1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480188 inlägg · 4078 ämnen

Karlskoga - MoDo 2021-11-17

« · 2255283 · » Till forumet


Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
jonsson: ja revansch skulle sitta fint då. Nu när man kylt ned sig känns det ändå som vi gjorde en bra match borta mot bik. Det studsa inte riktigt med oss och vi hitta inte lösningen och knäcka deras försvar medans det kanske studsa med dem en del. Ne lite medstuds på söndag mot dem och få sätta någon revanschkasse. Då skall puckatns leta sig in😁😁 Värms upp med en brq insats på fredag!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Hakning-Henrik: Samtidigt. Vi fick väl dyngspö av BIK under åsnebrottaren och har historiskt haft svårt för dem borta. Därför kändes det ändå fantastiskt att i en match i högt tempo där vi inte har medstuds ändå gör en riktigt jämn match av det.
Det tyder på att vi verkligen blir att räkna med.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
DrCox: Vi har förlorat två av de nio senaste nu va? Varför får vissa sån panik är det seriesegern ni är oroliga över? Glöm den för den blir inte så jävla betydelsefull i ett slutspel.

Sen som några nämnt tidigare så är det en otroligt tunn marknad. Men har du några realistiska värvningar som höjer oss får du gärna nämna dom!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Gäsp: Men juniorerna kan ju inte täcka upp kortsiktigt det är ju dagen match ett tydligt exempel på iaf inte när motståndet håller högre klass än Almtuna eller ett svagt Mora.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K: vad konstigt, tom. Korvmojsgubben i junsele viste att modo skulle få stryk i dag mot bik! Karlin hade tydligen ingen aning. Märkligt
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Robin Ztorken L: Om du läser artikeln en gång till så kanske du förstår vad Hinken säger. Hans intentioner är att förstärka men han känner inte för att värva för värvandets skull utan han tycker att vi har duktiga juniorer som kan täcka upp kortsiktigt. Summa summarum är att Hinken inte kör med dyra panikvärvningar, Hinken är en klok man.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
DansbandsWolf: Mannberg har inte direkt sett het ut. Förväntade mig lite mer av honom. Men det var väl någon Brynäsare som sa att hans spelsinne inte var det bästa.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Bad_Brett: Vi hade typ noll flyt i denna matchen. Puckar som studsar över klubbor, missat öppet mål osv. Riktig motgångsmatch, men jag tror vi kommer igen. Synd att det var emot Bofors. De är bra på att hålla fast våra spelare så att deras andragubbe får en dryg extra sekund på sig att komma först till pucken och komma ur situationen. Hur många gånger sket inte deras förstagubbe i pucken och tacklade en av våra spelare som gick efter en dumpad puck som vid tacklingsögonblicket var 3-5 meter därifrån? Jag är ingen expert på regler men det känns lite överdrivet emellanåt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Revansch på söndag, hoppas man
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
DansbandsWolf: Mannberg är mycket för att bredda laget vid skador och sedan kunna göra en del poäng.

Vi letar ordentligt efter en spetsforward och en spetsback tolkar jag det som, men Gradin vill inte öka pressen då det är tunnt på marknaden (fråga Nubben)
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Robin Ztorken L: Han sa ju att dom letar hela tiden men marknaden är väldigt tunn just nu.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K: Jo, han gjorde en bra match. Men som sagt, det ena utesluter inte det andra.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
DrCox: Det har vi inte, för Gradin ska inte göra det enligt ÖA.
Vi får vänta 10 säsonger till på avancemang 🙈🙈🙈
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Bad_Brett: Tycker att Vigge är lite så, men på ett annat sätt. Synd bara att han och Woods inte sätter chanserna.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
wolper: Otroligt trubbigt igen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
wolper: Vi behöver en Björklund. Någon som motståndarna hela tiden tvingas hålla koll på, som skapar mer tid åt övriga spelare.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Laban: Jag tror HV vunnit många matcher i vinter där man inte alls haft samma spelmässiga övertag, men skitsamma. Det är som att predika för en döv.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
wolper: inte våran dag idag. Kass domare. Helt okej match av oss endå. Jämt men dålig offensiv. Fan vad det inte går att gilla bik...
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
skitmatch!!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Robin Ztorken L: Man behöver förstärka både på forwardssidan och på backsidan iaf om man har några andra ambitioner än att vara ett medelmåttigt mittenlag när vi summerar grundserien.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Olle Liss : Hv hade tillräckligt många klara målchanser för vunnit matchen mot löven. Endre stod på huvudet och löven var jävligt effektiva. Men visst var löven mer bestämda framför båda kassarna.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Nä, det va inte meningen ikväll😕
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Robin Ztorken L: Det får man inte skriva.
Men, jag håller med. Han och Dahlroth är för dåliga med puck och överarbetqar situationer.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
S-vikaren: grisfularbik
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Bad_Brett: Börja med att plocka bort Styf en gång för alla, han bjuder bort chans efter chans och match efter match
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Bad_Brett: Och så värvade ni Mannberg.....
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Franzen ännu en som faller lätt i närkamperna.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K: HV var aldrig riktigt farliga. Som sagt de vann skotten men lyckades inte hämta in till mer än 4-2 i början av tredje, sen pressade de på och blev ett öppet såll bakåt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Robin Ztorken L: Tycker han jobbar bra i defensiven. Men både han och Aagaard har tappat allt sedan Svenningsson blev skadad. Så Filip bidrog bevisligen mer än jag gav honom credd för.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Olle Liss: kan du snälla krypa ner i lövengrottan(
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K: Det är uppenbart att vi saknar en riktig sniper. Det skulle göra susen både i powerplay och i tajta matcher som denna.

