1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482690 inlägg · 4079 ämnen

Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00

370958 · » Till forumet


Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
scim: Aldrig hört talas om matchen eller bomben?
www.svenskaspel.se :-)
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
scim:

Nä, sådan lyx har inte jag råd med...
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
knaskamilla:

Så länge du inte har TV med canal+ hemma så!
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
scim:

Nu ska vi se här...Frölundamatchen såg jag inte ens på plats, om det var den som var den 22:a november. DIF-matchen såg jag dock live. Fan, är det så illa att jag ska måsta stanna hemma ikväll?
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Vallin:

Sedan har vi vinsterna mot Frölunda och Djurgården, men de var på hemmaplan de också så Kamilla såg nog inte dessa.

Kamilla:

Håll dig borta från teven!
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Vallin:

Hmm...pratar vi inte hemmamatch nu?
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
knaskamilla:

Segermatchen mot Timrå då Werner hängde tre? Fast den kanske du såg live? Jag satt iaf framför TV:n och jublade... :)
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Hawerchuk:

Själv satt jag just och funderade på om jag har någon lycklig historia av sedda MoDo-matcher på C+ bakom mig eller inte. Jag minns att den senaste matchen jag såg på C+ (Lule-MoDo) var ett misslyckande, i alla fall...men innan det? Hoppas det slutar lyckligt ikväll, i alla fall!
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Nu är det dags att dom gör en riktig kanonmatch i Scandinavium, det var ett tag sen... Räkna med att jag ska göra mitt bästa för att hjälpa dom till seger i ikväll. =)
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
zigge:

Nu har jag knäckt koden, han måste självklart mena att Frölunda gör {4,5} mål och Modo gör {1,2} mål. Möjliga slutresultat är alltså:

4-1
4-2
5-1
5-2
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
knaskamilla: OM man inte är riktigt hel själv så går det bra.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Sulan_VF: Vad skriver du??
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Sulan_VF:

5,4 mot 1,2? Kan man göra mål som inte riktigt är hela?
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
knaskamilla: visst blir det tufft men vf tar det 5,4 till vf 1,2 till modo
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Här är den senaste spådomen:
"Ikväll blir d tufft för frölunda"

Tyvärr behöver inte det innebära att MoDo vinner, eller ens tar poäng, men spådomen kan ju tolkas på lite olika sätt (beroende på hur optimistisk man känner sig).
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Frölunda - MODO Hockey (Scandinavium)
2004-01-13, kl 19:00

Laget mot Frölunda

Målvakt
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backpar:
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard -

8 Oscar Hedman,
32 Kari Haakana -

27 Martin Johansson,
44 Mika Lehtinen.

Forwards:
14 Peter Högardh,
29 Morten Green,
15 Anderas Salomonsson -

23 Magnus Hedlund,
4 Jan Öberg,
10 Anders Söderberg -

26 Mattias Wennerberg,
40 Magnus Gästrin,
11 Tommy Pettersson -

12 Jonas Almtorp,
18 Peter Öberg.


Pirro inför matchen (igår = idag):

Pirro - kampen fortsätter
Skadeläget är på väg att ljusna en aning i MODO Hockey. Fyra av de sju skadade spelarna kunde träna riktigt bra i går måndag, men spel blir det knappast tal om förrän Brynäs borta tisdag till veckan för de flesta.
- Vi måste vara iskalla i det här läget och inte chansa, säger Pirro Alexandersson. Till syvende och sist är det förstås läkarna som bestämmer, men vi har inte råd med att någon spelare går sönder direkt igen.

Pirro var mycket nöjd med 3-0 senast mot Linköping, främst då första perioden.
- Då spelade vi precis som vi ska göra och måste göra för att vi ska kunna ta poäng. Sedan "Antos" var tvungen utgå tappade vi lite kraft.

- Kampen fortsätter förstås omgång för omgång, men visst har vi kunnat kosta på oss lite glädje, sedan vi tagit sex av nio poäng i mötena med Färjestad, HV och Linköping. Det var väl t o m över förväntan.

