1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532453 inlägg · 4126 ämnen

Kamillafestivalen

Sv: Kamillafestivalen
ModoAnte: Att folk ringer och röstar?

Portello: undra hur det går till?

ModoAnte: Österrike fick poäng för att dom var dåliga.

Lulekickan: Dom som gillar lite magdans och tutteskakningar tycker kanske låten var bra, själv har jag redan glömt den. kommer bara ihåg hennes grymma utseende

westerlind:Vad jag fundrar på är hur österrike kund få några poäng alls undra var dom hittade honom?

ModoAnte: Haha, bra svar.

Lulekickan: Tydligen invånarna i europa.

ModoAnte: Finns det någon som faktiskt tycker att bidraget var bra?

Portello: Turkiet vann rätt eller inte svårt att säga.

Portello:

Jag var nära på min Sverigetippning! Bara en placering ifrån vad jag hade tippat...

knaskamilla: Jaha. vem hade rätt?

Portello: Ryssland.

Portello:

Hmm. Jag törs inte gissa.

knaskamilla: Vem får den då?

Portello:

Jag är skeptisk, faktiskt.

knaskamilla: Ska vi gissa på att den svenska tolvan går till Norge?

knaskamilla: Jag kommer inte riktigt ihåg hur de lät, men ikväll hoppas jag du har rätt. Nu är det i varje fall snart klart. Skönt att NuMo, Lumber Jack med flera snart loggar in.

westerlind:

Mitt tips lyder: Nederländerna som vinnare.

knaskamilla: Slovenien, jag säger bara en sak - magiskt. Emellertid är jag övertygad om att de kommer att bli diskade. Finns ingen tvekan, hela bunten måste vara modoiter som smygspelat på Moliden sedan 1970.

Huga, vinner de så lovar jag att konvertera till MoDo.

knaskamilla: Absolut.

Hälge:

Sverige som skickar landets sexigaste kvinna för att tävla. Det borde väl räknas för något? Heja Sverige!

knaskamilla: Bra idé, synd att du inte meddelade dom om detta innan tävlingen.

Nu Sweden.

Portello:

England och deras kjolar, då? ;)

Hälge:

De kunde kanske ha fått några av Sveriges bidrag, de andra länderna, för de höll faktiskt ovanligt god kvalitet i den senaste melodifestivalen.

Nu vet jag inte om alla länder har en sån uttagning som vi har, men om dom har det, hur dåliga är inte dom bidragen, då ?

knaskamilla: Tycker att Turkiet ska vinna. Men Portugal,Lettland hade med snygga flickor. Det ska dom ha ett plus för :)

Hälge:

Jo, det var riktigt avancerade danssteg. Imponerande.

westerlind: Belgiens koreografi. Frän, den måste dom ha övat på länge.

westerlind:

Norge var en besvikelse. Han var mycket sötare i tidningen än på TV, och så borde han lära sig engelska innan han försöker sig på det. Heja Belgien!

knaskamilla: Det kan jag, men jag avstår. Av det jag sett hittills: Heja Norge.

westerlind:

Tja, Björn sitter väl och tittar på ett annat internetforum som vanligt nuförtiden. Poffa skulle väl på semester? De andra kan jag inte uttala mig om... ;)

knaskamilla: Märkligt det här - ikväll är varken poffa, NuMo, Frisco, Björn VII, mike66 eller Lumber Jack inloggade. Undrar vad de sitter och tittar på?

Hälge: Hahaha, jag misstänker att du har rätt. Lät som en nytolkning av Smaklösas "Traktorhjulen går runt runt runt" med smakfullt inlagda Black Sabbath-riff.

I och för sig, med någon annan än Björne på sång så hade det kunnat vara en het kandidat.

Hälge:

Vadå? Med det utseendet och den melodin? Klart att de vinner!

knaskamilla: Österrike vinner nog inte iaf. Tror jag.

westerlind:

Jag laddar genom att skära morötter i mindre bitar. Det borde räcka, tycker jag. Vinner? Tja, inte blir det då rätt låt!

knas:

Jaha, då är den igång igen - Melodifestivalen. Känns det bra? Har du laddat hårt? Vem vinner? Själv har jag kvällen räddad, jag har just sett "Karl för sin kilt" - ännu en av dessa underbara brittiska serier.

Weinhandl har nu 1+1. Lysande. Hans femte för säsongen.

Det här verkar som en lämplig tråd:
Gonatt, MoDovänner!

poffa: Det fanns inget intressant ur det jag plockade bort. Du har inte missat något.

poffa:

Lycka till.

NuMountain:

Har vi en deal eller?

poffa: Jo det skulle vara roligt att se.

westerlind:

Det lär ju vara ett antal som jag INTE skrivit och de har jag svårt att komma ihåg...

knaskamilla:

Nä, varför då? Det är ju roligare om jag kan få NuMo att lägga tillbaka dem.

poffa:

Nu får du väl skärpa dig: Om du inte kommer ihåg vad du skrivit, så ska väl inte NuMo eller scim behöva ta fram all smörja som skribenter utan minne och självcensur producerar?

poffa:

Du skulle ha varit MoDorator...

NuMountain:

I natt när alla andra här på HS gått och lagt sig så kan du väl lägga tillbaka alla de meddelanden du raderat. Jag har ju varit borta och det är ett antal som jag inte läst...:)

Frisco: F-n... Jag kan öppna/ta hem alla j-a typer av filer härifrån utom mp3... Jag fattar inte vad som är fel...

Ursäkta franskan

westerlind: DiLeva sa du. Det blir min nattmusik.
-Everyone is Frisco everyone......

Z2

scim: Ja men med fint menar jag inte fint utan fint. Det är dalmål och betyder fint.
Jag tycker du ska drömma om stämning på läktaren. Ja då menar jag inte stämning som när 12044 sittplatspersoner klappar händerna och stampar i golvet utan riktig sång. Det är direktsändning i radion. Sången känner säkert alla igen. Ett rött lag från Liverpool började sjunga samma sång en massa år efter denna publik. Celtic Park heter arenan. Lyssna och njut.

Z z zz z Z z ZZz z z Z ZZZ z z z

« · 287206 · »