Hoppas Hinken är på jakt...
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Heyerdal: Trodde Jinesjö//Karlsson skulle vara en stjärna men han är ju oduglig
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Olle Liss: Varför gör du dig löjlig?

Jag höll på Löven I den matchen för att jag ville att HV skulle få en näsbränna, men trodde aldrig det skulle hålla.

Men, jag antar att du anser att Löven tokdominerade mot der Timrå som bara hade tur i våras också.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K: Billig itv där som gav 3-5. Så som BIK rappat med klubborna hela matchen...
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K: Mm för skottstatistiken säger allt. De hade knappt några farliga chanser utan kom gång på gång i avslut från dålig vinkel. Alibiskott som sagt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
hk: vi var verkligen på gång synd på utv , men som sagt svagt av Styf ge bort övertaget där
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Olle Liss: Nej, jag säg den på tv den när säsongen.
Löven gjorde mål på allt och HV brände det mesta.

Men, vi kan titta på skotten för att få en uppfattning om vilka som dominerade. Vänta ett tag.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K: jo dåligt, men tid kvar hoppas jag
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K: "Dominerade". Vi såg uppenbarligen inte samma match. HV hade en massa alibiskott från dålig vinkel mot oss men vi kontrollerade matchen fullständigt och var hänsynslösa i kontringarna. Vi var helt klart bättre än HV den matchen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
DrCox: Ok, så då kan inte HV vinna serien?

Hela resonemanget är ju löjligt. Det är klart att det sammanlagt, men skulle du på allvar säga att det inte spelar någon som helst roll om man spelar ett bra spel eller inte?
För mig är det solklart så att vi har mer poäng den här säsongen då vi spelar bättre än förra säsongen. Ett bättre spel ger självklart mer poäng i slutändan.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Bad_Brett: Ok att det missade den höga klubban men försök att stå upp i alla fall.
Så jävla pinsamt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
wolper: denvar billig..å 3-5 igen
Kan man lika gärna säga att tex hade blokerat pucken..
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K: Det var riktigt dåligt. Jag trodde han skulle få höra något om det när han kom till båset. Domarna är för övrigt inte köpta, de är bara dåliga..
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K: Ja, det där tog priset i dålig speluppfattning.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K: Det är ju resultatet i varje enskild match som avgör hur många poäng man har när serien är färdigspelad
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Bössa 68: Hur tänker man då man lyfter en puck mot en helt oskymd målvakt i ett byte motståndarna är fullständigt utmattade? Bara ge bort ett fantastiskt läge.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K: jaja .men nu håller vi tummarna att modo kan kämpa sig tillbaka å få oavgjort åtminstone
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
DrCox: Kortsiktigt ja, i förlängningen är det rätt ointressant med resultatet i en enskild match. HV blev inte kassa för att ha förlorat en match mot Löven man dominerade men inte gjorde målen i. Däremot har deras spel genererat massor av poäng.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K: Aldrig förstått varför man kör med Theo över Jeremias? Matcherna jag har sett så har Jeremias alltid sett mycket bättre ut än Theo ändå är det han som blir utlånad till Öhf? Vi kommer aldrig hålla med Theo i en andra kedja.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Rytter: Ok, så om en gör fel så har alla andra gjort rätt? Jag skrev direkt efter målet att det var Theos, men jag hoppas för guds skull att Karlin även tittar på om de andra kunnat hantera situationen bättre
Kommentera

« · 2255283 · »