Nu gäller det Frölunda i Scandinavium.
- En arena som vi inte räds numera. Vi trivs bra och kan vi bara göra om arbetsinsatsen från senast över hela linjen ska vi nog kunna ge Frölunda en match. Sedan återstår att se i vilken form regerande mästarna är.

MODO:s lag mot Frölunda?
- Exakt detsamma som senast eftersom "Antos" klarat sviterna från sin smäll bra och är spelklar. Sedan får vi senare i veckan då det gäller Timrå borta om vi behöver någon ytterligare spelare på bänken.

Noterbart om laget?
Lars Jansson (knä), Fredrik Warg (höft) och Magnus Wernblom (Hjärnskakning) tränade alla i går. Dock knappast spel i veckan. Hans Jonsson (mellanhandsben), kanske åter i slutet av januari, Per Svartvadet (bruten fotled) och Joakim Lindström (axel), borta resten av säsongen.

Noterbart om laget
I Scandinavium i höstas föll MODO med 4-2, sedan man lett matchen med 0-1. Per Svartvadet gjorde båda målen, Kimmo Vesa vaktade målet. Hemma vann MODO med 2-1, sedan Andreas Salomonsson och Hans Jonsson nätat.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Paddan: Då får ni nog vänta tills imorgon...

Dock kan ju jag kommentera:
Warg: Bra! Då kan vi peta Green från centerplats. Gästrin i 1:a, Öberg i 2:a och Warg i 3:e kedjan.
Werner: Om han krigar till 200%, tar plats framför mål OCH står kvar där samt INTE försöker vara spelförare innanför egen blå så får han vara med.
Jansson: Bra att ha OM nån av de nuvarande 6 backarna blir skadade. Kan ev få ersätta Kingen i PP.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
scim: Tja, jag tänkte att han kunde få välja helt fritt vilken kommentar han ville komma med. Men givetvis är det förbjudet att yppa något som helst ord om #43.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Paddan:

En kommentar som inte behandlar Jansson då, för den kan vi redan.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Så har då skadeläget börjat ljusna en aning. Antos känner inte av sin hjärnskakning och kan därmed spela matchen mot Frölunda imorgon. Dessutom har Jansson, Warg och Wernblom tydligen varit med på dagens träning.

Nu är det bara att vänta på en kommentar från Poffa.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Salle: Tja, det är väl enda sättet att få ett vettigt jobb. Eller vettigt och vettigt förresten, får nog ta och fundera lite mer på det där.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Paddan: Skall du starta ny karriär så ring Thomas först. Osså Kapten Zoom för rättigheterna.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Salle: Äsch, de skryter ju så om alla åskådares ohindrade sikt mot planen, så då borde väl en skärmvägg inte göra så mycket, tycker jag.

Flygande reporter för TV4 Mitt iklädd någon form av Spandexdräkt, jamen det lät ju som en strålande idé. Tack för det uppslaget!
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Paddan: Det där med Lage och Spandex (och definitivt kombinationen av dessa två) kan du glömma. Sen är en sån där skärmvägg lite taskigt mot de som står bakom på 45-gradersstå.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Salle:

Tänka sig, jag skrev det både som han borde skriva det och fonetiskt så att ingen skulle missuppfatta det, min hjärna börjar nog bli ganska mör och fin efter tre timmar med hörlurar på sig.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Björn VII: Packers och Favre menar du. Jag hoppas som du men Peyton Manning och Indianapolis Colts ser ruggit starka ut.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Salle: Jomenvisst, det funkar alldeles utmärkt. Men du får se till att fixa någon sån där skärmvägg med diverse reklamlogotyper på så att det ser något så när ut som om du blir intervjuad av C+.
Tänk, du kanske till och med blir så populär att du får ersätta Lage Dahlqvist.

Svart spandexdräkt och vita handskar, det måste du väl fixa, eller menar du att ni har någon annan form av arbetskläder på jobbet?
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Salle:

Gut, själv hoppas jag bara att det stadigt är en så pass stor rusning efter Reds-bussplatser att det inte får plats några banankastare.

Packers och Farve ("FAR-V") ska bara gå hela vägen i år. Älskade Seahawks QB i uttalandet inför förlängningen (efter slantsinglingen om bollen som han vann) i förra helgens match.

