1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532576 inlägg · 4126 ämnen

J-20

J-20
Jag har varit i Kempis nyss och sett årets tråkigaste J-20 match.
J-20 idag
MoDo - GrooKoo 0-2
Detta innebär att MoDo inte gick till slutspel.

Sv: J-20
Frisco:

Slå på tvn då?

Sahlander:

FV sniffar på superettan i år, då kommer allt påklistrat fotbollsointresse hos Ö-viksborna att flyga all världens väg. :-)

Björn VII:
Hmm...sniffande säger du, har man skrällt till och köpt in Råbbi Foolär.

Sahlander: Tror själv att det handlade om BASF-rullband till en gammal rullbandspelare. Tydligen skulle det hela användas till någon form av hörförståelse

Paddan:

Storsatsning har jag läst om iaf, och då snackar vi inte pulverpojkar från Merseyside - utan Kenyaner från Listerlandet, sillastrybare kan aldrig bli fel, påstås det.

Frisco:

Tråkigt. Men lyllo lulingarna.

knaskamilla: Jooo. Luleå klarade sig kvar i J-20 super elit i och med vinsten mot Modo. Annars hade de fått kvala sig kvar.

Björn VII: Fortfarande bortaledning på Highbury.

Frisco:

Jaha. Så det var antingen slutspel för MoDo och kvalspel för Luleå eller inte slutspel för MoDo och inte kvalspel för Luleå?

knaskamilla:

Och nu är det slutspel för Hjallis boys.

Frisco:
Psch, spelar du in?

knaskamilla: Så här i efterhand så hade det blivit så ja.

Björn VII: Nej jag spelar inte in. Här finns ingen 4+. Här finns endast internetuppkoppling och microvågsugn.

Frisco:

Skönt det, 1-1 nu.

Halv-Z pårej!

Björn VII: Hel Z härifrån. Mot Dekarsön.

zzzzzzzzZZzzz

Frisco:

Jaha. Okej. Då tar jag tillbaka mitt "lyllo lulingarna". Jag trodde de skulle få följa ett slutspel där de kanske hade en chans... ;)

Frisco: Jag tror att J20 hade kunnat bli en outsider i slutspelet om AJSM om Lindström och Enström blivit tillgängliga. Nu är säsongen över för J20 och vi passar också på att tacka Löf, Strömgren och Jonsson för denna tid.

Denna förlust betyder också att J18 blir starkare. Öberg, Hollström, Berglund och Rosenquist kan förstärka laget som har "vunnit" tre silver de senaste fyra säsongerna.

Silver verkar förresten vara populärt i MODO kretsar :)

MartinSedin: Men med de 4 förstärkningarna blir ju j-18 ruskigt starka ser det ut som iaf på papper.

Om man kollar på skottstatistiken i varje match har man dessutom vunnit överlägset trots nån förlust, men varit väldigt ineffektiva.
505 skott och 61 mål.

Tror det blir guld där för J-18 i år. En sån sak att Sebastian Håkansson och Oscar Sundh båda landslagsspelare spelar i fjärdekedjan säger väl allt..

Wewillwintoday:MODO har haft problem på målvaktssidan denna säsong. Nu finns ju även de två 85orna(Westlund och Öhman) tillgängliga inför slutspelet. Vem blir MODOs målvakt?

Jag håller med dig om att J18 har varit ineffektiva denna säsong. Kanske dags att ändra på detta?

Både MIF Redhawks och Västra Frölunda har mycket starka lag men som det ser ut nu så kommer Frölunda att få möta Leksand. Om nu Leksand åker ut mot Färjestad så kan Leksand J18 förstärka med en viss Robban Nilsson. Helt ok förstärkning va?

« · 235125