1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531064 inlägg · 4122 ämnen

Grötig bildspam-tråd

Sv: Grötig bildspam-tråd
Leksand pressar ut Modoiterna i hörnen. Faan, varför är inte Sedinarna med?

knaskamilla:

Jag brukar ha ingredienser i mina muffins, samtliga.

knaskamilla:

Muffins? Bättre att sprida bakkonst från öviks kommun.

Forza Björnakaka, rö'lock med mera.

Men det klart, svårt att missionera för folk som redan befinner sig på hemmaplan.

scim:

Ser fram emot att få smaka dina muffins nästa gång du är i Kempis!

knaskamilla:

Åker du till Kempis för att se på hockey eller för att äta muffins?

scim:

För att spana på killar, så klart.

Salle:

Frisco: Såg att du tagit med några av MoDos klubbmärken i toppenbilden, kul idé.

Ni har ju alltid lyckats få till en överraskande formgivning på klubbemblemen, även om kanske inte designeliten i Sverige dansar och sjunger över den. Det som jag tycker slår alla rekord är pärlan här nedanför, lätt modofierad av mig. Det tog mig ett bra tag innan jag insåg att det stod AIK i texten - jag såg den istället ungefär som en av dem som gett namn åt bollen med choklad i:

[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/MoDologga_svartrod_ogon.jpg[/bild]

westerlind: Kul du. Hur som helst så är varje Modomärke genom tiderna snyggare än Brynäs märke. Hur kan en klubb ta tre hjärtan och sätta ihop dem inuti Hammarbys klubbmärke?
[bild]images.google.se/images?q=tbn:rHVLAe2KiAwC:www.d.kth.se/~nv92-ego/Klubbmarken/Brynas.gif[/bild]

Frisco: Hammarbys klubbmärke? Menar du den unika lagerkransen som bara ca var femte klubb i Sverige har - eller är det den tjusiga svarta plattan?

Annars är jag lite nyfiken - när och hur länge användes MoDo-märket jag undrade om?

Frisco: Det är inte hjärtan ser du väl. Det är ju ogräs.

westerlind:

1922-1963, ståndfasthet så att det gör ont

Björn VII:

Men bandyklubborna blev ju iofs utbytta mot amerikanska tillhyggen istället.

Björn VII: Har du någon bakgrund till att man valde just svart som dominerande färg och att märket hade den oregelbundna form som även senare MoDo-märken fick?

AIK, förresten - står det för Alfredshems Idrottsklubb?

westerlind:

Höhö, har du någon anledning till varför Brynäs inte längre får ha sina stolta röda tröjor längre, så som de såg ut när jag var barn?

Björn VII: Jag kommer inte ihåg riktigt hur dom ser ut men påminde inte dom lite om detta...

[bild]www.malacoleaf.com/files/images/products/travel_retail/Stora/Lakerol_tin_special.gif[/bild]

Björn VII:

Ja, en tråkig skandal där våra tjusiga svarta tröjor såldes ut för kortsiktiga intressen. Vi lockades att under några år under 24 timmar om dygnet leverera den produkt som marknaden förväntade. (eller hur var det nu, Björn?)

Sedan kom vi till sans och återgick till de klassiska oerhört stiliga Brynäströjorna.

westerlind: Höjdpunkterna under de 297 dagarna som jag tvingades bo i Gävle var att man fick gratis Läkerol vid insläppet i Gavlerinken. Små påsar med 3-4 stycken i varje. Tog ca 30 stycken varje match. Så man hade nånting att göra under de tråkiga 2,5 timmarna som följde.

« · 302855