1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532572 inlägg · 4126 ämnen

Intervju med Wästlund från Nov99

251968 · » Till forumet

Intervju med Wästlund från Nov99
Här kommer en intervju med Wästlund som jag gjorde till MODO Juniorsida hösten 99(rättare sagt november)

1 När bestämde du dig för att satsa på hockeyn?

När jag var 14 år slutade jag med fotboll och satsade helt på hockeyn.
2 Höll du på med andra sporter när du var mindre?

Som sagt spelade jag fotboll och har även "lirat" lite innebandy.
3 Var hockeyn den självklara valet?

Hockeyn blev det självklara valet då jag kom med i 81:ornas Tv-pucklag.
4 Hur skulle du vilja beskriva din spelstil? Svagheter och styrkor?
Du nämner Ray Bourque och Niklas Lidström som förebilder.

Skridskoskicklig, bra speluppfattning, lite för snäll i vissa situationer, måste börja ta för mig mer på banan.
Nicklas Lidström har alltid varit min favorit ända sedan jag var en liten grabb.
5 Framtidsmål inom hockeyn?

Ha roligt inom hockeyn, få chansen att bli så bra som möjligt, framtidsmål: självklart NHL.
6 Vad är det största som du upplevt inom hockey så här långt?

Ungdoms OS i Slovakien, där vi även tog OS-guld
7 Var det en speciell känsla att dra på sig landslagsdräkten för första gången?

Det var en oerhört stor ära att få dra på sig landslagsdräkten, men det absolut härligaste var att få stå i landslagsdräkten och lyssna på nationalsången, jag rös i hela kroppen.
8 Vilket är målet denna säsong? JSM Guld med MoDo? En plats i JVM laget för 18 åringar?

Självklart SM guld med Modo och det skulle vara väldigt roligt att få representera Sverige i JVM.
9 Vilka anser du är de största talangerna inom MoDos juniorverksamhet?

Tränarna.
10 Du är född tidigt 82, alltså är du en kandidat för att bli draftad i sommar, är det något du funderar över?

Att bli draftad har jag inte ens vågat drömma om men om det skulle hända skulle jag bli fruktansvärt glad.
11 Intressen förutom hockeyn?

Vara med flickvännen, äta, sova och plugga.
12 MoDo J20 lag har börjat säsongen lite knackigt, vad tror du att det beror på?

Jag tror at det beror på att vi har ett ungt lag och att det tar ett tag innan alla blir "varma" i kläderna.
13 Du har just kommit tillbaka efter några matchers avstäning, hur såg du på situation som ledde till avstängningen?

Jag spelar hockey för att det är roligt och för att vinna, jag skulle aldrig skada någon medvetet, det enda jag skulle kunna skada är motståndarnas självförtroende.
14 Hur tycker du att det går att kombinera pluggandet med träningar

med hockeygym?
Jag tycker att det går alldeles utmärkt utom ibland då man har varit borta en längre tid och kommer tillbaka och får ta igen mycket man missat.
Slutligen några snabbfrågor

Nike eller Jofa?

Självklart Jofa, Nike är ett snobbmärke.
Slagskott eller dragskott?

Slaskott om man träffar mål.
Foppa eller Sudden?

Självklart Foppa.
Bosman, bra eller dålig?

Inte så insatt.
Conny straff eller Foppa Straff?

Foppa straff, men det är klart att man ska testa det man tror funkar.

251968 · »