1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478919 inlägg · 4078 ämnen

IK Pantern - Modo Hockey 180227

« · 1874829 · » Till forumet


Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Confusius: Hahah geni.. det går fort i hockey ;-)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Djuunaz: Kristian Jakobsson - Geni
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Domsjö: Kristian Jakobsson gör mål! Det måste överraskning nog
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Webmaster: Jacobsson har hittat norskarnas astmaspray!!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Webmaster: JAKOBSSON GÖR MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLLLLLLLL
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Domsjö: JAKOBSSON.... en sann målskytt
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
IK Pantern - MODO Hockey 1-3
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Heyerdal: Vet inte om jag är enögd men tkr att modo är experter på att sumpa lägen när man har lägen att döda matcherna. Nu tex har dom ett gyllene läge att gå ifrån....Överraska mig!!!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Heyerdal: Tobias Eriksson gör så många misstag som pointman i PP.
Nu jävlar är det 5 mot 3, nu ska det bara bli mål
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gäsp: Ja han har kontrakt med Mora även över nästa säsong!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Robin Ztorken L: ja mycket Pantern i andra men tvärtom i första så målen kom lite ologiskt , verkar som lagen under oss , Tingsryd , v-vik, kanske fler med så blir pirrigt i tredje
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Webmaster: Hoppas vi kan få med oss en pinne hem, det vore nyttigt.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
J F K: Stannar han så kan han bli en del av modos stomme i många många år,kanske hela karriären.

Nu är vi 20 minuter från att ta våran första 3 poängare på drygt 1,5 månad, vore liksom på tiden nu ellerhur
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gavelo: Han skulle behöva bli betydligt starkare och modigare. Idag vänder han i princip alltid ut mot sargen och tar aldrig det svåra alternativet. Kan han nå SHL, tveksamt, men inte omöjligt. Dock krävs det väldigt mycket av Jakobsson själv i sådana fall.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gäsp: Frycklund-Sundlöv-Karlin-konspirationen??

Skämt åsido, är märkligt, tycker det ser bra ut när han är inne, förutom när han försökte filma till sig en utvisning i första matchen.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gäsp: Har denna säsong iaf, tveksam på att Mora plockar in honom igen, gjorde ju ingen succé direkt och han har väl inte varit så speciellt bra heller hos oss med undantag för dagens match och några matcher till.
Han är en AS spelare och kan bli en riktigt bra sådan med lite mer träning och rutin, dock har jag svårt att se hur han skulle kunna utvecklas till en shl spelare.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gavelo: Sant men han har väl kontrakt med Mora?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
IK Pantern - MODO Hockey 1-2
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gäsp: Jag kan inte se varför en SHL klubb skulle vilja ha honom, okej om han börjar trycka in en jävla massa mål så kanske men rent speltekniskt är han på allsvensk standard nivå förutom en fin skridskoåkning, så jag tror absolut att han blir Modo trogen.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gavelo: Helt rätt kan man kräva mer av Jacobsson då han ofta kommer till lägena. Personligen retar jag mig nåt oerhört på Björklund emellanåt. När hans styrka dvs skottet inte funkar är det inte mkt mer att kräva dessvärre.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gavelo: Lånar vi han även nästa säsong tror du?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
hk: yeeeeees
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
wolper: Målskytte träning för KJ i sommar, skulle han kunna ligga på 10-12 kassar per säsong så skulle han bli oerhört bra för Modo
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gavelo: Karlkvist! Snabbt av Jakobsson!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
IK Pantern - MODO Hockey 1-1
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Robin Ztorken L: Tänkte precis skriva att karkvist varit bäst på planen, känns så logiskt att han fick visa Bjurö krysset
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gavelo: ah jakobsson har ju verkligen all möjlighet att blomma ut stort men missa alla bra lägen å vågar inte gå in på mål. Yeeeees fan va skönt
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Domsjö: För vår del är det bra om säsongen slutar den 7/3, för annars är det negokval som väntar.
Jag hoppas vi kan ta tre hemma mot Almtuna, annars är det nog kval som väntar
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Robin Ztorken L: Troligt.

