1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474696 inlägg · 4078 ämnen

Karlskoga - MoDo 2021-11-17

2255488 · » Till forumet


Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Tarasov: Kör också min känsla, enbart baserat på idogt TV-tittande.

Det känns som att han agerar lite för långsamt, Ju högre serie, desto snabbare beslut krävs. I MoDo kändes det ofta som att han väntade liite för länge.

Lite likt MoDos PP hitentills
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Tarasov: hade han fått en sommarträning hos oss och verkligen satsat precis som Tarasov säger tror jag vi fått en Karlqvist light minst !
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K:
Johan känns som en kille som skulle vara en SHL-spelare om han gick ner 6-7 kg och tog sin off-Ice träning på allvar. Vill poängtera att det endast min känsla utan något underlag.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Heyerdal: Nja. Jag tycker han var lite dålig skridskoåkare, dålig närkampsspelare och lite lat. Absolut en målskytt, men jag är emot den spelartypen även om vårt PP blivit klart bättre med honom där bak.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Tarasov: synd vi inte behöll eller ev kunde behålla Johan Eriksson rightare o passat bra hos oss.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K:
Ja det är väl ungefär som med allt annat man plockar från andra serier än just den man verkar i, högre risk.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Gavelo:
Det gör det på sluter av säsongen,
Skador och covid och massa skit kommer då, men då vill inte förbundet tvinga dem till W.O ( Lex Mora )
Då skall det spelas om det till varje pris!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Tarasov: Hv har en fin flyt just nu, man vinner många matcher med uddamålet där man avgör sent i 3:e, så även nu senast, visserligen förtjänar ett bra lag tur, men känslan är att det studsat rätt nästan 100% för dom hittills, vad händer när det börja studsa emot?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Tarasov: Ja, seriesegern är körd. Men vi nyper första finalen nere i J-köping och vinner våra 3 hemma😎
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Nucky:
Det är lite bistert att se HV segla iväg, men 2 forwards till så tror jag vi ger dem en match framåt våren.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
MorganaLefaey: "Sen att det inte finns några spelare på marknaden, hade man kunnat råda bot på genom att faktiskt värv dem innan säsong. Som alla andra lag med fulla trupper."

ogenomtänkt sagt, bokstavligt talat ALLA andra lag letar efter nyförvärv på ett eller annat sätt och jag gissar att upp till tio av tretton andra lag i serien hade bytt trupp med oss direkt om de kunnat vilket också tabellen visar.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Nucky:
Säger bara Johan Ivarsson!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Tarasov: Jo, det förutsätter jag. Han pratade redan innan han blev tillsatt att det finns många spelare i ettan som mycket väl kan blomma ut ännu mer.

Sedan ska man ha klart för sig att det inte är riktigt så enkelt. Det har plockats upp spelare mellan serierna hela tiden, men inte ens de som dominerar serien under är givna kort i den högre serien. Minns Per Arlbrandt som fick många chanser innan han till slut etablerade sig och blev en stjärna i elitserien. Exemplen är många och även om jag uppskattar den typen av värvningar måste man vara medveten om att Joel Persson är unik som lyckats sådär bra direkt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
DrCox: Kan också sakna den där riktiga spetsen vi varit bortskämd med tidigare år i form av Karla osv.
Tycker dock vi har ett jämnare lag än på många år, och det är väl ganska signifikativt för Karlins lag att vara och vilja spela.
Finns dock 2st jag tycker står ut jämförelse med övriga, och det är Vigneault och Berhardt.
Vigne är sjukt bra, även igår. Vinner närkamper, skapar lägen, fint spelsinne o h björnstark i närkampsspelet. Tycker dock Woods sänker förstalinan lite för ofta, väldigt klen i närkamperna och tappar ofta pucken. Modigs har spelat upp sig en del.
Bernie är klass i HA, inget snack.

Angående det hyllade måvaktsspelet, vi har väl heller aldrig haft så bra försvar runt egen kasse som vi har idag. Det gör såklart målvakternas jobb väldigt mycket enklare, och får dom att se oändligt mycket bättre ut än tidigare års målvakter. Knappast en slump att alla våra 3 målisar har hållit nollan i år.

