1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533603 inlägg · 4126 ämnen

Ingen Haakana och Riksman klar

Ingen Haakana och Riksman klar
Haakana fick till slut ett envägskontrakt av Edmonton Oilers som han tackade ja till. Därmed gör Haakana en Kapusta och försvinner innan han kommit, eller gjorde Kapusta möjligen någon träningsmatch?

Bengt Hedin meddelar idag det som vi på hockeyligan.se vetat i flera veckor, dvs att Riksman är klar.

Väger inte MODOs backlinje lite lätt nu när ingen Haakana kommer? Kommer Hedin att inhandla en ersättare?

Bara några dagar kvar innan vi får reda på om Hedin stannar eller inte.

Sv: Ingen Haakana och Riksman klar
MartinSedin:

Visst kan det vara så att försvaret väger lite lätt. Men av någon anledning kändes det som om Hedin stannar så hade vi alldeles för många backar.
Skulle nog hellre se ett betydande förvärv på den offensiva fronten istället för en ersättare till Haakana.

Läs krönikan på www.hockeymagasinet.com idag. De sågar er nye målvakt lite grand, som enligt dem är totalt överskattad!

Taddy: Bra talat. Jag tycker också att vi borde prioritera ett offensivt
förvärv (i klass med Kamensky...). Backar har vi ju plötsligt en hel
del. Och visst är det synd att Popeye Haakana försvinner, men
ärligt talat har vi ju aldrig egentligen haft honom. Nu kanske någon
juniorback i stället får chansen. Och nu kan kanske Martin
Johansson hitta tillbaka till vad han var i Löven.

Jag sörjer inte Haakana, även om det hade varit kul att se den
store sisu-mannen. Pierre Hedin är dock viktig att behålla. Om det
går

Patrik87:

Var ser du den sågningen någonstans? I den krönika som går att hitta ser jag ingen sågning av Riksman, däremot en sågning av Örnsköldsviks Allehanda.

Beskrivningen som HM gör av Riksman lämnar väl dörren öppen för att han är en målvakt av Fredrik Andersson-kaliber? ;-)

GLMC:

Sågning av MODOs pressrelease, ÖA och Expressen ska´re´va...bara en uppmaning att inte tro på dessa och istället tro på HM (eller sina egna instinkter kanske t.o.m?).

Patrik87:

De sågar väl Ångermanländsk press snarare än målvakten i sig. En sågning som verkligen är befogad då Tidningen Ångermanland fler än en gång publicerat artiklar sprängfyllda med rena fantasi-siffror, skärpning.

För övrigt anser jag att Haakana är ett tungt avbräck (på flera vis) samt att LHC säkert på kommer bli blåsta igen.

Välkommen tillbaka. Tack.

scim:

Välkommen tillbaka! (Varsågod.)

Ang. Ångermanländsk press. Är det verkligen bara ÖA och Tidningen Å som är helkassa på att få saker och ting rätt? Skulle vara intressant att se hur bra andra lokaltidningar är på att INTE skriva om saker så att de blir mer fördelaktiga enligt sina läsares åsikter...

Nu är det för övrigt inte många dagar kvar till den femtonde. Intressant.

Patrik87:
Ja, Hockeymagasinets krönika är skriven av Robert Pettersson som jag gissar är en bitter Luleå-supporter. Lite löjligt att skriva en sån där krönika.

mgamill: Krönikören skriver under signaturen West på Luleås Forum (www.luleahockey.se).

Bitter? Nja, inte finns det sådana Luleå-supportrar. Vi vet att Luleå kommer bli bättre än Modo nästa säsong så det finns ingen anledning att vara bitter. Bara se realistiskt på saker och ting.

knaskamilla: Den gode Robert Petterson (Den aktuella krönikan i Hockeymagasinet.) påskiner ju att Expressens artiklars felaktigheter beror på Modos felaktiga nyheter på hemsidan, därmed är de ursäktade. Nä, källkritik är viktiga grejer det. T.ex. Brithéns uttalande om att han aldrig i livet skulle träna ett lag med så många utlänningar som Färjestad. Där får vi ju fina referenser varifrån det uttalandet kommer. Ooops! Det finns proffs och så finns det amatörer.

NuMountain: Mr Pettersson har aldrig och kommer aldrig att vara ett stort fan av Sveriges bästa plantskola, MODO Hockey. Det verkar vara främst på begreppet sveriges bästa plantskola som han har hakat upp sig på och jag har nästan tappat räkningen på hans försök till kommentarer och dyligt angående detta.

