1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531726 inlägg · 4125 ämnen

Hockey-VM

Sv: Hockey-VM
poffa: Milo spelar för övrigt, och har varit bra. Han fick t.om beröm av Herr Bousted alldeles nyss...

knaskamilla: Inga gamla MODOiter.
Jensen och Molgaard heter målskyttarna. Jag har ingen aning om vilka de är..

Wewillwintoday:

För min del behöver du inte ta skydd. Jag håller med dig. Hirsch visar ofta upp sin oförmåga att placera sig rätt i målet. Skulle han lära sig det skulle han bli en riktigt, riktigt bra målvakt.

Wewillwintoday:

Hallå, du får ju faktiskt berätta vilka som gjorde målen också...

Hehe, Danmark leder med 2-1 nu efter två snabba mål i den femtonde minuten :)

poffa: Tavla av Hirsch i matchen mot Kanada. Tyvärr ganska vanligt med de där tabbarna.

*Tar skydd*

Vill bara påminna er om att ni klockan 15.00 kan bänka er framför TV3 och se på Finland mot Slovakien. En match där före detta MODO-iterna Hlinka och Lintner spelar. Förutom dessa två intressanta inslag så är ju matchen otroligt intressant med många bra spelare.

poffa: Oj. Då var nog denna match betydelslösare än vad jag trodde.

Wewillwintoday:

Ja. Man tar med sig poängen man spelat till sig mot de övriga lag från gruppen som går vidare. Sedan möter man nu tre ytterligare lag och den sammanlagda poängen avgör sedan placeringen i det nu kommande gruppspelet. Från dessa grupper går fyra av sex lag vidare till kvatsfinaler.

poffa: Hmm, hyfsad insats ändå. Bra chanser, 3 ramträffar men dåligt backspel...

Inte för jag förstår hur det fungerar egentligen? Men nu spelar man ett gruppspel till???

Efter att ha suttit och sett på matchen mot Kanada så har jag inte så många kommentarer. Inte om matchen i alla fall, men däremot om TV 3 och pajasarna som sitter och kommenterar. Lasse Kinch kommer att ha en helt egen floskeltopp de två kommande söndagarna.

Ville bara skicka med en länk till ESPN:s artikel om Danmarks vinst över USA.

Två fd MODO-iter nämns där med stor respekt. Peter Hirsch och Kim Staal ansågs vara de två bästa på banan.

Efter USA:s förlust mot Schweiz så kommer nu USA att få spela för att stanna kvar i A-VM. Pinsamt är väl bara förnamnet.

Sov gott alla....

zZ z z Z z z z zZ zzz

poffa:
Andra perioden var dålig. 9-6 i skott till Sverige.
Sista perioden däremot dominerade Sverige stort. 15-2 i skott säger det mesta. Vitryssarna hakade och slog icing och verkade vara mer än nöjda med en pinne. Mycket rättvis Svensk seger.

Wewillwintoday:

Tack och bock.

poffa: Lika dålig som de två första perioderna. Bedrövlig, tråkig och krampaktig. Det enda som var bra i hela perioden var Mattias Norströms backskott och Jönssons retur. Belarus slog säkert 15 icingar.

Jag vill glömma den matchen, det enda positiva var att vi vann.

knaskamilla:

Kan någon hjälpsam recenesera sista perioden av Sverige-Belarus? Själv var jag på träning och såg bara de två första.

Slovakien har 6-2 mot Ukraina efter två perioder. Förstafemman i Slovakien har gjort alla sex mål. Inga MoDopoäng där (än), således...

knaskamilla:
Jeg synes vi spillede ganske lige op med russerne, men i 7 minutter i 2. periode var vi væk....det var forskellen på de to mandskaber...Rusland havde som ventet et ekstra gear...men ellers synes jeg vi var godt med...

Frisco:

Jag tror också att Danmark redan nu är nöjda med VM. Han släppte bara in ett mål i första perioden, superdansken. Sedan släppte han in tre mål på ungefär lika många minuter i andra. Jag undrar förresten varför jag inte får några rapporter via SMS från Tammerfors idag?

knaskamilla: Eftersom Hirsch är Danmarks 3 bästa målvakter så borde Jensen vara nummer 4. Jag tror att Danmark redan nu är nöjda med VM.

poffa:

Det verkar som att jag inte tänkte på tidsskillnaden när jag sa att Danmarks match började sju... 6-1 till Ryssland, och Hirsch har lämnat målet till förmån för Jensen. Vad är han, Danmarks fjärde bästa målvakt?

poffa: Jo jag minns att han hade #26. En värdig arvtagare av Bysses tröja?

knaskamilla:

Självklart...

poffa:

Räknas "avsiktiligt" också in som avsiktligt fel?

Frisco:

Om man säger nummer 26 så är det troligare. Kalle Kanin hade nämligen 26 och inte 28 under tiden han spelade i MODO innan hans äventyr i The United States of Amerka (Knas: Ja, jag har stavat det avsiktiligt fel).

