1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480040 inlägg · 4078 ämnen

Karlskoga - Modo 2019-12-01

« · 2010187 · » Till forumet


Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Känns som att vi har flera Wennerholmare här ikväll...pinsamt är det.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Sasja: Ännu en motståndarsupporter som kommer hit och är orolig för vår Toby..😂

Han är kung. Vår kung.
Fruktansvärt stabil i defensiven och tar ett jävulskt ansvar bland våra ungtuppar.
Om du inte ser det själv tycker jag du ska sätta dig bredvid en vuxen nästa match som kan förklara för dig.
Klistra gärna in detta svar i ert krypin så slipper vi få fler oroliga små själar hit.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Dexter : Wennerholm är väl "vända kappan efter vinden" personifierad. Den karln verkar inte vara särskilt duktig på djupanalyser utan verkar mest titta på hur det sett ut på sistone. Minns själv i Timrås matchserie mot Karlskrona hur han först trodde på Timrå, sen dömde ut dem och därefter tvärvände igen. Han verkar ha otroligt svårt att hålla fast vid sina påståenden.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Robin Ztorken L: räknade med förlust men 7-0... får tyvärr känslan att modo är sämst när det gäller alla år i ha. Blir gärna motbevisad i matchen mot timrå i nhk arena. När vann vi en seriematch där senast? Hur skall vi klara att ta en topp 2? Klara en ha final? Klara ett kval? Men men tur hoppet aldrig riktigt sviker en. Man vill liksom ändå tro. Tro att jag kan bli motbevisad. Tänk. vi avgör att vi blir topp två i sista matchen, vi vinner ha finalen i sista matchen och sedan vinner mot leksand i game 7. Det skulle vara det största undret i denna värld. Kanske jag som är butter nu men men hoppas vi kan steppa upp och inte falerar nu så att det kan bli en kul säsong av det hela. Gooo modo.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Robin Ztorken L: Skärp dig nu, hur många gamla spöken har inte Modo haft ihjäl i år?
Det var en jävla skitmatch, vi får glömma den och fokusera på nästa.
Då vill jag se att man spelar REJÄLT och vinner närkamper i egen zon, från första nedsläpp. Samt såklart bättre målvaktsspel.

Angående Madhawk är det en berättigad oro.
Bortaspelet måste steppas upp, speciellt om vi tänkt gå till seriefinal där Löven lär få hemmafördel.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Heyerdal: Som jag tidigare sade, sämst när det gäller.
Å r ju en sak att åka omkring i fjällräven och dominera mot bottenlag...det gäller att kunna vinna viktiga matcher oxå
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Tror inte denna förlust betyder så mkt på lång sikt för Modo. Jag har alltid trott, och fortsätter att tro, på en final mellan Löven och Modo.

Vad jag däremot skulle vara extremt orolig för om jag vore Modoit är Tobias Enström. Hur går det interna snacket om honom?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Dexter : nej men galne höken har en krönika där han nämner att Modo förlorat samtliga bortamatcher mot lagen på övre halvan, Tik, Löven, Bik, Hästen, Vik vilket borde oroa
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Kunglouie:
det är svårt att vinna om man inte gör mål, Cannata hade säkert också släppt in mål med detta försvarsspel.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Kunglouie: Inte ens med Haseck, när han var som bäst
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
hockey_21: Tror ni vi hade vunnit med Joe Cannata i mål ikväll?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Sånt här tänker inte jag tolerera av ett sk topplag!
Skiter i det här nu fram till jul!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Dexter : Jag tycker att det här är en av de konstigaste matcherna någonsin. All statistik från matchen förutom pp och bp pekar på att vi var det bättre laget ikväll. Vi sköt mer än dubbelt så mycket som dem(41-20), kollar vi på t.ex skottkartan så var första perioden jämn men andra och tredje hade vi ett stort övertag. Vi hade mycket mera puck än bik hela matchen (57% till oss) och vi vann 61% av tekningarna.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Gissar att det trillar in en krönika från Wennerholm efter denna match där han dömer ut Modos chanser till topp 2. Någonting i detta stuk:

”Nej, ingenting går rätt för ångermanlänningarna nu. För några veckor sedan såg de ut som ett nytt Big Red Machine, men nu liknar de mest ett säckgäng. Och i toppen drar Björklöven ifrån. Nu ligger de hela sex poäng före Modo. Tiden rinner ut för Hellkvist.”
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
dempa: Ni hade 12 raka och var i stort sett SHL-klara både hos sportjournalistkåren och härinne. Visst, siffrorna idag är inte smickrande men för fan! Att ens vackla på en tro på topp 2-möjlighet för Modo är ju mer än lovligt skitnödigt. Skärp dig och kom in i matchen 👊
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Chivaz: Är du en Timråit som ska på löven-MoDo eller är du en lövare med fel logga?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Vi torskar denna match på ett uselt bp, långsamt och ineffektivt pp, en massa oturliga studsar och en halvdålig målvaktsinsats.
Ska jag vara ärlig så tycker jag fem mot fem spelet inte varit allt för dåligt ikväll där jag tycker det var mycket bättre än mot t.ex almtuna och hästen.