Jag trodde att HM skulle vara en neutral hockeyportal men han har visat gång på gång att så inte är fallet.

MartinSedin: Däremot börjar det faktiskt bli dags att ändra sloganen till något mer aktuellt och sanningsenligt. Vad sägs om : "Modo - Sveriges genom tiderna bästa plantskola." ?

NuMountain:

Kör MoDo Hockey fortfarande med "Sveriges bästa plantskola" överhuvudtaget?

knaskamilla: Enligt deras juniorverksamhet så gör dom det. Det kan du själv kolla i pdf-fomat på deras hemsida.

NuMountain: Mycket snack om plantskolor. Länken är till en plantskola utanför Ludvika. pÅ OMRÅDET FINNS EN FOTBOLLSPLAN SOM ANVÄNDS UNDER FÖRSÄSONGEN. fAKTISKT MED BRA GRÄS. dET KAN FINNAS VISS.....OJ CAPS LOCK... logik i att det är bra underlag där. Hur som helst så spelade min broder i ett div 6 fotbollslag och min kusin i det andra i en match där på PLANTVALLEN!!!! jo det är sant. Min kusin var så oerhört bakfull så domaren i mitten av andra halvlek gav honom rött kort. Men trots det fick de byta in en ny spelare. Det är nånting jag tycker Anders Frisk och andra domare, även i hockey ska lära sig av.

Frisco:

Jajustdet. Comebackchans i MoDo för Conny, kanske?

knaskamilla: Jag menade inte alls att hänga ut en enskild människa i ett hockeyforum. Det är du som gör det utan att kunna visa domstolsprotokollet.

Frisco:

Vilket protokoll? Det som säger att jag har rätt att hänga ut människor?

knaskamilla: Nej, du får en chans till. Frisco är allvarlig.

Frisco:

En chans till på vad?

Jag står fast vid mina grundåsikter ang. Mr C.

knaskamilla: Ja men jag fattar inte varför du skriver det här?

Frisco:

Inte det? Nåja. Jag har inget ytterligare att tillägga, så jag kan lägga ned.

knaskamilla: Ja nu lägger man sig snart ner. Att snacka om folks bakfyllor, kan det vara ett begär från en som inte vet riktigt vad det innebär??? ?? och ett frågetecken till...?=)

SOva ZZZZZZZ zzzzzzzZ ZZZZZZz

Frisco:

Du tvingar mig ju att svara! =P

Jag diskuterar hockey, fast jag inte spelar själv. Jag kan ha åsikter om andra saker också, trots att jag inte själv upplevt dem (i kombinationen i det här fallet handlar det alltså om två saker jag egentligen inte vet något om, jag ber om ursäkt för det!).

Sova redan? Psch.

MartinSedin:

Nog har man läst en och annan gång på HM eller på en hemsida där han skriver under annat namn att plantskola ha ni knycker ju barn och sedan kallar ni dem för egna produkter.

Visst är det så att vissa kallar Almtorp och Palm och vad nu alla heter för egna produkter men detta sker nog pga okunnighet och inte med att man vill skryta.
Sedan finns det ju inget som säger att dessa spelare skulle varit lika bra (kanske skulle vart bättre) om de lirat i annan junistrupp.

Så hur man än ser på det hela så är modo en förädlingsform som tar dit oslipade ädelstenar och försöker slipa dessa.

Sedan om man pratar om spelare från trakten så räknas ju tydligen inte svedjeholmen, järved och ÖSK till lokaljunisar.

Nej han kan en hel del, men har retat upp sig på bästigaste plantskolan.

Själv så bryr jag mig inte speciellt mycket eftersom det verkar vara så att flera andra skolor gått om och jag tycker själva uttrycket bästa är en aning högfärdigt.

Frisco: Jag har faktiskt spelat en juniormatch på plantvallen i Ludvika en gång i tiden..

Men vad ditt inlägg ska symbolisera vette katten..

KentaK: Det var bara lite snack om en plantskola=)

knaskamilla: Detta inlägget har jag kopierat rakt av från Helevs gästbok:
Conny til Herlev !
Vi vil ha Conny til Herlev !
Conny til Heeeeeeerlev....
Vi vil ha Conny til Herlev..

bum bum bum bum bum

Conny til Herlev !

Og så begynder vi bare forfra og bliver ved indtil vi har fået vores vilje, for......:

Conny til Herlev !

Frisco:

Ja, det är danskarna, Sollefteborna - åsså du... ;)

« · 97820