1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478900 inlägg · 4078 ämnen

Karlskoga - MoDo 2022-01-28

2282645 · » Till forumet


Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
J F K:
Det kan bli en av anledningarna till att han lämnar Allsvenskan, han lessnar på den sjukt ojämna/låga nivån, hur mycket han än trivs i MoDo.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Tarasov:

Ja kan nog vara så att han tog centerplatsen i andra när EJK klev av.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Axle San: Troligen var den värre än sen löjliga Vigge själv stängdes av för. Han är förresten avstängd två gånger den här säsongen för ytterst tveksamma saker. Tycker att han behandlas djävligt skumt av domare. Är det för att han är så stor och stark?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
hockey_21: Änmälan för vad?
Kommentera


Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Modoit i Umeå: Inte bara intervjun som var lång där inte.
Kommentera


Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Rytter:
Flyttades in som center i andra? Men osäker tyckte jag såg honom.
Kommentera


Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
M Horava:

Vad hände med modigs i tredje? Såg inte till honom och Aagaard verkade ta hans plats istället. Bänkad eller gick han av?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Silly: Ja, BIK gjorde helt rätt att gå på Sam. Vi är sårbara när han är i gungning. Jag tycker att han ganska lätt går att få i gungning. EJK med Svenning och Aagaard behöver visa att de är minst lika bra som förstalinan. Just nu saknas det lite där. Därför borde en riktigt jävla vass center vara högst upp på önskelistan som kan fylla upp tredjelinan så att den blir ett offensivt hot.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Nucky: Han sa det efter matchen på Cmore.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Nucky:
Utifall Hasa läser här vill jag bara säga att du är Tarasov approved vilket brukar betala sig i det långa loppet!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Foppatofflan: Var säger han det?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Snipan: Karlin sa också att konsekvensen blir att han får ”vila” vissa spelare som förstör för laget.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
J F K: Har väl varit exakt tvärtom. Vi är överlägset bäst på att ändra en matchbild till det bättre.

Sen har det varit en del matcher där vi tappat poäng på grund av individuella misstag, men det är knappast att vika ner sig.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Statler: Varför tycker du att vi har en förmåga att vika ned oss när det gäller? Vilka gånger i vinter har det hänt?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Silly: Tror som Hörnefors är inne på att det nog räcker med Norén tillbaka på backsidan som kan komma in och avlasta en kväll som igår. Han tycker jag påminner lite om Enström, spelar oerhört klokt och känns starkare än Hasa i defensiven. Dock inte samma offensiva uppsidan ännu.
Angående att man vek ner sig i fysiskt spel, OP och Sylle var giganter mot HV senast så man ska nog inte dra för stora växlar av denna match.

Ännu en sak som jag tror kan påverka är dubbelmöten, precis som mot Löven kan det vara att man känner sig ”nöjd” med 3-3 på två matcher och man lättare släpper bortamatchen. Så var det iaf med Lövenmatcherna åt båda håll. Dvs spelarna släpper lättare gårdagens match med vetskapen att man snart får revansch.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Silly: Tycker det var en fel satt rubrik, Hasa slarvade bort tre poäng!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Lite rolig rubrik i ÖA,
Modo slarvar bort 3 poäng?
Var vi nära bara för att vi tog ledningen i matchen?
Sedan var vi väl aldrig nära ??? 🤔🤔
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Snipan: Vi får ju en drömstart på matchen och med ett psykoligiskt viktigt 0-1 mål i slutet av första perioden.
Därefter är det väl ingen överdrift att säga att Hasa ligger bakom deras tre första mål, dom bjuder han på.
1-1 målet är ju helt galet dåligt, få bara inte hända, det var ju inte direkt första gången Hasa bjuder motståndet på mål, han är livsfarlig i egen zon
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Snipan: Håller med om att Hasa spelade juniorhockey igår och även vid många andra matcher. Blir många misstag från den pöjken. Sen kan han vara glimrande mellan varven
Hoppas bara att Nocky har fel om att det kanske är Covid i truppen eller ngt annat skit.
Personligen är jag mkt nöjd med spelet och placeringen, men dessa bottennapp mellan varven gör en till en pillerknarkare. Tror inte HV går upp i år eller fullöven. Känner att det är dax för vår anrika klubb, även om vi förlorar sådana grismatcher som igår
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Silly: Jag är enig i din analys, så det är därför viktigt att man hamnar högt upp i tabellen och får hemmaplansfördel. Av denna anledning var jag otroligt frustrerad när man förlorade hemma mot Troja-Ljungby. Det var väldigt onödigt.

Förvisso tycker jag att man kunde vunnit igår om vissa inte varit så generösa bakåt, men BIK borta är en mardröm (speciellt när domarna inte håller högre nivå). Nu hade jag precis sett Mora-Löven, så jag var faktiskt ganska nöjd med mycket av det jag såg.

Instämmer i kören som är skeptisk till Hasa. Jag går så långt, så att jag säger att han var starkt bidragande till förlusten. Det går att diskutera hur många mål han ska lastas för, men som ett minimum, så tycker jag att man kan begära att man gör hemjobbet färdigt när man klantat till det i offensiv zon. Dessutom är jag allvarligt allergisk mot puck-out utvisningar.