Nu glömmer vi denna konstiga match och blickar frammåt mot v-vik på onsdag för att sedan visa våra lite udda kusiner i norr vilka som bestämmer!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Rytter: Hoppas boxplay strategin ändras snart.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Dundee: Skotten/målen
1:a 8-8 , 3-0
2:a 4-13 , 2-0
3:e 8-20 , 2-0
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Rytter:

Skulle vilja ha en kommentar från Hellkvist
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
dempa: först och främst måste de ha ett grundspel att falla tillbaka på, men jag tycker inte att det finns där.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Gavelo:

Jo man kan ju tycka det, men mer vanligt att man lägger ner vid 5-0 eller liknande hur ofta har inte vi sett det i våra storsegrar?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
dempa: Det står mellan Löven, Karlskoga, Timrå , MoDo och Västerås om dom 2 platserna resten går nog att skriva av tror jag. Så tanken kan du ha kvar i alla fall hoppet lever ännu.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Rytter: Skulle säga att det är nog det minsta man kan göra som hockeyspelare när man spelat som man gjort.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
dempa:
Nej💪 Iaf det sistnämnda!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Tarasov:

Håller med kommentatorn, det är ändå imponerande att vi fortsätter i varje byte och jobbar vidare rätt bra trots 0-7. Hade varit enklare att stämpla ut för dagen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Eller: ska man börja överge tankarna på att vi kommer vara top2 och få duellera mot SHL-lag denna säsong?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
gizzo:
Tim Juel verkar vara en riktigt kanonmålis, bra räddningsprocent trots att BIK tillåter många skott från slottet.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Gavelo: men visst är det underhållande att titta på Hellkvist-hockey.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
J F K: Det positiva är ju att Modo blir spelbara på oddset igen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Tarasov:

Helt ärligt så gör vi ju en bättre match idag än mot Almtuna och vh. Att det står 6-0 är mer att alla studsar går med en laget och andra laget får inget med sig. Visst att underläge är rättvist, men det är ju inte dominans som i vår match senast mot Tingsryd som gör att det står 7-0.

Tror inte bik tycker att dom gör en 100% insatts förutom i målvaktsspelet och delar i omställningspelet. Dom vill nog styra spelet mer och få längre anfall och tryck.

En sådan match det bara är att glömma.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
NuMo: ja deras målvakt har gjort årets match faktiskt... Dock har bik haft två stolpskott om jag inte missminner mig
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Tarasov: Tycker det är oroväckande att bp kan kan falla ihop så jävulskt som det gjort både ikväll och mot Timrå. Deras gemensamma nämnare är att de är skickliga i just pp, men vafan..
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Confusius: Jag tycker också att vi ska sluta jaga så mycket BP, vårat PP har ingen aning hur det ska göra när det möter lag som bara stänger ute och täcker passningar.
Undrar om det är sammankopplat.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
wolper: haha stänger aldrig av matcher men nu får skiten räcka^^
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
NuMo: De gör mål på nästan allt och lite till. Vi gör inte mål. Glöm skiten. Sluta analysera.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
30-16 i skott till Modo. Men det är väl bakåt vi varit för dåliga och så har för många vilat i utvisningsbåset. Lata skitar.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Eller: Det var ett skämt!?!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Gavelo: har du räknat ut skottprocenten på utespelarna.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Domsjö: Vi får se det positivt, man har bättrat på räddningsprocenten från 58 till 62%
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Domsjö:
Nej hade kommenderat straffträning 2h imorrn!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
idag kanske man skulle haft med sig lite juniorer som fått testat spela lite när de ändå är så värdelösa
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Tarasov: Måhända att Rosdahl är värdefull men nja så här får det fan inte se ut.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Gavelo: det blir så då mv är ensam mot BIK.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Nucky: oj vad kassa de är idag. Nedgående spiral ett tag nu och sämre blir det. Hoppas det vänder någon gång
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Tarasov: blir det tvåsiffrigt ikväll tro
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Tarasov: 6-0. Nu blir det svårt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
2 skott 1 mål direkt i 3:e
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Nucky: Ja usch utklassad och avklädda. Detta inlägg skulle kunna bli hur långt som helst men nöjer mig såhär.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Nucky:
Tycker BP funkar bra i merparten av matcherna, så det känns lugnt. Btw så får man inte glömma tappet av Rosdahl som har större inverka än många föreställer sig.
Kommentera

« · 2010187 · »