Vill se en riktigt jävla potent högerskytt som går rakt in i förstalinan, samt Sven tillbaka i 2:a.
Då blir vi offensiv att räkna med på riktigt. Gärna en vass back också, som kan logga massor av istid. Juniorer och Dalroth får just nu lite för mycket minuter.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
DrCox: tycker det är helt otroligt att vi varit så ok defensivt ett tag nu. För jag personligen exploderar några ggr / match på dahlroth, styf och även Hasa. Sen tycker jag unge herr jonsson haft ruskigt svårt de få byten han haft.
Med spelet från ifjol så hade de orsakat klart fler insläppta.
Men i år så löser de flesta situationerna sig själv tillslut.
Handlar väl om att man följer spelidé mm.

Men som det ser ut just nu så tycker jag vi verkligen behöver få 1 back + Folin.
Framåt så tycker jag verkligen Mannberg o MacMaster måste steppa upp. Och vi behöver verkligen högerskytt samt sveningsson tillbaka. För den formationen bara dog när han blev skadad.
Va sa de på sändningen? MacMaster hade mäktat med 1p på senaste 12 matcherna.
Dock ska man väl hålla med Harald där. De matcher han faktiskt gjorde poäng så förlorade laget. Och vinsten är ju viktigast.

Sen att det inte finns några spelare på marknaden, hade man kunnat råda bot på genom att faktiskt värv dem innan säsong. Som alla andra lag med fulla trupper.

Men i all denna galla o oförståeligt svamlande så måste jag säga. Så grymt imponerad av laget i stort och Karlin i synnerhet
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Robin Ztorken L:
Gradin tror jag tittar på Hockeyettan, sen om det är till nästa säsong eller nu direkt är svårt att sia om.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Heyerdal: Det är jag helt säker på om man bara anstränger sig och letar.
Växjö hittade väl Joel Persson i hockeyettan och han är ju hyfsad :-)
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Heyerdal: Gillar inte kortsiktiga lån om man kan undvika det. Det kan skapa lite funderingar i laget om inte alla köper det. Jag tycker därmed att vi - om vi inte får fler skador eller börjar förlora väldigt mycket - ska fortsätta med de spelare vi har tills Gradin hittat riktig spets.

(Trots att jag alltså är väldigt skeptisk till Styf).
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Robin Ztorken L: Hästen hittade en Lett på lån från Kiruna satt två snygga mål mot Löven igår även det andra lånet från Linköping gjorde två, finns säkert dugliga backar i ettan att låna in så länge.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Robin Ztorken L: Jag tror att det är planen. Viklund kommer som du skriver med stor sannolikthet inte spela en enda hockeymatch till på hög nivå, utan vi letar en back som ersättare till honom.
Sedan tror jag att det är bra att ha många spelare igång. Minns när vi skulle möta Löven i kvalet och vi hade rätt många backar som var skadade eller halvskadade.

Jag tycker inte MoDo riktigt kommit upp i fart efter uppehållet, trots 9 av 12 poäng. Det saknas en sista växel som vi hade hemma mot Löven exempelvis.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Gavelo: År det inte så att vi kan sluta hoppas på Viklund?
Även om han blir frisk, så tror jag att det kommer ta för lång tid att få igång honom i speldugligt skick.
Hoppas att Gradin kan hitta/låna in en stabil back, för det behövs med Folin på skadelistan.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Gäsp: Äras den som äras bör, både Styf och Dallas har ryckt upp sig rejält även om det givetvis inte förändrar det faktum att vi är lite för svag defensivt.
Dock tycker jag att Hinken tänker rätt, vi har både Folin och kanske kanske en Viklund att tillgå på sikt, detta är ju 2 backar som tillhör den övre halvan av backar i Allsvenskan, dessutom har vi Styf som är en framtidsman, en 19 åring som lyfter mycket speltid och visar på rätt attityd och inställning trots att han varit frågesats från i stort sett alla fans och haft det tufft i många matcher.

