1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480203 inlägg · 4078 ämnen

Karlskoga - MoDo 22-11-05!

« · 2404858 · » Till forumet


Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
KB65: Jo men det säger väl egentligen allt? Att man petar en spelare som är värvad för att göra mål när man jagar kvittering.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Tarasov: Det han gör bra är att sitta på bänken, inte mer.
Han kommer inte göra någon glad, har han inte gjort det så här långt, kommer han inte göra det längre fram. Bara att acceptera en felrekrytering.
Hinken kommer, förhoppningsvis, räta till sitt misstag
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Robin Ztorken L: Det hoppas inte jag.

Jag hoppas man testar i en annan omgivning, och jag hoppas man får igång honom.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Bad_Brett: Han och Theo blir ju petad för att få ihop tre hela formationer efter att Sveningsson utgår. Sen spelar han inte BP.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Clay.2:
Östersund är långt ifrån ett stryklag, de verkar vinna matcherna mot bottenlagen och någon match då och då mot topplagen (MoDo hemma senast), de ger inte upp heller utan har ökat i den tredje perioden i flera av matcherna,
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
modomille: Tycker ni har helt fel om Marenis, mot Hästen vann han matchen åt oss när han skymde in Ingmans 2 - 0 och satt 3 - 0 själv, mot Almtuna så skymde han in 0 - 2 på Näsens skott (Aagaard hjälpte också till framför mål)
En otroligt nyttig spelare som tyvärr inte klickar med Svennis och EJK, vill också se honom i "tredje".
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Monno: För allsvensk nivå var det en tuff tredjeperiod där Modo gasade och domarna slutade döma . Gillade det jag såg. MoDo kan kriga. Bådar gott inför slutspel
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Rytter: 3:38 i istid i ett redan decimerat lag... avslutar med game misconduct. Skiter i försäsongen.

Är osäker på att han har den där fantastiska karaktären vi söker...
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Bad_Brett: 3, 38 för många, efter uppehållet är ha tillbaka i Hästen, förhoppningsvis
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Jag tror Marenis skulle vara jättebra i ett lag som ger honom fria tyglar. Skulle ett byte med annan spelare funka? Marenis-Vela?

Eller ska man ha tålamod? Jag tycker han har rätt knackig skridskoåkning om jag ska vara ärlig
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
puffe2: Är väl klart som fan inte domarna är köpt. Är ju ingen som på allvar tror det.

Det är ju snarare en "aura" eller mentalitet BIK har att man surrar så innihelvette så domaren inte orkar. Och då.gynnas man av att kunna åka ryggsäck.
Tycker inte direkt det var slutspelsnivp heller, eller är det slutspel att göra interfenerence i alla lägen? Är det slutspel att åka ut för att du ger en tryck i rumpan? En situation som sker flera gånger per match...
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
SKiLMY: Jag förstår nog, nivån var inte jämn, men med normal bedömning borde Karlskoga och även vi fått ett antal fler utvisningar. Det jag tycker är korkat är vår femma, plus att man kort därefter tar en tvåa som var ganska tydlig. att sedan ta en tvåa för tjafs mot domare är också korkat, även om man förstår att blodådrorna sprängs. Så, tror inte på köpta domare, trots allt. Men en bragd att vi vände
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
modomille:

Tyvärr kan det bli så.

Jag gillar Marenis, han är ingen Modigs som hänger med huvudet eller inte ger allt. Kommer ihåg matchen mot BIK förra året när.allt drog igång, satan så kass han var och blev då bänkad.

Marenis krigar och kämpar på, ger allt för laget och är lite småful, utan att gå över gränsen. Sedan verkar han sprida bra stämning.

Skulle helst se att vi hittar en omgivning han passar i t.ex tredje. För det är.en spelare vi kan ha enorm nytta av i ett slutspel.

Hittar vi inte detta ja då måste vi nog skeppa honom, men det vore väldigt tråkigt.