"We want the ball and we´re gonna score"....utbasunerat i hela arenans PA.

Varpå killen slänger bollen rakt i famnen på Al Harris, nästan litegrann som Bäckman inför match #5, 1999.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Paddan: Jag har ju en DV-kamera som används alldeles för lite. Kan jag inte bara ta den och underlätta hela konkarongen.
Pantomim och jag... Skulle inte tro det va...
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Björn VII: Lusten att färdas i bil är av bekvämlighets- och tidsskäl. Och är man 4-5 i bilen så blir det inte så dyrt för den skull heller.
Sen ang min mogenhet så ger jag inga som helst kommentarer i den frågan.


Go Packers Go...
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Tråddeltagarna:

Skall jag tolka Salles lust att färdas i eget färdmedel till Timrå-match som att Reds reseschema inte stämmer med verkligheten (och gratis-reklamen på DSA ska bort), eller bara att Salle är en så pass mogen man att han vuxit sig förbi klack-bussresor? :-)
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Frisco: Nån får väl skicka med honom en digital videokamera så han kan klippa ihop några egna highlights från matchen. Eller så kan han framföra en pantomim om matchutvecklingen.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Salle: Jag tror att du kommer att vara där i god tid före matchen och leta efter kameror denna gången också:-)
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
PATTE: Frisco och jag busar lite med ord. Han undrar om jag tycker mycket om (med meningen gillar eller med meningen "har många åsikter om") och jag undrade vilket av dessa han menade. Detta har sin förklaring i att senast jag var där så blev jag intervjuad av Canal Digital angående mina åsikter om hallen.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Frisco: Det är en jäkla tur att man inte är före detta Bjästabo, för i sådana fall så skulle jag hålla mig borta från sittplatsläktarna i SA. Fast det är klart, hade jag försökt något eget lavintifo från sittplats så hade jag ju blivit just en före detta Bjästabo.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Salle:

Jag tror han menar med tjockt om.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Salle: vadå tycka mycket om eller tycka mycket om fuskbygget???
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Frisco: Verkar jag tycka mycket om eller tycka mycket om fuskbygget där nere???
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
ska ni se på Frölunda - Modo på C+ på tisdag då? d e ju ett måste.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
65Selander: Hoppas det inte slutar som för polar´n.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Salle: Du verkar tycka mycket om fuskbygget där nere.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Frisco: Hörde att Skinnarmo skulle som näste projekt bestiga ståplats i Timrå utan säkringar..
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Frisco: Verkar jag tycka mycket [f]om[/f] eller tycka [f]mycket[/f] om???
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Salle: Du verkar tycka mycket om fuskbygget där nere.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Salle:Sa är de Sydkraft Arena eller? åk ner du o skrik så mycke du kan :D ....alla modo fans behövs...ja kanske ska dit funderar..ja bor här..men inte hejar man på TIK för d. FORZA MODO!
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Salle: Något särskilt du har tänkt kalla denna tradition?
Trettondagen är redan upptaget, men kanske Hjulafton kunde vara aktuellt?
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
knaskamilla: Hmm, som svar tror jag att jag skall använda mig av ett Terry Pratchett-citat:

"I was thinking of 'duh?' in the sense of 'a sentence containing several words more than three letters long, and possibly requiring general knowledge or a sense of history that extends past last Tuesday, has been used in my presense."
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Paddan: Jag har faktiskt funderat på möjligheten att ta bilen och åka ner till SA på torsdag. Har ju varit där 2 ggr redan så funderar på att göra tradition av det.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
Paddan:

Det kan man kanske göra, men här är en liten varning på sin plats: det är längre till Timrå från Bjästa än vad det är till Kempis från Bjästa.
Kommentera

Sv: Inför VF - MODO Tisdag 13/1 19.00
knaskamilla: Det lät ju riktigt intressant. Då kanske man dessutom skulle passa på att cykla ner till Timrå och stå utanför SA och lyssna på de djupa suckarna från TIK-supportrarna när de inser att de inte kommer att kunna ta någon mer poäng mot oss den här säsongen. Kan nog bli riktigt trevligt.
Kommentera

370958 · »