1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532190 inlägg · 4126 ämnen

Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00

Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
Poffa:

Såg för en tid sedan en match där Eriksson gjorde en utmärkt match, han fick spela mycket och fick en hel del beröm av den som snackade på engelska (zapmatch).

Plockat från Expressen:

"Modo illa ute
När HV sedan fick fart på spel och skridskor i andra var hemmalaget lite illa ute inledningsvis.
Men Modo lyckades trycka in 2-0 i power play i mitten av perioden, vilket skulle visa sig vara mycket betydelsefullt.
- 2-0 kom olyckligt. Det tog udden av vårt spel, sade också Linköpings tränare Roger Melin."

Det måste verkligen ha varit en bragd, att möta både HV och Linköping, och ändå vinna.

I natt gjorde ett natal före detta MODO-iter poäng i NHL. Foppa-loppa gjorde en assist då Colorado slog Dallas med 4-2. Han såg lite blek ut. Vinhandlarn i Islanders slog till med ett mål, men trots de förlorade man mot Rangers i the battle of the apple.

Mer oväntat, Anders Eriksson som spelat sporadiskt under första delen av säsongen i Columbus lyckades tvåla dit en puck då de spelade 2-2 mot Los Angeles. Målet kom i PP, för övrigt hans första för säsongen. Anders har fått spela en hel del på slutet. Han snittar för tillfället drygt 20 minuter/match för Columbus.

knaskamilla:

1) Jag inbillar mig aldrig.
2) Jag påstår inte att jag skriver i blixtens hastighet, jag säger att jag skriver snabbare än tanken. Då syftar jag naturligtvis på dina tankar. Att det skulle vara speciellt skrytsamt förstår jag inte.

Poffa: Jag har kollat hela tiden. Mer eller mindre. Spännande nu.

Frisco:

23-23, we're going to overtime. Panthers will start with the ball.

Skaplig comeback i sista quartern av Rams. Underbar onside kick efter TD:n.

Tillbaka till TV:n.

Frisco:

Aha. Osmart att inte ha några målvakter, kan tyckas...

knaskamilla: Jepp många mål har det blivit. Men de har inga målvakter.

Frisco: Jag tror hon chattar med en brynäsare - som hon alltid gör.

Frisco:

23-23? Det är många mål i samma match! Alla andra sover nog. Fast inte westerlind, för han sitter och inbillar sig saker, som t.ex. att han skriver i blixtens hastighet.

knaskamilla: Här var det dött. Poffa sitter och ser en match som just nu står 23-23. Om han orkade släpa sig från datorn till soffan förstås.

Vad tror du att alla andra gör?

åhhh va skönt med 3p o mot LHC som har varit bra på senaste tiden ..så klara 3-0 trodde ja inte på....åhh så viktigt. hoppas dom spelar lika bra nästa match.

knaskamilla: Jaså, på så vis.

NuMo: detsamma...godnatt!! alla.

westerlind: Nä, nu är det dags att gå och lägga sig. Gääääsp! Godnatt med er, alla modoiter.

westerlind:

Jag tror att vi andra också begriper ungefär vad han skriver. Förresten får man tåla att bli trakasserad om man är så vis som han.

knaskamilla, NuMo, Poffa m fl:

Äh, sluta nu att trakassera tg: jag begriper vad han skriver även om ett och annat ord är rättstavat.

Gläd er istället åt att det kommer en ny modoit och skriver i er gästbok. Skulle ni bara tillåta att de ångermanlänningar som är läs- och skrivkunniga att få yttra sig så kommer det aldrig bli fler än ni ca 10 st som skriver här.

knaskamilla: Den där fyrkanten skulle du ha lagt framför munnen så vi inte kunnat se att han stoppar i sig vita grejjer.

tg:

Jag undrar om de säljer sådana där popcorn i Kempis som de gör på biografer i England, med alkohol i?

[bild]www.ornsat.com/kamilla/popcorn.jpg[/bild]

Paddan: Tur att du inte är luling.Då skulle matchtröjorna vara ännu dyrare.

Frisco: Äh, vadå, det är minsann sånt där snöre på min tröja också.
Fast det är klart, det gäller att inte vara så fruktansvärt snål som jag ifall man ska få sig en äkta matchtröja.

Paddan: Den dagen du får en ÄKTA tröja så kan du testa.

Paddan:

Nej, då faller byxorna ner.

knaskamilla: Inte klagade jag heller, jag bara informerade.

knaskamilla: Hmm, om man drar i det där snöret på ryggen börjar scim då att tala och röra på sig?

Hälge:

Mm...komma här och klaga, nu när jag inte ens använder mig av Passagen längre! Hmpf.