Problemet med marenis sitter inte i inställning, vilja eller kunnande, snarare att han inte hittat sin roll i laget. Inte kommit in i spelsystemet riktigt. Jag ser det som tränarna ansvar att få ut max av honom och det får vi inte i andra eller första.

Tredje är det som återstår att prova, tror han och AP kan bli riktigt vassa tillsammans.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
modomille: Samtidigt har vi råd att ha tålamod. Sätt honom på gymmet i några veckor och testa honom sedan i tredje.

Kruxet är att ingen lär vilja vara villig att betala hans lön.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Rytter: Dicken är ett uppköp från Sam ingen tvekan om det. Framförallt om man see det till att Sam behövde halva säsongen för att komma in i grejerna.
Sam tycker jag väl var vassare i PP framför mål då ingen kom åt honom. Och grym längs sargen. Men övriga saker, framförallt vad dom kan skapa på egen hand håller jag D högre.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
ToddW: menar du utvisningsminuter så är det otroligt..;-)
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Bad_Brett: Ska vi gissa att han försvinner innan uppehållet är slut?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Monno:

Hade man velat svara puffe något hade man ju kunnat göra en utläggning om respekt för andras åsikter och att man måste få tycka olika.

Men ungefär som dommarna idag verkar detta bara gå åt ett håll.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
hompa90: Han sa väl vad han tyckte till domaren antar jag
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Monno: Tycker domarna missade en del som borde gynnat oss , men överlag en match där man tillät(eller släppte det till) lite 'slutspelsbedömning'. Fortfarande tog MoDo några korkade utvisningar. När vi sedan får spela med fullt manskap gör vi en riktigt bra match.

Tror dock inte på det där med 'köpta domare' som dyker upp titt som tätt.

Men, oerhört sköna och rättvisa 2 poäng
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Bad_Brett: Någon som såg vad som hände med Marenis på slutet efter förlängningen? Står följande på swehockey..

60:27 20 min MoDo 10. Marenis, Rihards Game Misconduct
(60:27 - 60:27)
60:27 GK Out MoDo 30. Gudlevskis, Kristers
60:27 GK Out BIK 31. Hellgren Smed, Marcus
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Bad_Brett: Han är ju tyvärr inte ens bra defensiven så i matcher som dessa där vi tillbringar 1/4 i utvisningsbåset så blir det svårt för honom att få istid.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
ToddW: ”ytterst tveksamt”? 😅 HV-spelaren åkte ju för fan skidlift på färjestadsspelarens klubba och stoppar honom från att försvara sig. Solklar utvisning.

Grattis till er vinst!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
J F K: Du har helt rätt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Tarasov: Han verkar ju vara en riktig glädjespridare och han verkar ha bra inställning. Just att han gett intrycket att ha en bra inställning gör det lite förvånande att han var för lat med sommarträningen.
För jag tror det är där det styper.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Gusse:

Som vi är 6 p före (en match mindre) 7 p före löven
Gillas
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Tyler Durden:

Jag tycker han är bra varje kväll. Även när förstakedjan har en sämre dag är han bäst i den kedjan.

Så stark på pucken och betydligt mer kreativ än sam som mer gick på sin kraft. Sedan är han en betydligt bättre avslutare, vet inte hur många lägen sam missade, men många var det. Dickinsson kan skapa mål ur väldigt dåliga lägen, som idag när han gick på genombrott och skapade ur lite.

Jag tycker faktiskt dickinsson är en bättre center när man väger ihop det offensiva + defensiva.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Heyerdal: De kollar ju... det är ju sånt folk säger bara...
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
BIK:s PP stats lär nog dala en del efter denna match. Pinsamt ha PP typ 1/3 av matchen och bara näta ett mål i PP.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
hompa90: Marenis 3:38 i istid...
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Robin Ztorken L: Märktes tydligt då vi gick ner på tre femmor i tredje att vi fick en helt annan frenesi i saker och ting. Femmorna spelade ut mer då Marenis samt Jakobsson fick sitta. EJK såg pånyttfödd ut då han slapp spela med Marenis..
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Olle: Hv fansen verkar iallafall inte va nöjda med Vignault: ”Vi har för många spelare som inte håller måttet, spelare som inte kan teka, passa eller göra mål. Spelare som inte är tillräckligt snabba varken i kroppen eller i tanken. Vigneault är ett fantastiskt exempel på allt som är fel med laget.”

