoDo vann ett guld? Hon var visst less på att få uppleva MoDo ta silver. Och hade varit MoDosupporter sen 2001. Jojo. (Jo, jag vet att folk har väntat längre än mig, men jag har iaf väntat i tolv säsonger. Det låter ganska länge, med tanke på hur ung jag känner mig.)
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
scim:

Alltså var det inte helt omöjligt att ta sig fram...

Paddan:

Ja. Jag vet inte. Det kändes som att firandet i Swedbank + det faktum att jag faktiskt var en av ganska få som upplevde det hela på plats igår fick räcka för min del. Jag är så jävla trött och hade inte orkat stå i utkanten av torget för att bara lyssna. Men vi kollade i alla fall in glädjen hos spelarna när de åkte lastbil (för vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten...) innan vi gick och intog föda i stället.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla: Ja, vissa anser nog att det är en form av trolleri. Var för övrigt väldigt många som kunde trolla i kväll.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla:

Vi använde fötterna, och rörde oss horisontellt.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
Poffa:

Helt omöjligt att ta sig fram? Hur tog ni er fram då? Trolleri?
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla: Vi beslutade oss att åka hem när vi i varje fall fått uppleva den härliga stämningen i arenan (sittandes på sektion 401) och se spelarna åka förbi på Nygatan på lastbilarna. Att man valt torget i Övik, som väl måste vara Sveriges minsta torg, för utomhusfestligheterna känns inte direkt smart. Bättre alternativ hade ju varit exempelvis Arkentrappan, en scen på Hamnplan, eller helt enkelt en improviserad scen på taket vid etage två på arenan.
Kommentera


Sv: Grattis MoDo
Poffa:

Ja, det var ju inte direkt några problem att röra sig framåt i folkmassan, bara man bestämt sig för att ta sig nånstans.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla: När vi kom dit var det likadant. Vi gjorde något åt saken.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
Poffa:

Men jag var ju inte där, det var därför jag frågade. Döh. När vi kom dit (efter att ha firat laget i arenan) var det nämligen helt omöjligt att ta sig någonstans så att man hade minsta lilla chans att se något. Sinnessjukt att de förlade festen till torget och inte något bättre ställe (hamnen, t.ex.).
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla: "Men han blev aldrig intervjuad på scenen?"

Var man där vet man att han pratade i mic:en. Att han avbröt Ecke och att Harald dansade. Fast vad är väl en fest på torget?
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
Är det någon som har lyckats titta på bildspelet på allehanda.se? Jag har äntligen lyckats...se de första tre bilderna. Resten går jag bet på.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
knaskamilla:

Ja, det finns ju andra spelare som är betydligt mer utåt än Krizan. Härligt att Krizan och alla andra fick sina öl, så dom kunde fira SM-guldet på riktigt.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
20 Lindgren: Du har dubbelfel på det andra namnet. Pinsamt.
Kommentera

Sv: Grattis MoDo
scim: Den väl ansedda publikationen Årets Ishockey från Stroemberg Media Group brukar skriva Robert Dóme. De använder väl alla specialtecken de kan hitta.
Kommentera

« · 872805 · »