Skönt att laget får chans till revansch redan på onsdag.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Statler:
I gårdagens match såg vi prov på det jag berörde i den här tråden för någon dag sedan.
Och det är även anledningen att HV kan få problem i slutspelet.
Så här kommer spelet se ut i slutspelet. Karlskoga och KIK kommer försöka grisa/ fysa ned oss.
Det var många som såg små ut i går.
Till och med Bernad och Pontus nöp man fast ganska ofta i vår zon dom fick inte vända upp och spela.
Sam var dom.på och proveserade hela matchen. Han måste hålla sig kallare.
Han åkte i isen ett par ggr också. När gjorde han det sist. Mot HV var han ett monster. Där är dom alla små spelare. Hasa och juniorerna såg tunna och lätta ut att fånga in och stoppa. Så här kommer det helt enkelt se ut när det drar ihop sig till slutspel?
Hemma kommer vi vara bättre mot dem tror jag ändå, Då växer tuppkammen på oss lite förhoppningsvis. Och då har vi domarna med oss i en liten större skala. Vi kan spela vårt spel och dom får problem att hänga med när dom.inte få hålla i och haka lika mycket?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
J F K:

Kan bara prata för mig själv men jag har höga krav när jag har sett vad de kan och jag tänker framåt. Spelar vi så här i ett slutspel kommer motståndaren äta upp oss. Vi har en förmåga att vika ner oss när det gäller. Jag är sjukt nöjd med MoDos säsong hittills men nu är ribban final till shl och då duger inte sånt här naivt spel. Men fine, nöjer vi oss med en kvartsfinal så kan vi luta oss tillbaka 😊
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Från Hörnefors: Ja, , såg matchen med viss fördröjning, så läser lite nu.

Mycket skit som skrivs, vi borde höja standarden, inte bara på MoDo(som inte kan vinna varje match) utan mer på det som skrivs härinne

www.youtube.com/watch?v=sFk_bDFnj4U
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gavelo: Nej, det är märkligt vad mycket sämre tredje och fjärde varit. Det är som att de går på halvfart. De kommer aldrig ösa in poäng eller stå för skönspel, men när inte end Ohlsson vinner åkdueller och då OP verkar halvdöd efter ett 20 sekunders byte är något märkligt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Bössa 68: Plötsligt händer det.. Nån gång...
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Walle2: Källa på den? Känns det inte lite som att slår på de som ligger när du kommer från en sådan vinnarkultur? Frågar åt en kompis.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Walle2: svikta tillbaka du,MoDo spöar alltid löven! Det är sen gammalt
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Walle2: Hostan wallson 😅
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gäsp: Skiter i den här säsongen. Tror HV är klar o Wallson kan dra åt helvete.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Walle2: Oj fan redan gett upp? Själv är jag rätt säker på att MoDo går upp.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gäsp: Jag är för ett köp av Marenis i hästen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Walle2: Stämmer givetvis, vad en sa.
Det var en som sa till mig att Modo är som bäst när det gäller, sen körde vi över Hv71 med 3-1.

Nä dagens match var ingen bra match från våran sida, men det som signifierar ett vinnande lag är förmågan att studsa tillbaka direkt.
Modo är det enda laget i ligan som inte förlorat 2 matcher i rad.

Men vi viker alltid ner oss….
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gäsp: Skiter i den här säsongen. Tror HV är klar o Wallson kan dra åt helvete.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Walle2 Fan det rimmar bättre på er ändå. Förlora mot surtimrå som ni gjorde??
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gäsp: Börjar svikta lite nu. Pratade med en som sa. Modo viker alltid ner sej när det gäller.....
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Tarasov: Jag är för 3 köp
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gäsp: Jag tycker ingenting.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gäsp: Max, Op och Olsson är normalt helt ok spelare i allsvenskan, men dom utnyttjar inte sina styrkor ikväll, eller har egentligen inte gjort på 4-5 matcher och när dom inte använder de få verktyg dom har så försvinner dom helt i matcherna.

Max som normalt är extremt hårt jobbande och väldigt säker defensiv har inte alls tajmat någonting och det ser ut som att han varit borta från spel i ett halvår och missat försäsongen, Olsson väger lite för lätt och har för lite fart för att göra sina gubbar och OP har helt tappat det, även intresset att spela tjurigt och tufft verkar det som.

Det finns ju mycket sparkapital där men varför plockar dom inte fram det kan man fråga sig.
Kan det vara sviterna efter covidsjukan, jag hoppas och tror inte det men jag ser inte så många andra alternativ ?!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gäsp:
Är vi team 3 köp?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
NuMo: Du får tycka precis som du själv vill :)
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Bössa 68:
Ja man kommer helt av sig efter de två första målen
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
wolper: Fortsätt på personligameddelanden eller lägg ner. Det är väldigt ointressant för oss andra när ni gnabbas.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gäsp: Alla utom jag alltså.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Nucky:
Tänker så här

1 Woods - Vigge - Modigs
2 Svenningsson - EJK - Aagaard
3 NY - NY (Niederbach) - Mannberg
4 Ohlsson - Sylwander- OP
Extra Tjernström/MacM/Lån från div 1 för breddens skull

Jag kan garantera att forward 13/14 mer eller mindre kommer spela varje match det kommer snart även forward 15. Lindewall/Nordin/ Theo mfl tycker jag är ok men tyvärr inte potenta på denna nivå.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
J F K: Nu påpekade ju vad jag tycker personligen och inte om vad du eller någon annan tycker!?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gavelo: du är så cool. Finns för dig❤
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gäsp: Vi har sagt att vi ska värva en, möjligen tvä. Det är väl ingen mening med att då prata om tre?
Kommentera

2282645 · »