Från deras forum.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Tarasov: Som sagt. Tycker att man måste sätta honom i tredje där han får vara lite joker. Jag tycker nästan det är ett hån mot honom att inte han ges riktigt chansen. Jo, omgivningen är det inte fel på, men det fungerar bara inte. Han och Svenningsson är alldeles för lika.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Tarasov: Jag har sett lika lite utav Marenis som jag såg någon intervju efter matchen.

Skrota Cmore
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
SKiLMY: 11 av 12 poäng i veckan. Bra vecka. Nu laddar vi för match mot Djurgården
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Tarasov: Imponerande. Förvisso inte färjestad borta en regnig dag i tidiga november men jävlar vilket jobb vi gör idag. Imponerande.

En match där mycket går emot men vi står emot. Det är vårt år!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
puffe2: Västernorrland är starka nu !
Republiken Jämtland tar alla på säng och plockar poäng .
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Bad_Brett: Fanns en krigar-mentalitet fr.o.m tredje perioden. Oerhört fint att se, tur det är uppehåll nu, tröjorna lär behöva tvättas flera gånger efter all svett som bör bo därinne nu. Stolt att vara MoDoit efter hur laget återvände till matchen
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
puffe2: jag säger inte att våra utvisningar inte är utvisningar (de flesta). Men de håller ju inte en jämn nivå över matchen och låter Bik göra vad de vill där ute. Det jag är trött på, förstå skillnaden.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Robin Ztorken L:
Ha tålamod med Marenis, tycker han gör mkt bra det kommer lossna.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
puffe2: Fast bekymret är ju inte det MoDo åker ut på.
Problemet är ju att BIK inte åker på något?
Kände du verkligen att BIK var så sjysta och mysiga denna match att dom inte skulle haft en enda utvisning utöver när dom tog båda? Något som väldigt sällan händer att ett lag klarar av.
Sjukt är det. Men visst det skapar ju känslor. Men matcherna går ju typ i halva tempot mot vanligt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Olle: fast han gjorde 3-1 som var ytterst tveksamt bortdömt innan allt detta. Otroligt värdelösa domare även i Jönköping.

Färjestad spelar lika tråkig hockey som Bofors bobcats

2-57 i vår match. Otroligt
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Rytter: Dickinson ruggigt bra ikväll.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
KRB: Inte ett ruttet öre, tyvärr.
Hinkens största misstag.
Han kan gott sitta på bänken en längre tid, för vi blev bättre o bättre när han satt där
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
puffe2: Woods assist till avgörande målet borde bli en highlight. Klacka bakom ryggen till eget klubblad och sedan styra vidare på ett tillslag. Sjukt snyggt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Olle: Allt enligt plan.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
SKiLMY: Domarna kan och gör fel, men vi tar så korkade utvisningar själva. Så trött på tjatet om köpta domare alltid. Nöj dej med att vi var så jävla bra i 5-5. En oerhört viktig seger, på sikt
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Rytter: Nu får ni tillbaka Vignault. Läge 2-2 med 2 min kvar slarvar han och orsakar straff till Färjestad där dom gör 3-2.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Skål kamrater!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
19MoDo21: Vi gör en riktigt bra tredje period. Karlskoga såg faktiskt trötta ut och orkade inte grisa lika hårt i tredje. Älskar moral i laget som tog oss tillbaka. Jag trodde inte på poäng idag. Är väldigt glad att jag hade fel. Tack Modo
Kommentera

« · 2404858 · »