Frisco: Nope.

prosten: Alla minns väl #28

z2

knaskamilla: Ok.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

[Norges mittpunkt ligger i Sverige]

/ / Frisco

knaskamilla: Karlin...? Hmmmm kan inte minnas honom.

Frisco:

Jejje. Gå och lägg dig nu.

prosten: Man häpnar!!!!=)

knaskamilla: Karlin gick inte till NHL. Han tog flyget direkt till farmarligan.

prosten:

Jag skrattade länge när Karlin gick till NHL, men det finns många MoDoiter som inte verkade tycka att det var lika konstigt som jag tyckte...

Frisco: I sak håller jag med dig men konstigare saker har hänt.
Förra säsongen tappade vi Tony Mårtensson till NHL på ett minst sagt snöpligt sätt. Mårtesson alltså!!! kommer du som Modoit ens ihåg honom? Så....inte ens Andreas Pihl går säker.

prosten: HAHA. Montreal, Anger. Det är inte första april idag.

Heja Staal !
Kanske minskar Montreals intresse för Anger....
Vi behöver dom få målskyttar vi har nämligen.

Hirsch gjorde visst en massa konstiga räddningar. Tänka sig.

Jag har kommit på mig själv med att rysa till varje gång jag sett något från Danmarksmatchen. Är det normalt?

Stefan: Jag håller bara på ett lag i Ludvika. ÖSTANSBO IS.

samjo:

Även om MIF inte skulle vilja släppa Stalle till Montreal så har man inget val, Montreal kan gå in och singa upp Stalle utan att behöva ha MIFs godkännande för det.

Skriver Stalle på och drar till NHL så är det bara att gratulera MoDo till extra klirr i kassan... usch hemska tanke :)

Frisco:

usch då ledde/vann Eskilstuna City :( Alltid lika trist när det laget vinner :)

samjo: Helt korrekt. Det är inga problem för det gamla storlaget Montreal Canadiens att signa Staal om de så skulle önska inför kommande säsong. Om detta skulle ske så skulle ju MODO få några sköna NHL pengar och dessutom skulle vi slippa möta Staal nästa säsong.

MODO fick förresten 50% av NHL pengarna när Martin Samuelsson blev proffs och MODO fick även 25% då Fredrik Sjöström signade med Phoenix Coyotes.

spookyMulder: Aspeboda Network. Nu väcker du upp gamla minnen när man blev tvingad att lyssna på Polo Johansson och co på Radio Dalarna. Ungefär lika som Vilse i pannkakanminnen.

-Stoppa plågsamma ljudförsök, bojkotta lokalradion!!!!

spookyMulder:

Aspeboda, också ett lag som man aldrig fick testa på att möta trots en sexårig karriär i de där serierna. Men det klart, utan Rawl Fans så kanske inte upplevelsen varit så enorm i alla fall...? :-)

Nåja, för att återknyta det här till hockeyn måste jag iaf säga att min största upplevelse inom dalafotbollen var en 5-0-seger mot ett blåvitt lag, i Leksand. Nästan större upplevelse än första gången man såg MoDo vinna i hallen på samma ort...

Björn VIII: ...Å fy tusan! Sa du Forssa...Kvarnsvedsförorten ;-)...hmm, själv var man ju svikare och huserade i Aspeboda *rodnar*...men jag var ju så UNG! ;-)...

Å du...jag glömde ju Roger Hansson (son till handelsman Hansson måhända:-)...nu är det lokalhumor på riktigt låg nivå :-0

spookyMulder:

Hallå där - Ericsson har jag definitivt mött på plan och då var det styvbroder Forssa han representerade. :-)

Nejnejnej, ni är bara ett sånt där barnarovsgäng som man ser allt för mycket av i hockeyn, dammsuger ett helt distrikt på alla talanger som går att komma över. Fy för sånt! ;-P

Björn VII: Snart är nog allting borta.

Björn VIII: ...och kända BS-profiler som Pelle Fosshaug kommer från...hepp, Borlänge...Martin Ericsson i Blåvitt, hmm...just ja Brage och hur var det med Jonas Lundén ...va fan, Brage han med. Men gamla landslagsmän som Thomas Nilsson, Göran Arnberg och Bernt Ljung de måste väl ändå...hmm, Blge där med.
(den där thomas nilsson hade inte han än grabb oxå---jo visst ja, Lasse, ni vet han i Elfsborg...) :-0

poffa: Du kan inte bara sticka. Du får väl berätta vad du ska göra.

Frisco:

Ännu bättre för gula förortslaget då? 4-0 till Ölme och kommentatorn påstår fortfarande att det är orättvist...makalöst!

Undrar förresten hur mycket dalafotboll man kan prata här innan man blir klippt av MoDoreringen?

Alla:

Nä nu skall jag ta och ta ett dyngs ledighet från datorn. Jag återkommer i morgon, då laddad till tänderna med spydiga kommentarer om Hockey-VM i allmänhet och Hockey-VM på TV3 i synnerhet.

Hej så länge.

« · 277199 · »