Modo känns inte redo att försöka sig på SHL redan i vår även om mycket kan hända efter jul, men spelar Hinken sina kort rätt och får behålla dem man vill så tror jag vi kan vara ett lag med goda chanser att gå upp nästa säsong.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
DrCox: Ja jag håller med dig om att det behöver förstärkas och det ser nog alla. Hinken tycker detsamma om man läser artikeln i Allehanda även fast vissa valt att misstolka den. Marknaden är tunn enligt flera sportchefer runtom i hockeysverige. Min fråga till dig var om du kunde namnge en ledig spelare som höjer MoDo och är realistisk att värva för ett lag långt nere i näringskedjan när halva SHL också letar spelare.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
DrCox: instämmer till fullo. Ser inga som helst naturliga målskyttar. Backsidan skulle behövt lite avlastning. Däremot har den från min sida bespottade målvaktssidan överraskat fruktansvärt.

Hoppas hinken har lagt ut lite rökridåer när han hävdar att han ligger lågt på värvning fronten.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Gäsp: Lagbygget saknar ju spets ingen spelare som kan kliva in och vara tungan på vågen i täta matcher som den i går Backsidan är för tunn för mycket speltid till Dahlroth och Styf och en övertro till att juniorer kan fylla platserna. Och tabellen är ju så jämn räcker med att vi gör en mindre bra match mot vita hästen samt ett ny nederlag mot Bik så kan vi vara nere på en sjätte plats.

Jag är inte vaken hela natten för att kunna svara på dina inlägg om du trodde det
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Nä, nu ska vi inte deppa ihop för det här inte:)
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
J F K: Nöjd och nöjd.. vi bjuder dom på 3 pinnar känns det som. Dom har 1-0 och går för mer. Tycker vi ändå håller dem på utsidan hyfsat som vi gör mot andra lag men vi ger dem en till chans i 5-3 och det blir 2-0.

En del spelare måste upp mer i nivå annars hotar vi inte topplagen
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Werner: Jag gillar inte heller förluster men det har vi nog alla gemensamt. 😃👍
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Werner: Man såklart aldrig vara nöjd med en förlust, men vad jag menar är att jag är nöjd med att det här laget kan möta ett annat topplag, göra en mindre bra match och ändå ha vinstchans.

Vi måste upp lite till och få in ett par spelare för att vara en riktig utmanare, men vi jobbar definitivt åt rätt håll.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Gäsp: drcox gillar inte förluster precis som jag, klart man får vara lite missnöjd efter en nollning på bortais. Jag var där och ärligt talat så såg det inte bra ut förrens bikarna hade 2-0 och vaktade ledningen i 3e.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
DrCox: Vad exakt är du missnöjd med? Tabellposition, lagbygget, tränarnas taktik och laguttagning eller vissa spelare Jag antar i och med din tystnad att även du har problem att hitta värvningar som är realistiskta för ett lag som MoDo som tyvärr ligger långt ner i näringskedjan.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
BIK på samma poäng nu (31) med KIK tätt inpå, men serien är lång
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Gavelo:

En förlust är aldrig godkänd =)

Men visst det finns delar som var bra och delar som behöver bli bättre, det var i alla fall ingen 0-5 borta mot TAIF match.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Rytter: Okej kanon tackar.
Ja förlora kan man göra på olika sätt, denna förlust känns väl ändå då som godkänd.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Gavelo:

En helt ok bortamatch. Tyckte det ändå var en bra hockeymatch att se på med rätt bra fart, två stabila lag som inte bjöd på mycket och var duktiga defensivt. Det blev en hel del känslor ju längre matchen pågick.

Vi var stabila defensivt, BIK hade mer puck men låg ofta på utsidan och vi var starka framför mål, men hamnade i ett jobbigt läge när vi gav bort ett mål precis när vi klarat de första 10 minuterna bra och börjat etablera lite offensiv. Sedan fick BIK det riktigt avgörande 2-0 i ett 5 mot 3.

Tycker vi gjorde en bra match sett till defensiven, tyvärr var offensiven lite för dålig i första två perioderna. I tredje steppade vi upp och hade flertalet bra lägen och anfall men återigen fick vi spela 3 mot 5 och då kom forceringen av sig.