Hanses visar klass med 2 riktiga jätteräddningar, målvakternas match?!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Ja nu är det hönsgård. Tur hanses gjort riktigt snygga räddningar. Synd på tabben bara
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
wolper: Spela av denna säsong och försök att undvika negativt kval tack. Man kan tydligen inte kräva mer. En sak jag däremot inte vill höra efter säsongen är hur tussilago växer samt
hur mentalt jobbigt det var under serien.
Då kommer proppen gå kan jag lova!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gavelo: Jacobsson har nog satt nån form av världsrekord i missade solklara chanser denna säsong
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
wolper: Synd att Jacobsson har så galet svårt att göra mål!

Bjurö storspelar :/
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gäsp:
Vet hur segt det är när man får sköta uppspel i innebandy och alla får för sig att gömma sig bakom motspelare, alternativt stå still.... hopplöst....🤮🤮
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gäsp: true behövs nån ny energi. Nu börja de ge bort pucken igen. Därmed skapa de en bra chans ^^
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gäsp: Det måste vara grymt lätt att sköta uppspelen med tanke på den fantastiska rörelsen våra fw visar upp.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Djuunaz: Att inte Frycklund får en rejäl chans av säcken är bara märkligt.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Tarasov: Modo hade 2 bra PP som båda nästan resulterade, Bjurö var med på noterna, dock spelade Modo med en fin offensiv, många stack i anfall och man spelade med bra fart i mittzonen, som sagt så borde vi haft några måls ledning men det är 40 kvar och spelar Modo lika bra i hela matchen så är jag inte orolig... eller jo klart man är orolig för det är ju Modo vi pratar om MEN spelar dom så bra i hela matchen så BÖR man vinna under ordinarie tid.

Verkar iaf som att alla är taggade och vill bidra framåt!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
hk:
25-12 t Modo i avslut antyder att man gjorde en ok period. Iofs 2 pp så kanske missvisande för övriga 16
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Djuunaz: Tycker han tillför tyngd framåt när han spelar iaf.

Faktiskt en riktigt bra period av Modo förutom matchminut 4-6 , total dominans och vi borde haft en 3-4 måls ledning, men Bjurö är tät (?)
En av dom bästa backarna på offensiv blå i shl’s historia är Tobias Enström, tänk om våran Enström fått lite av sin brors enorma talang på små ytor och tekniskt kunnande på blå, då skulle hans skott leta sig fram till mål ist för att fastna på första täckande spelare.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Djuunaz: Ta bort #12 och sätt in Frycklund där istället.
Ge honom chansen nu ordentligt
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
wolper: Riktigt inspirerad offensiv ikväll, hoppas de håller i sig hela matchen.
Vill gärna inte ha Ericsson på blå i PP..
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Vilken skillnad när de får upp tempa på ppt. Annars är det så lättläst. Visa ju så tydligt var de ska passa de avaga passarna
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gavelo: Får jag fråga varför man tog in Frycklund de här sista 10 omgångarna när han knappt spelar nåt under matcherna. Det var ju bara slöseri på pengar om man inte ska låta killen spela lite, nu är det 4 omgångar kvar bara och det ser inte ut som man går till playoff
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
wolper: Ja Modo bjuder på fina frilägen, sjukt ihåligt lag.
Men nu PP, hoppas på kvittering
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gavelo: Vilken skräll att efter dryga 5 ligga under med 1-0 och dessutom få en straff emot sig 😉
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
hk: ah när han stod i modo så gjorde de ju alltid mål där. Skönt att de kunde stoppa friläget utan dra på sig utvisning. Å nu kom den istället. Kan man få straff efter man får fortsätta spela?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Robin Ztorken L: Absolut vi gör, i öppen kasse dessutom, Panterns målvakt säljs till shl i perioden mellan 2 och 3e så pantern spelar sista utan målvakt.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
Gavelo: tyvärr men men man känner igen sig
Kommentera

Sv: IK Pantern - Modo Hockey 180227
hk: 0-1 och vilken tavla
Kommentera

« · 1874829 · »