1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532445 inlägg · 4126 ämnen

Kamillafestivalen

Sv: Kamillafestivalen
knaskamilla:

Var inte så självkritisk, jag är säker på att du sjunger bättre än mig. Ta på dig något lämpligt och kom hit och provsjung så lovar jag att du ska få ett rättvist utlåtande om din star quality.

knaskamilla:

Ja

jag

gör

det.

knaskamilla: Alltid kul med tjejer som har en god musiksmak.

westerlind:

Tack, men jag avböjer.

westerlind: Det där var inga äkta varor - "push up" kallas det för. Sånt där fjäsk biter inte.

mike66:

Och vad är det för fel på "push up"? Allt som gör kvinnor ännu vackrare har mitt helhjärtade stöd. För övrigt bär jag alltid "push down" när jag går och ser mig omkring på badstranden...

westerlind:

Vad tycker du om tjejerna med push up nu då? Och: känner du igen låten? ;)

westerlind: Det finns klädnypor - själv så tycker jag att plastikkirurgin är överskattad.

Ps. Hoppas nu att min brajsing tar hem det hära så att jag får skriva att rätt brajsing vann.

westerlind:
Hmm...letade efter en "push down" och det här var tydligen vad som fanns att hitta...

westerlind:

Nu är din Pontare där!

knaskamilla:

Vad säger du "push up" - hur kunde jag missa det? Du vet ju att jag har teven i ett av mina andra rum och inte har jag tid att springa och kolla på alla människor som vill kråma sig i rutan när det finns stimulerande intellektuella debatter på Hockeysnack.

westerlind:

För att du inte ska fundera på vad du missat under resten av ditt liv kan jag tala om att det var Gardells byst-damer.

Jaha, så var det klart då. Afrodite vann inte. Yeah!

knaskamilla:

Va, är det sant - var såg du Roger? Här har jag suttit och väntat och väntat på min hjälte och när han äntligen dyker upp så missar jag honom. Tragiskt.

westerlind:

Du borde göra som jag och ha datorn och teven i samma rum. Väldigt praktiskt. Han stod bakom...Allram.

knaskamilla:

Nu ska jag vara först med nyheten: FEL LÅT VANN! Hur f-n kan man låta svenska folket rösta på melodifestivalen? Hade en smakfullt sammansatt jury fått bestämma så hade alla låtar blivit diskade på grund av bristande talang. Bara en sån sak - inte en enda hårdrocklåt: Skrämmande.

Hade det däremot utlysts för vad det var - en festival i smaklösa kläder, sjärtvickning och inställsamt beteende så hade det naturligtvis haft sitt fullständiga berättigande.

Lika lite som jag vill att okunniga människor ska laga min bil eller företräda mig som advokat vill jag att Sveriges tonåringar ska bedöma vilken som är den bästa artisten och låten efter hur söta sångarna är. Nä, det var bättre förr.

Upp till kamp för Roger Pontare!

westerlind: Skulle denna låten haft en chans?

Frisco: Bilden och denna låten hör ihop=)

Frisco:

Jag säger som poffa, jag orkar inte lyssna på eländet, mest eftersom min dator lägger sig i koma när jag försöker använda Realplayer. Av bilden att döma så misstänker jag att det är dragspel och gnisslande fioler, så jag sörjer inte vad jag går miste om.

Jag antar att Södertäljes spännande låt i jämförelse är en hitliste-etta. Ändå ger du mig en idé: Tänk vad intressant om vi varje år hade en melodifestival för Sveriges alla hockeylåtar? Timrås dansbandskungar skulle säkert gå hem i stugorna, men jag hoppas Hockeyförbundet kommer ha vett nog att förbjuda hormonstinna amazonraggare att rösta.

Å andra sidan skulle det ge en välbehövlig uppryckning för fjollandet med musiktävlingar: Vilken befriande upplevelse att få se manliga hårdrocklåtar sopa banan med allehanda fjöllåtar som vi tvingas utstå varje år i Melodifestivalen.

Stay Metal.

westerlind: Jag får väl sluta lägga ut små ra filer.

Frisco:

Var nu inte så besviken att jag vägrar att lyssna på dina dalabröl, vad tycker du om de spännande visioner jag målar upp?

westerlind: Jag har för mig att det var en tävling om laglåtar på hockeysnack för nåt tag sen. Jg tror att de flesta som röstar på en sån tävling röstar mer på sitt lag än på den låt som de egentligen tycker är bäst.