Vi hade behövt utnyttjat vårt tidiga PP till en ledning och undvikit slarvet vid 1-0 ifall vi hade tänkt ta poäng borta mot BIK.

Men tycker ändå att vi visar att vi kan stå upp bra mot ett lag som var tippat 2:a bakom HV. Blir en intressant retur på Söndag.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
KB65: Svenningson är lika betydelsefull som jag alltid har påpekat. Lite underskattad spelare som folk tror ska panga in 25-30 mål.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Werner: Riktigt tråkigt att Aagaard och EJK har blivit iskall sen Sveningsson gick sönder. Lite samma situation som med Olofsson och Rosdahl, när den senare också gick sönder.

Lite stats från matchen:
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Heyerdal: Jag skulle vilja se en mer spelskicklig forward med mcmaster.. som det ser ut så spelar han med ohlsson och mannberg.

Tanner börjar blomma ut, så ta vara på det tänker jag. Man skulle kunna tänka sig så här

Woods, Sam, Aagard
Modigs, Mcmaster, ohlsson
Mannberg, Karlsson, Jakobsson

Skönt med 3 hemmamatcher nu, hästen bik och ssk
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Gavelo: Jag fick aldrig komma ut på isen....
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Costanza: Hur var matchen?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
DrCox: Din stil känns lite som att hävda oss vara ett bottenlag medans vi i verkligheten ligger stabilt i toppen av tabellen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Hakning-Henrik: ÖHK förlorade mot Sundsvall med 6-3 , Jeremias 1 mål o 2 ass
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Hakning-Henrik: Vi går ändå upp...Jag lovar. Jag gillar verkligen det jag sett av MoDo denna säsong. Finns så många bra spelare i laget. Är imponerad som faan!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Tarasov: Jag tycler vi generellt här inne ska lugna oss när det gäller att klaga på våra juniorer eller specifika syndabockar.
Jag vill minnas att det klagades en hel del kring V. Hedman när han skolades in som junior. Vi är i ett läge där vi har möjlighet att spela juniorer med lovande framtid. Jag är rätt säker på att Foppa orsakade en hel del huvudvärk när han kom fram med onödiga utvisningar som ett annat exempel.

Killarna har framtiden framför sig och jag tror den bästa läraren är att få spela match och göra fel i situationer som spelaren kommer att lösa på ett bättre sätt nästa gång.

Avseende Jeremias? så var Karlins bud att han behöver mer istid vilket låter som att de ser en god potential i honom och att istället för att spela 5-10 minuter idag så får han spela 15-20 minuter med ÖIF.

För övrigt så gjorde Dalroth en bra match av vad jag kunde se. Sedan målet där Ville kom bort sig så tycker jag att Wahlberg? gjorde fel som gick på förstaspelaren och inte tog bort passningsmöjligheten till Björklund.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
KB65: Costanza har sett värre....MoDo är ju större än Lulää.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
KB65: Att går runt och vara lite smånöjd när man har förlorat med 3-0 mot ett lag som vi krigar i samma del av tabellen som är inte riktigt min stil
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Tarasov: Macmaster betydligt bättre ihop med Olsson/Mannberg, vill dock se betydligt mer av den sistnämnde. Men jag tror vi får ha tålamod med honom.
Tycker också Aagard är riktigt pigg ikväll, märks att han gillar täta, hårda matcher.
Blir inte förvånad om han vräker in 3 mål nästa match, det är på gång
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
KB65:
Det enda jag önskar mig är egentligen att vi kunde trycka lite mer , men defensiven är tillbaka. Sen blir de som det blir idag.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
KB65: Är det för mycket att begära att vinna varje match..
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2021-11-17
Gäsp: Folk som går igång på förluster. Det är jävligt tyst när det går bra, sen kryper de fram ur hålorna direkt vi förlorar en match.

Vi skjuter oss själv i foten med två 5 mot 3 utvisningar. Speciellt den sista när vi har skapat ett momentum.
Karlskoga kommer överlag bättre upp i nivå idag och sen är det stolpe ut på de vassa chanserna vi faktiskt skapar. Trist, men vi ligger alltjämt trea med god marginal till mittenskiktet.
Kommentera

2255488 · »