Hälge: Inte nu längre...

knaskamilla: Hmmmm

knaskamilla:

"I believe I can fly..."

knaskamilla: Jahaaa, det var konfetti. Jag som trodde att det var rester av en uppäten chokladboll. Jäklar vad fel jag hade.

scim:

Bilden är sådär stor för att konfettin ska synas. Förresten var den jättemycket större i original.

Har du konfetti kvar, fast du fick hjälp att leta efter sådan?

www.ornsat.com/kamilla/hlinka.jpg

knaskamilla: Jag ser bara ett rött kryss, jag.

knaskamilla:

Det var en väldans stor konfettibit, men välklädd det måste man medge.

knaskamilla:

Så bra att du valde en pytteliten bild ;)
Fan jaghar ju fulla tröjan med konfetti ser jag nu, både på utsidan och insidan, ahrg!

knaskamilla: Jag förstår plötsligt varför man inte skall kasta in konfettin på isen.

Här är en bild på konfettin från idag:

[bild]www.ornsat.com/kamilla/konfetti.jpg[/bild]

Poffa: Finnen är bara ett rykte som uppkom någon gång i somras. Om jag säger Lillehammer 1994. Tror nog att han skulle vara en perfekt mentor åt våran polack. Om inte finnen kommer så är jag dock helt lugn med allas våran Polack som första målvakt också.

Förresten ingen som har ca 20.000.000:- över så att bygget av hallen kan komma igång snart?

Poffa: Salo såklart.

Martin S:

Han med roten i Polen vet jag vem det är. Men vem är finnen som du vill ha?

Martin S: Liv är nog iofs tillräckligt korkad för att helt blunda för de pengar som kan tänkas erbjudas.

Frisco: Jag skulle inte tacka nej till Liv men har har ju sagt att det bara är HV som gäller i Sverige. I och för sig trodde man ju en gång i tiden att även Micke P hade ett klubbhjärta som klappade för MODO....

Martin S: Stefan Liv och Miika Kiprusoff. Ja varför inte.

Björn VII: Om vi redan ska titta framåt mot nästa säsong så har jag redan klart med mitt målvaktsdrömpar. En av dom har rötterna i Finland medan den andra har sina rötter i Polen. Nej, nej och åter nej varken Vesa eller Riksman platsar då....

Poffa:

Äh, ska det vara så här pass glatt och uppåt härinne är det dags att ta ner stämningen litegrann...

Jag hoppas att nästa års satsning mot ett SM-guld i MoDo inbegriper en av seriens fem bästa målvakter, både sett till siffror och agerande över en hel säsong. Riksman hör efter två säsonger i MoDo inte till de fem bästa i serien, men han har tagit några utvecklingssteg framåt och är varken någon akut säkerhetsrisk eller någon stor orsak till att MoDo ligger där man ligger.

Vidhåller dock att i en kvalseriesituation, med kontringsinriktade motståndare (väl?) så skulle jag vilja ha en målvakt som hoppar upp ytterligare ett par %-enheter jämfört med den nivå Riksman ligger på nu.

Hoppas att jag inte får Kjell Höglunds "Häxprocessen" reciterad i textform för mig nu...

knaskamilla:

Det stod i AB att det troligtvis skulle köpas en målis till Modo, alltså rena spekulationer, som vanligt i AB. Också sant att det var en på Åffissijälla som undrade när den där målvakten MoDo värvat enligt AB skulle komma.

Salle:

Efter matchen mot FBK skrev väl en av kvällsdrakarnas sportkrönikörer att vi skulle förvänta oss att en ny målvakt snart skulle landa i Övik. Detta trots att Riksman enligt rapporterna gjort en mycket bra match nere LLA.

Salle:

Var det inte i AB det stod för några dagar sedan att en ny målvakt med stor sannolikhet snart skulle dyka upp i Övik (något som någon på modohockey.se tog som fakta, har jag dessutom för mig...)?

Poffa: Det är ju mest TV4-sporten och dess statliga efterapare som påstått det på slutet. De andra har ju tittat på statistiken och insett annat.

Verkar som om TT äntligen fattat att Riksman inte är så dålig som alla gjort gällande nu på slutet. Man får i alla fall den uppfattningen efter att ha läst detta som TT fått publicerat i båda kvällsdrakarnas nätblaskor:

"Målvakten Juuso Riksman utmärkt, förstås - som han faktiskt varit länge. Den kritiserade burväktaren har kommit igen starkt efter en svag inledning, det är definitivt inte hans fel att Modo haft det så tungt."

www.expressen.se/index.jsp?a=95694

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,417376,00.html

Paddan: Det var Jesses uttalande det där med demoner. Han försökte prata med Pavel efter smällen, "men Pavel verkade bara se demoner". Själv tror jag att det bara var Zippers på hemmais han såg, det är ungefär samma sak som demoner.

« · 368610 · »