Frisco:

Det tror jag också - för en gångs skull har du rätt. OK, då låter vi Leif Boork, kungen och knaskamilla rösta, vad säger du om det?

westerlind: Vi måste ha nån normal i juryn.

Frisco:

Det där vill jag inte uttala mig om, tycker det är dags att någon MoDorator vågar träda fram snart.

Ett litet bidrag från eder Modorator! (se länktips)

westerlind: Hej.

scim: Vad fint. Är det vad man ska ha i minnet när man ska sova?

Frisco: Fint och fint, jag tyckte det var kul ;)

Frisco:

I och för sig tycker jag du har en poäng där: Boork och kungen blir svåra att rubba, men knas kanske kan ersättas med Tomas di Leva eller Marit Paulsen, fast jag tycker nog knas har sina kvaliteter ändå. Tror du på allvar att di Leva eller Paulsen tillsammans skulle kunna komma upp i ens halva nivån av knas mystiska inlägg? Jag tror du skojar.

scim: Ja men med fint menar jag inte fint utan fint. Det är dalmål och betyder fint.
Jag tycker du ska drömma om stämning på läktaren. Ja då menar jag inte stämning som när 12044 sittplatspersoner klappar händerna och stampar i golvet utan riktig sång. Det är direktsändning i radion. Sången känner säkert alla igen. Ett rött lag från Liverpool började sjunga samma sång en massa år efter denna publik. Celtic Park heter arenan. Lyssna och njut.

Z z zz z Z z ZZz z z Z ZZZ z z z

westerlind: DiLeva sa du. Det blir min nattmusik.
-Everyone is Frisco everyone......

Z2

Frisco: F-n... Jag kan öppna/ta hem alla j-a typer av filer härifrån utom mp3... Jag fattar inte vad som är fel...

Ursäkta franskan

NuMountain:

I natt när alla andra här på HS gått och lagt sig så kan du väl lägga tillbaka alla de meddelanden du raderat. Jag har ju varit borta och det är ett antal som jag inte läst...:)

poffa:

Du skulle ha varit MoDorator...

poffa:

Nu får du väl skärpa dig: Om du inte kommer ihåg vad du skrivit, så ska väl inte NuMo eller scim behöva ta fram all smörja som skribenter utan minne och självcensur producerar?

knaskamilla:

Nä, varför då? Det är ju roligare om jag kan få NuMo att lägga tillbaka dem.

westerlind:

Det lär ju vara ett antal som jag INTE skrivit och de har jag svårt att komma ihåg...

poffa: Jo det skulle vara roligt att se.

NuMountain:

Har vi en deal eller?

poffa:

Lycka till.

poffa: Det fanns inget intressant ur det jag plockade bort. Du har inte missat något.

Det här verkar som en lämplig tråd:
Gonatt, MoDovänner!

Weinhandl har nu 1+1. Lysande. Hans femte för säsongen.

knas:

Jaha, då är den igång igen - Melodifestivalen. Känns det bra? Har du laddat hårt? Vem vinner? Själv har jag kvällen räddad, jag har just sett "Karl för sin kilt" - ännu en av dessa underbara brittiska serier.

westerlind:

Jag laddar genom att skära morötter i mindre bitar. Det borde räcka, tycker jag. Vinner? Tja, inte blir det då rätt låt!

knaskamilla: Österrike vinner nog inte iaf. Tror jag.

Hälge:

Vadå? Med det utseendet och den melodin? Klart att de vinner!

Hälge: Hahaha, jag misstänker att du har rätt. Lät som en nytolkning av Smaklösas "Traktorhjulen går runt runt runt" med smakfullt inlagda Black Sabbath-riff.

I och för sig, med någon annan än Björne på sång så hade det kunnat vara en het kandidat.

knaskamilla: Märkligt det här - ikväll är varken poffa, NuMo, Frisco, Björn VII, mike66 eller Lumber Jack inloggade. Undrar vad de sitter och tittar på?

westerlind:

Tja, Björn sitter väl och tittar på ett annat internetforum som vanligt nuförtiden. Poffa skulle väl på semester? De andra kan jag inte uttala mig om... ;)

« · 242086 · »